God morgon 14:e Januari
God förmiddag alla. Har precis kommit in efter en långpromenad med Siri. Skatorna verkar tro att det snart är dags för bobygge, dom springer omkring på backen och rycker och sliter i pinnar. Dom busar och har sig.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
Godförmiddag Gunilla och Majlar och ni andra!
Har haft en långfrukost och läst tidningen, vet inte varför men vi tar det alltid lugnt på lördag.Kanske dags att ändra på det för da`n går ju så fort….
Ha en skön lördag vad ni än sysslar med! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
God förmiddag !
Oj vilken härlig snöängel den var tjusig. Här har vindarna vinit under natten men nu är det stilla igen,solen skiner och en promenad vore ju på sin plats i detta vackra vinterväder.
Ha en kalas dag alla 
Ja visst är det upp och ner med våra årstider! Det känns som månaderna har ruckats lite.. I går i solskenet blev jag angripen av en stackars fluga, som sökte någon form av näring.. Stackare.
Stackaren.. Dömd till döden egenom att den vaknat av den varma solen. På kvällen var det minusgrader igen..
Jag vet inte hur det ser ut uppe i norr.. Men nere i min del av skåne har vi inte haft snö ännu.. OM man inte räknar in ett litet snöfall som vi hade i November
Go'morron på er allihop!
Ja den var verkligen fin din snöängel Gunilla! Får nästan lust att gå ut och göra en egen.. kanske den kan vaka över gården..?
#4 Stackars lilla flugan! Den ska ju sova nu! Jag har träffat på några vilsna stackare jag också som har vaknat av den tillfälliga värmen från solen, men huuuga, det är inte dags än och hur säger man det till en fluga..?
Idag skall ja yoga och sen ligga på spikmattan, finns inget skönare och amn känner sig som pånyttfödd efteråt. Men först en promenad i det vackra, men kalla, vädret. Täckisar och mysse dragen ner över öra'.- sen är det bara att ge sig iväg på nya utmaningar.. ofta ganska beskedliga, en o annan ekorre eller möjligtvis nån hackspett..
Ha bästa dagen allihop! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
God morgon! Vi har också legat länge. Barnen låg och kikade på barnprogram i vår säng. Mysig morgon :) Jag önskar er en fin Lördag!
Sajtvärd på Övernaturligt
Goddag får jag säga den här tiden på dagen. Idag åker julpyntet ut och sedan ska vi promenera ute i solen!
#7 Härligt Torahzen
Vi skall också ut i solen!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Go'Morron på Förmidda'n!
Ja, nu har vi fått lite snö här igen - men än så länge bara nå'n liten centimeter. Senare i veckan som kommer väntas mer snö. Få se om jag inte får lov att rasta snöskyffeln denna vinter i alla fall.
Grått - med lite, lite snöfall här idag. Får hoppas att solen tittar fram lite senare idag.
På tal om flugor så har jag sett några 'vilsna' flugor här också under 'vintern'. Tänk om man kunde rädda hela världen… ;) Här om dagen när det var soligt och fint kunde jag höra hur småfåglarna började öva på sina vårsånger! Så härligt. Fast nu är de tysta igen…
Ha en fin lördag allihop! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Hej alla här inne!
Här har vi också sovit länge. Jag vaknade vid 11 men sonen sover fortfarande:)
Dagen blir full av packande och flyttande på möbler. Jag ska få badrummet renoverat så allt därinne ska ut samt halva klädkammaren och flera skåp i köket för de ska gå in med ledningar genom väggarna dit. Fullt upp alltså. Katterna ser lätt förvirrade ut i röran, stackarna.
Nåja det var väl rätt dag för inte blir det någon promenad här idag för då blåser man bort
. Saker har blåst runt på uteplatsen i natt men inget har gått sönder. Nu ska jag iväg till second handbutiken och lämna lite saker som jag rensat bort. Alltid bättre att skänka till dem för de säljer och sen går pengarna till välgörenhet.
Ha en riktigt skön dag och lyckost er som kan ta en skön promenad i solen