Distans healing
Hej.
Jag har några funderingar kring healing som ni skickar på distans.
När man säger att man ska skicka t.ex datum plus tidpunkt när healingen skickas.så ska man sätta sig ner och ta det lugnt.
Vad jag undrar över om man säger t.ex jag skickar healing idag,kan jag gå med på.men tiden när man skickar är väl ändå orelavant för healingen kommer väl ändå fram hur som helst.
Och att sätta sig ner och ta det lugnt under den tid när healingen skickas/tas emot behövs det verkligen.för då man kopplar av så märker man av kroppens känslor iaf.bla, pirrningar t.ex.
Anledningen till att mina funderingar är att jag känner andra helare som skickar på distans. under dagen men inte vid någon speciell tidpunkt.
Jag ser det så här att det går att skicka "när som helst" också.
Men - om man kommer överens om en tid och samarbetar, så 'underlättar' man energiflödet bl a genom att mottagaren slappnar av och därmed "öppnar upp" och mottar den helande energin mer "aktivt".
Om en person är upptagen med annat, t ex att stressa med jobb, så finns det ett slags motstånd i kroppen mot att ta emot. Och dessutom tar jag samtidigt emot det som jag kanske inte mår bra utav, energimässigt eller psykologiskt.
Om jag slappnar av är kroppen bättre mottaglig för de helande energierna. Och tar jag medvetet emot dem, öppnar jag upp och min egen intention adderas till energin.
Jah… så tänker jag (om det går att förstå vad jag skriver… ;)! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Vad som är bra med att uppge ungefärlig tidpunkt för när man skickar healing är att man inte riskerar att mottagaren t.ex sitter och kör bil eller står vid en maskin eller likande, som kan innebära fara. För vissa människor kan bli ganska medtagna, känna yrsel osv av healingenergierna.
Vill förtydliga vad jag menar när man tar emot healing t.ex kl 21.då är förväntningarna stora på vad som ska ske och dom signaler man uppfattar triggar igång hjärnan.att nu kom det healing,man kan lura sig själv på förväntningarna av healingen.
Tror inte om man stressar med jobb har någon som helst betydelse för healingen kommer ändå fram dit den ska iaf.tror att resultatet blir ändå lika betydelsefullt som man slappnar av.
#3 Du har fått så bra svar här Johannes A så jag har inget mer att tillägga…
Släpp dina förväntningar när du skall ta emot healing vid bestämt klockslag, försök att slappna av och bara vara healingen kommer dit den behövs även om du inte känner det just då.
Tänk på att inte skicka healing när någon kör bil bara,föraren kan bli för avslappnad och tappa omdömet.
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej Johannes A!
Vid en healing så handlar inte allt om att mottagaren ska uppleva något under själva healingstunden, det är inte det som är själva poängen. Utan det är det eventuella resultatet som är det viktiga! Jag tror inte man bokar upp en tid för att få känna pirrningar i kroppen, utan för att verkligen få hjälp/känna sig bättre.
(en healer behöver tala om vad personen kan känna undertiden, men det framkommer också att vissa inte upplever något alls!)
Jag skulle hellre vilja säga så här "Förvänta dig inte att du känner något, men jag uppskattar om du kan ligga ner under en kort stund"
När jag skickar distansheling så arbetar jag med personens vägledare och universums healingänglar. Jag ber dem att arbeta genom mig och på så sätt kan jag koncentrera mig på att ta emot budskap/information undertiden som jag sedan kan delge personen.
För mig hade det varit oseriöst att boka upp en tid och säga "healingen kommer fram när den gör det" utan sätter vi upp en tid så känner jag att vi arbetar tillsammans. (personen som healas behöver vara mottaglig för hjälpen/vilja bli hjälpt)
Däremot så håller jag med om att healingen går fram ändå, det räcker att jag tänker på dig så har du fått mina tankar. Men ska du fördjupa dig i situationen och kunna hjälpa en person, så "krävs" det att båda parter är med samtidigt.
Det är en bra fråga du ställer och du har fått fina tankar i tidigare inlägg 
Sajtvärd på Övernaturligt
Om man bestämmer en tid och kommer överens om en sak känns det respektlöst om inte båda deltar.
Annars tror jag egentligen inte att det spelar någon roll,healingen kommer fram dit den ska ändå. Jag tror oxå att healingen anpassas till situationes bästa när den tas emot.
Min egen erfarenhet av att ta emot healing när jag var konsentrerad på annat blev att jag inte kände något alls. Först på kvällen när jag kom slappnade av,då kände jag healingen healingen väldigt starkt
Nu kanske det kan vara lite skilnad beroende på vilken slags healing det gäller.
~ mayolica ~
Hur hamnar den "rätt" liksom?Ingen vet ju vart jag bor o heter osv!??Men tror på att det fungerar,men hur lixom?

Det fantastiska med universum är att de vet om att healingen ska till dig, innan du ens vet om det själv.
Du kan se det så här att du vägleds till mig som exempel av en anledning "där är en person som kan hjälpa henne" och så "råkar" du stöta på mig och min energier jag arbetar med vägleds till dig.
Hoppas du förstod hur jag menade för det är en bra fråga "hur vet man att healingen kommer rätt, utan varken namn, foto osv" Detta blev min förklaring
Universum vet vart det ska ta vägen, oavsett vart personer befinner sig. Så om jag ska skicka healing till dig när du befinner dig på andra sidan jordklotet, så kommer det fram ändå.
Det är det som är så bra med healing då det är en "energihjälp" som arbetar, hade det varit ett hus som skulle byggas (som ex) så hade man varit tvungen att vara på plats.
Fantastiskt, verkligen 
Sajtvärd på Övernaturligt
ok låter jätte spännande,du förklarar bra!Tack

Hej allihopa
Är det någon skillnad om man ligger och sover när man få distanshealing?
Jag skulle få distanshealing en kväll och la mig ner 10 minuter innan för att slappna av men somnade och vaknade 45min senare.
Healingen kommer fram som den ska även om du sover.
~ mayolica ~