Den vidsynte läkarn
Jan Oleby önskar jag fanns i fler upplagor inom skolmedecinen *_*
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Jag håller med dig white lady. Det borde finnas fler.
Och det kanske det gör också. Det är några år sedan han skrev detta och det är fler och fler som har mod nog att berätta hur de tänker och tror. 
Tack för länken!
Tack för länken white lady!
Jag tror också en del har hänt inom skolmedicinen sedan artikeln skrevs. Jag hoppas vi är på väg…..
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack för artikeln White Lady! Ja, jag ser fram emot när den "klassiska" medicinen och den holistiska medicinen samarbetar helt. Dit är vi på väg, det är jag övertygad om. Men ibland önskar man att det kunde gå lite snabbare… 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Ja det är mycket som förändrats dom senaste åren och synen på alternativ medicin.
Men det är i och för sig inget nytt för under tiden jag gick på healing kurser.
Så hade vi vid ett flertal tillfällen läkare som också gick kurserna i healing.
Så inget nytt i gentligen att det finns ett intresse för just healing bland läkare.
Jag hade för många år sedan är nog 20 år sedan en företags läkare som en gång om året åkte till Kina och utbildade sig inom den Kinesiska Homepatin.
När vi tittar mer officiellt så är det inte så länge sedan en läkare kunde få en varning och även bli av med sin läkar legitimation om den rekomenderade t.ex healing.
I dag är det upp till läkaren att rekomendera healing till en patient inget dom blir straffade för.
Strax innan jul var det ju en läkare som blev friad efter blivit anmälld för att ge Healing.
Reiki Healing har ju även blivit godkänd som friskvård och är avdragsgill för företag.
Läste en artikel om att vissa Hospice börjat med healing behandlingar.
Läste även att vårdskolan i Borås lagt in Reiki Healing på schemat.
Så visst har det skett många positiva förändringar även om vi fortfarande ligger långt efter andra länder inom alternativ vården.
Lasse
Ja, det är skönt att alternativen kommer in innanför de "klassiska dörrarna" också mer och mer. Qigong, Akupunktur m fl har ju gått i täten.
För ett antal år sedan fick jag veta att man inom sjukhusen också tagit in Taktil Massage (på vissa håll). Och när jag sedan gick in och tittade på vad de lärde ut inom Taktil Massage - så var det i princip Reiki! :) Skillnaden var att de inte pratade healingenergier eller symboler. Men "handpåläggningarna" var i princip desamma som i Reiki.
Så Kärt barn har många namn… ;)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jo Taktil massage används flitigt inom vården i dag och är accepterad.
Men kan ju bero på att det ingår massage i ordet.
Men i mina Healing papper från healing kursen och i olika böcker beskriver man Taktil massage som en healing form.
Min son gick i en komunal skola där ingick Taktil massage i undervisningen där barnen både fick ge och ta emot Taktil massage för att minska den stökiga atmosfären på den skolan och personalen var mycket nöjda över resultatet.
Jag arbetade ett tag på en daglig verksamhet för funktions hindrade och även där använde man Taktil massage i sin verksamhet.
Lasse