Healing på barn
hej,jag har en son som fyller 9 år snart.
Han stammar mycket,han började stamma när han va 4 år.
Jag undrar om nån vänlig själ kan hjälpa honom med healing?
Kram Linbam

Jag håller själv precis på att dra på mig en förkylning känner jag och då ska jag inte skicka 'healingbubblor' till någon. (Men jag hoppas att det går över snabbt så att jag kan börja 'sända' snart igen.) Och jag hoppas att din son får hjälp med sin stamning, snart och på alla vis! Jag antar att ni sökt proffessionell hjälp också?
Jag vet inte mycket om stamning men jag har förstått att det ofta (oftast?) går att få bra 'bukt' med det.
All lycka till din lille pojke och till dig/er i familjen! Kram!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Hej,jo då vi har provat ALLT! Tack för lyckönskningen Kram tillbaka.

Hej! Jag är alltid försiktig med att skicka healing till barn (även om ingen skada kan ske) på distans, men jag kommer be hans vägledare om hjälp för er. Du kan också sätta dig bredvid honom (gärna när han sover då du kan nå själen djupare) och tala till honom. Säg att han snart inte kommer stamma mer. Att han blir "botad" Tala om att han inte "behöver" stamma och allt kommer bli bra (tala på ditt sätt såklart) Upprepa gärna detta under en veckas tid. Be hans vägledare och universums healingänglar om hjälp. Kram Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Åh, vilket bra förslag, Fjäril! Du är vis du! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Fina, Andina!
#5 -Men jag tycker du tänker och skriver så bra. Du ser även barnets perspektiv….
Det var en bra idé av dig Fjäril!

Helaing gör ju alldrig ngn skada men man kan ju bli väldigt påverkad av healingen oavsett om man är barn eller vuxen.
Men inget farligt att bli påverkad men då kan man ju planera helaingen till barnet sover eller inte är så aktiv framför tv´n exempelvis.
Är barnet ute o leker klättrar i träd osv så kan det bli lite farligt om barnet blir yr o får problem med balansen vilket inte är ovanligt vid healing både vid kontakt healing och distans.
Nu är är ju barnet 9 år och då är det ju tillåtet att ge barnet healing också.
Men hade barnet varit under 8 år så är det faktiskt straffbart och kan ge ett fängelse straff om man har otur.
För enligt alternativ vårds lagen får du inte ge altarnativ vård till barn under 8 år.
Eller till en rad allvarliga sjukdommar som cancer, diabetes, Hiv mm
Som kan leda till fängelse straff om man behandlar dessa.
Man får t.o.m inte ens ge healing för en stukad fot om personen har Cancer enligt våran Svenska lagstitning.
Lasse
#4 Instämmer med de andra du är så fin i dina tankar Fjäril! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Lagen om det Lasse beskriver, finns att läsa i Forumreglerna
Tack Gunilla och Indiania!
Jag har egen erfarenhet av att den "metoden" kan ge mycket gott resultat.
När min son visade tecken på ångest/tvång inför sommarlovet (för mycket "måste" göra saker - skola, fotboll osv) så pratade jag med honom när han sov.
Jag lade all min kraft och bad även hans vägledare om hjälp. Jag pratade om hur viktig han var, om hur saker skulle bli, förändringar vi skulle göra (plocka bort fotbollen under en tid som ex) och att det här bara var tillfälligt. Jag bedyrade min kärlek och berättade hur stolta vi var över honom. Jag ville visa honom den trygghet han behövde.
Efter någon vecka var han sig själv igen.
När det gäller barn så har jag fått en känsla av att man just behöver nå själen (när kroppen sover) då man lättare når den inre delen.
#12 Tack för du berättar goa Fjäril!
Detta skall jag komma ihåg! Du kan bra med barn också du!Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ni är för söta!
Tack själva 
Vilka bra tankar Fjäril har läst något liknande för längesedan både för vuxna,barn och djur att man når fram till själen bättre under sömnen .
Tack som delar med dig verkligen tänkvärda tankegångar 
Heej fina du! Glad att se dig!
Ja, jag har märkt att det går djupare in när vi sover. Egentligen skulle alla sova när man healar dem
Då är det inga andra tankar och känslor som styr utan själen får arbeta ifred istället.
Detta med min son och hur jag skulle hjälpa honom "kom bara till mig"
Omgivningen tyckte vi skulle gå och kolla upp det, men jag sa att det här är något vi kan arbeta med själva. Så förutom kvällssamtalen så peppade jag honom under dagarna. Jag sa bla att "när tvångstanken dyker upp, så låt den komma, ignorera den inte men säg att mamma bestämmer och hon säger att jag inte behöver utföra någon handling"
Jag har själv haft tvångstankar tidigare och när jag började acceptera dem, istället för att mota bort dem - så började det sakta avta. Det är ung som när någon retas, slutar man gå emot det och säger "Ja, jag hör dig men jag bryr mig inte" så kan heller inte tvångstanken ta grepp om dig. Om vi låter den bestämma (genom att utföra en handling så är det ung som att "retas tillbaka, eller ta åt sig")
Hoppas ni förstår mitt svammel

