Rött Sydsken-video
Tack Lynxx! Helt underbart! Jag är allt lite (mycket) avis på dem som fått uppleva norr- respektive sydsken! Det måste vara helt magiskt! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Åh va vackert, man blir tårögd. Säger som dig Andina, tänk att få se sånt live. Fast jag måste säga att våran sol och måne har bjudit på väkdigt mycket färgsprakande här den senaste tiden.
Åh vad underbart, Tack Lynxx!
Tänk att få uppleva detta och jag skulle gärna uppleva det gröna norrskenet i Norge också!
" Var nära naturen - var när dig själv "
#0 Åh vad tjusigt!
#3 Grönt norrsken har vi även där jag bor när det är riktigt kallt.
#3 Då kommer jag Gunilla! 
#5 Välkommen 
#6 Tack Gunilla! Är det ofta du ser grönt norrsken när det är kallt?
#7 När det ligger någonstans runt -25 - -35 så brukar vi kunna se norrsken. Den här vintern har det inte kommit ner till de temperaturerna (ännu)
#8 Lyckans ost som kan se det! (tröst i kylan)
Jag snodde denna text från wikipedias artikel om polarsken där ni kan läsa mycket mer.
Den utsaxade förklaringen om de olika färgerna kommer här nedan:

När partiklarna når atmosfären på hög höjd kolliderar de molekyler, och atomer så att dessa hamnar i ett mera energirikt tillstånd, en del kollisioner leder också till jonisation av molekyler och atomer. När de sedan återgår till sitt normala tillstånd och avger den extra energin emitteras ljus i de olika färger vi ser i polarskenet.
- Gulgrönt är det vanligaste och är spektrallinjen 557,7 nm från atomärt syre, O, och bildas på ungefär 100-140 km höjd.
- Karminrött är en spektrallinje från syreatomer O och bildas på höjder över cirka 200 km.
- Violett alstras av kvävejonen N2+ på alla norrskenshöjder över 85 km.
- Blått alstras av kvävemolekylen N2 vid cirka 110 km höjd. Bara de mest energirika kosmiska partiklarna når så långt ner i atmosfären, vilket förekommer ytterst sällan.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Tack Farwuq !
Vad intressant!
Intressanta fakta, Tack Farwuq!
(Synd bara att jag inte kommer att komma ihåg dem… så jag måste nog bokmärka tråden!
)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing