Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 932 ggr
Stiiiiiina
0

Hjälp mig?

Hej! Jo, det är såhär att jag alltid varit väldigt, väldigt intresserad av meditation och liknande. Min mammas moster healer (kan ta bort smärta med händerna eller nått, fattar det inte riktigt) och har även lärt mig lite hur man gör och sådär, och det har faktiskt funkat! När jag har provat på andra människor så har de känt att det blir varmt, alltså mycket varmare än bara kroppsvärme, och att det funkat lite grann. Om jag också t.ex håller båda händerna på en persons axlar så kan jag oftast känna vilken av axlarna personen har ont i.

Men, jag skulle vilja ta det ett steg vidare! Att ''prata''/meditera  med hästar och allt vad det heter har alltid fascinerat mig. Vart ska man börja?

[GunillaF]
1

Hej Stina och välkommen.

Du kanske kan börja med att gå en kurs eller vara med i en cirkel där man får hålla på med medial/mental träning.

Nu vet jag ju inte var du bor så därför jag kan inte tipsa om någon i ditt närområde. En meditationsgrupp är också bra att vara med i om du är intresserad av det.

Här inne på healing har du ett länkarkiv och där ser du några adresser till healers, medium och kursarrangörer. Kanske någon av dem bor i ditt närområde?!

Amandla
1

Läs, läs, läs allt du kommer över! En del böcker finns på bibblan, andra kan du hitta på tradera och i webbutiker. Sök info på nätet, gå med i ett trevligt forum (som det här Flört), gå nån kurs så du möter människor som har samma intresse, det är otroligt givande.

Andina
2

Jag skulle också ta mig till ställen där det finns t ex hästar - och sätta mig ner intill en häst och 'meditera' och se vad jag får till mig. Och skriva ner  - för anteckningarna kommer att hjälpa till att förstå!

Annars har du fått bra tips här redan.

Lycka till och ha kul utmed din vandring på Tala med djur-vägen!Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing