Tips och råd till en amatör, tack!
Hej, jag heter Fanny och ska fylla 16 den 3/3, är alltså fisk.(tänkte bara säga det ifall det kan ha någon betydelse). Jag har sedan jag var mycket liten kunnat heala folk, men insåg för bara några dagar sedan att jag verkligen kan. Jag har mest hjälpt människor med huvudvärk, även ryggont och så, jag anser att jag kan grunden, men jag skulle behöva tips och råd när det senast igår hände en liten sak som gjorde mig lite fundersam.
Jag la mig vid 23 och försökte sova då jag efter några få minuter känner att högra armen domnar bort (en av mina "patienter" hade ett sådant problem), men jag tänkte väl som att det kan hända alla eller nåt. Men sen kort därefter så började det domna ut på ryggen också, domningen fortsatte längst hela ryggen och det var verkligen obehagligt. Sedan kändes det som om att jag fick ett piskrapp över skulderbladen, började bli rädd men låg ändå kvar trots det. Sedan kändes det som om att någon stack in en kniv under vänstra skulderbladet, riktigt riktigt ont gjorde det… Stönade till flera gånger av smärtan och tillslut kunde orkade jag inte mer, jag ställde mig upp och allt var som bortblåst.
Jag tänkte att det kanske gått över eller något, så jag la mig igen fast besluten om att få sömn. Men ack så fel jag hade, det började genast om. Men jag tänkte inte vika in vingarna för det utan tänkte på annat och till slut halvsovde jag.
Vid 01 vaknade jag igen och kände att jag hade sån djävulsk ångest, men det kändes verkligen inte som om det var min egen. Jag satte mig och upp gick på toa för att dricka lite vatten, då jag kommer tillbaka till mitt sovrum känns det som att det typ hade dött 10pers i mitt rum, det var så djääääävulsk tung stämning, kunde verkligen inte vara där. Började gråta av alla känslor som fanns därinne.. Vände då genast om och gick ner och la mig på soffan, ville verkligen inte vistas bland det där känslokaoset i mitt rum.
Jag skulle nu behöva hjälp med att förstå vad som egentligen hände, min egen teori är att jag inte släppt ut mina patienters känslor och smärtor när jag har healat dom eller något..
Som ni kanske förstår behöver jag verkligen tips och så på hur jag kan bli en riktigt bra healer, för jag tror att jag har kapacitet till att bli det.
Så typ tips på böcker, metoder eller vad som helst vore guld värt verkligen!
Tack på förhand.
/Fanny
Välkommen Fanuwae.
Du kanske ska gå en kurs eller liknande i medial/mental träning. Där får du lära dig att bl.a. stänga ner dig, jorda dig osv.
Det är nog som du skriver; andras känslor och smärtor du tar in.
Du kan visualisera att du drar ett "skal" omkring dig, en ostkupa, ett tält eller liknande, för att "få vara ifred"!
Hej Fanny,
Min mamma sa alltid åt mig att "stänga bubblan" runt mig.
Eller visualisera en strömbrytare som jag slår av då det blir "för mycket".
Fick tips då jag gjorde en reading att tänka mig ett guldägg uppenbara sig runt mig, det tyckte jag var fint. :)
Om du vill fylla på och rena dig själv med ny energi så brukar det fungera för mig att ta en tur i skogen - gärna en solig dag. Gärna efter det regnat så alla dofter finns där ordentligt. Rör växterna, ta djupa andetag och låt händerna vara öppna och visualisera hur du "fyller på ljus" genom dem. Eller var nära vatten, gärna då det är lite vind så det finns mycket energi att snappa upp!
Solljus är alltid ett säkert kort
Hoppas du hittar något som passar dig! Lycka till i din utvecklig!
Frid och ljus önskar jag dig!
Kram!
#0 - Hej Fanny, och Välkommen hit önskar jag dig! 
Du har fått bra svar och jag har inte något att tillägga egentligen. Men det är bra om du får lära dig olika tekniker för att rena och ladda dig själv och dessutom "stänga och öppna upp" dig själv. På Healingkurser och Mediala utvecklingskurser brukar man få lära sig olika tekniker.
Du hittar säkert tips och idéer bland artiklar och trådar här inne. Här t ex en enkel rening av sin aura; Rensa din aura. Här får du en enkel teknik från Inkatraditionen.
Titta gärna runt lite för att hitta mer som känns rätt för dig! För nog är det så, att du tar in andras energier i ditt eget energifält. Särskilt om du healar. Och det är viktigt att göra sig av med det som inte 'ska vara där'!
Lycka till!
#2 - Välkommen hit önskar jag dig också, Stahra! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#3 Andina, Tack!
Och vilken text du skrivit! Den läsningen tackar vi för!
Kul att läsa om olika sätt att ladda! Ska testa ikväll!
kram!
#4 - Tack, Stahra! 
Hoppas du kommer att gilla 'metoden'! Den är så enkel och går snabbt att göra när man väl kommer in i den.
Kram
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing