Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 1249 ggr
Tuva-Lena
2012-01-14 10:41
2

Informationsflöde..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och oftast, för att inte säga alltid, handlar det om utifrån kommade information. Det är JÄTTEVIKTIGT att veta vad som händer runt omkring oss. Det är jätteviktigt att vara uppdaterad!

Samtidigt så flödar informationen inifrån oss själva i nästan samma hastighet, men hur många är det som tar någon notis om den? Våra reaktioner är ett bevis på att vi "hör den", men ärligt talat, tar ni någon hänsyn till den? Lyssnar ni till er inre röst i samma utsträckning som rösterna på TV, radio eller i tidningar?

Rösterna utifrån visar dessutom hur vi skall reagera, vi får, eller bör inte regaera på det sätt som känns ärligast mot oss själva, nej vi bör reagera kollektivt..

Ibland sammanfaller inte den kollektiva reaktionen med den personliga och vad gör man då, då? Jo, man hakar på förstås! Man "tycker som alla andra" bara för att inte avvika eller betraktas som ett obekvämt element. Det är bekvämast så.. fastän den inre rösten vänder dig ryggen. Du kommer på kollisionskurs med dig själv…

Känner du igen dig..? I ett eller båda fallen?

(Har lagt in samma tråd på AB, men tycker att den passar så bra här på healing också… ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Indiania
2012-01-14 10:56
2

Ja Tuva-Lena visst blir vi påverkade av press, Tv och radio….Men mitt uppe i all information utifrån så försöker jag lyssna till mitt inre, vad som känns rätt för mig.

Många gåner funkar det andra gånger inte. Har tänkt på detta du skriver om att det är livsviktigt att handla av sin egen övertygelse för att känna sig tillfreds och känner jag mig tillfreds mår ju min omgivning bra av detta också.

Nu drar jag igång ordentligt här men vill gärna skriva lite om respekt också….tycker det är så viktigt att respektera andra för deras åsikter och även respektera mig själv för mina åsikter.

Det gäller nog för oss alla att hitta kärnan i tillvaron.

Tack Tuvan för du gjorde detta inlägg!Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
2012-01-14 10:59
4

Mycket bra och klokt skrivet, Tuva-Lena.

Jag är och har nog varit i många år, den där "motvallskäringen", "obstinaten",  "käringen mot strömmen" och alla andra "fina" titlar man får när man inte gör som alla andra, utan lyssnar på sin inre röst.

Men jag bryr mig inte om att jag är obekväm och gör som mitt inre(mitt hjärta) vill.

Självklart är det för att andra blir oroliga när man inte följer mönstret, som de tycker att man är konstig…

Men faktum är att ju mer jag följer min inre röst, desto bättre mår jag.

Så…passa er! Jag kommer att fortsätta följa min inre röstTungan uteSkrattande

Tuva-Lena
2012-01-14 11:20
1

#2 Ha ha, så skönt att jag inte är ensam! Tungan ute

#1 Självklart skall man visa hänsyn mot andra Indiania, men det kan man göra fastän man följer sin inre röst - ju! Ett sätt att visa hänsyn är att man låter andra tycka det dom vill, samtidigt som jag kan tycka i en annan riktning. Då blir det dubbel hänsyn! och dubbelt så roligt! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Andina
2012-01-14 11:28
1

Tack för en bra och viktig tråd!

Jag är nog en så'n person som lyssnar rätt bra på mitt inre… Men jag gör inte särskilt mycket väsen av det. Jag resonerar också så, att om jag ska ha rätt att tycka, känna, anse, vilja så måste alla andra också ha samma rätt. Och jag tycker om att lyssna på andra viljor och åsikter - de ger ofta ett litet perspektiv för mig själv också att ta in.

Tänk om alla skulle tycka, vilja och vara som jag… uj, uj, uj… inte mycket utveckling då… Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
2012-01-14 11:29
1

#3 Vet inte om jag uttryckte mig oklart men det du skriver i detta inlägget det är ju precis så jag menar!

#1 Självklart skall man visa hänsyn mot andra Indiania, men det kan man göra fastän man följer sin inre röst - ju! Ett sätt att visa hänsyn är att man låter andra tycka det dom vill, samtidigt som jag kan tycka i en annan riktning. Då blir det dubbel hänsyn! och dubbelt så roligt! Kyss

Jag respekterar andra för deras synsätt även om jag själv har ett annat synsätt!

Min inre röst är med hela tiden!

Förstår du mig nu då! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
2012-01-14 11:51
1

Man måste stå upp för sig själv, ingen annan gör det.

Fast visst är det lätt att böja sig för den som är starkare.

[rore]
2012-01-14 17:20
2

Tuvan! tack för en bra o viktig artikel. Många gånger så sker det ju på det omedvetna planet när vi följer de" yttre " rösterna och många gånger låter bli att följa vår egen inre röst.

Egentligen så ser jag det mer som att det är vi själva som vänder vårt inre ryggen, när vi traskar på i den yttre världens tyckande o tänkande och dess normer.

Vårt inre är ju alltid med oss. Men ibland går vi vilse, och det är då motstånd och kamp uppstår inombords,, i alla fall för mig.