Att man kan bli så ledsen!
Å, nu sitter jag här och mina tårar rinner.
Min lillebror åker till USA imorgon för att vara där i två år. Han ska plugga.
Det är jätteroligt för honom och jag har verkligen försökt att puscha honom hela tiden.
Idag när vi skulle säga hejdå, kunde jag inte hålla mig längre. Jag älskar honom så otroligt mycket och han är inte bara min lillebror, utan min bästa vän också.
När jag sen såg min son börja gråta och säga hejdå till sin fina morbror, så brats allt. Å vad jag grät. Gråter ännu.
Min bror förstår mig i alla situationer och lyssnar alltid. Han är den mest ödmjuka och omtänksamma människa jag har mött. Han är glad och tror på alla. Helt genombäst helt enkelt. Det känns verkligen som en bit försvann ifrån mig (fast jag vet att det inte är så)
Jag känner mig så egotrippad. Här sitter jag och gråter, medans jag ska vara stark och glädjas över hans chans som han har fått. Stackarn som fick lämna oss två gråtandes så här. Usch
Jag tänkte be er om ni har möjlighet att sända mig lite kraft i den här situationen. En kraft så att han inte behöver känna sig ledsen, för att vi är det.
Tackar på förhand
Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Man ska unna sig att gråta en liten skvätt när ens käraste bror åker bort i två långa år. Men du får trösta dig med att han är bara ett litet klick bort och ni kan prata på skype och hålla kontakten via nätet. Hur underbart är inte det.
Jag skickar dig lite ljus och energi. Du kommer klara det galant. Tänk när han kommer hem igen. Vilken lycka. Kram
Du fina Fjäril säger som Majlar man skall unna sig att gråta ( vilket bra uttryck )
Det är förlösande att gråta! Du skriver så kärleksfullt om din lillebror och vet du vad? Det känns att ni är väldigt lika på det viset.
Ni kommer att ha telepatisk kontakt med varandra det är jag säker på!
Skickar kärleksfull och stärkande healing till dig! 
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jaa, jag kan stämma in i Majlars ord helt! Det är väl inte så konstigt när din kära bror och din bästa vän reser iväg så långt och för så lång tid!
Samtidigt som du gläds för honom så saknar du honom redan.
Men din saknad kommer du att kunna stilla, som Majlar skriver, dator, webbkameror, telefon m m gör att han inte kommer att kännas så långt borta och du kommer att kunna följa hans äventyr Over There och glädjas mer än sakna.
Sänder över lite lugn, styrka och en gnutta glädjeglim till dig och önskar din bror en lyckosam tid i USA! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack fiiiinaste ni! Vad era ord värmer, ni anar inte!
Tack!!
Förstår dina känslor. Hade samma ungefär i höstas när mitt barnbarn 15 år, åkte iväg alldeles ensam till USA för att studera ett år. Tiden innan och strax efter avresan tycker jag var bedrövlig. Men sedan när hon var på plats och vi kunde börja skypa, skriva till varandra på FaceBook osv så gick det faktiskt mycket bättre.
Jag brukar tänka på min morfars bror som åkte iväg till "det stora landet" over there, i början av 1900-talet, endast 17 år gammal. Fy sjutton vad hans föräldrar och syskon måste ha lidit alla helvetes (ursäkta språket) innan det första brevet från honom kom och de fick veta lite om hur han hade det. De fick vänta i nästan 2 år på det brevet.
Oj vad jag surrar.
Jag skickar en extrados helingbubblor till dig om en liten stund, Fjäril!
Tack Gunilla, jag tar till mig av vad ni säger och förstärker min tro om att det kommer kännas bättre sen. Det finns internet, men det är kramarna jag kommer sakna.
Tack goa du/ni 
#6 Men gråt ut. Det är skönt!
Sedan får ni pussa och krama varandra på skärmen!
Ja tack, gråter här och där nu ;) Ja, jag får titta på hans foto ofta. Kram och tack för erat stöd!

Jag bor ju i ett annat land och saknar ofta nära och kära i Sverige. Det som hjälper mig mkt är att faktiskt kunna känna tacksamhet och glädje i att känna så mkt - för det betyder att jag har människor som jag verkligen älskar. Så saknad och längtan är något oerhört vackert- det är kärlek.
Och jag tänker att de alla finns i mitt hjärta. För mig hjälper det.I den andliga världen finns inga avstånd, så man kan "beema in" och känna närheten där, alltid.
szirius Tack, vad fint du skriver!

Åh gumman, att skilja är att dö en smula, heter det ju.
Det är klart att du är tacksam och lycklig för hans skull oxå, även om saknade tar över just nu. Det är, som Szirius skriver, kärlek!
(Skype är, by the way, ett väldigt bra sätt att kommunicera när man bor långt från varandra! Med webkameran kan ju lilleman vinka till morbror oxå)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack Elpida, tack! Ni är så rara med era värmande ord! Tack!
Tack till er!
Jag känner mig mycket bättre idag - underbara ni 

Åh, vad sköönt att det känns bättre idag, Fjäril! Det är mysigt med den go'a syskonkärleken ni har mellan er! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#13 Underbart Fjäril! Vad glad jag blir 
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Du har fått så många fina tankar och ord men kilar in och kramar om dig.Vilken fin värme och kärlek ni har du och din bror.Två år går ganska fort ändå och tekniken ger er alla möjligheter att både se varandra och kunna prata.
Skönt du känner dig lite gladare igen men kan förstå din saknad.
Kramen på dig 
Tack Trollis och ni andra 
Det är alltid tuffast när det är dax att lämna och de första dagarna efter det. Jag vet som för tillfället har en son i Australien och en dotter i Holland. Men man anpassar sig till det som är, och när man ses igen så är det som att man aldrig har varit ifrån varandra. All kärlek åt dig och de dina min fina vän. <3
Puss Kathja min vän!

Fjäril. Kram på dig.
Pirkko