Tack så mkt fjäril för påminnelsen om dessa övningar
, de lärde jag mig när jag gick en SILVA-kurs och har haft god hjälp av dem med min son, allt från mardrömmar då han var mindre till bättre självkänsla osv. Jag har precis som du skrivit suttit vid hans säng när han sovit och talat för honom.
Du har så sunda tankar Fjäril och så rätt något vi till mans borde praktisera i allt vi gör på så vis kan vi frigöra oss från många blockeringar som dyker upp på vår väg 
szirius! Tack för att du delar med dig också!
Tack urshamanismen! (fin hemsida, härlig musik du delar med dig av)
#18 Tack fina 

# 18 jag tycker att det är magiskt och samtidigt helt självklart när dessa saker sker - att du " fångar upp" denna övning genom att lyssna på din intuition, precis som den person som utvecklade silvatekniken gjorde. Jag upplever dessa saker gång på gång, att allt är ett och oavsett vad "tekniker kallas" så kommer allt ifrån samma källa och man kan finna ut så mkt genom att lyssna inåt. Men det är bekräftande att finna ut, eller hur
?
Exakt! Nu vet inte jag vad silviatekniken är (?) får googla detta, men jag håller helt med.
All kunskap och allt vi "bara" får till oss, kommer ifrån en och samma källa och jag väljer att alltid lyssna inåt.
Mer och mer börjar jag också att låta alla personer som jag healar/vägleder att finna sitt eget inre och på så sätt lära sig att heala sig själv.
Jag har på senare tid känt en frustration av att vilja nå ut och hjälpa människor att finna sin egen källa. Jag "råkar" stöta på personer dagligen som frågar mig om alla möjliga saker, min spontana känsla/svar blir "Hur känner du själv" Ofta ger de ett svar!
Jag tror att allt handlar om det vi har inom oss, att våga tro och lyssna. När vi väl kan och när vi väl gör det, så skulle/kommer vår värld att bli hel. En lycklig Moder Jord!
Men lasse. Så länge jag inte vårdar den stukade foten alternativt med healing finns det inget som kan hindra mig att lägga händerna på den och ge den reiki, oberoende på hur ungt eller gammalt barnet som stuken foten än är… Precis som ingen kan hindra mig att lägga händerna på någon som har cancer och ge honom eller henne kärlek, det som healing i grund och botten handlar om och är… ;) Ett råd till trådskaparen är att lära sig healing själv med att t.ex besöka en reikikurs, om det inte redan är gjort… Och eftersom även barn kan lära sig reiki, så varför inte ta sonen med?
Trådskaparen har fått många fina svar.
Låser härmed tråden innan den tar en annan vändning är ts menade.
Om man vill diskutera lagar, kurser osv så önskar jag att det skapas nya trådar för den sakens skull. Det blir så svårt att hitta trådarna senare om man skriver om flera "saker" i en tråd.