En Bensträckare - Klur
Är det dags för en liten bensträckare eller paus nu så här på lördagsaftonen?
På tal om det har du funderat över hur många ben djur och människor har? Kan du svaren på frågorna i Kluringen?
Lycka Till!

_
(Med reservation för ev
felaktiga uppgifter från
informationskällorna)_
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Kul Kluring Andina, men fy vad dålig jag var på det här med ben
7/14
12/14 för att jag tänkte helt fel på kopparödlan och för att jag tror att frågan om svartmyran är fel. Myror är insekter och har således 6 ben men det står att 8 är rätt svar.
13 av 14! Jag är nöjd 
2# - jag tror faktiskt du har rätt! Jag reagerade inte ens på antalet ben när jag gjorde kluringen.
Men det är nog så som du säger!
(Så kan det gå när inte haspen är på…) ;)
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Så, rättelse, till alla:
Frågan om myror - myror har 6 ben!
Så kanske har du ett rätt mer än du trodde! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
#1 - men det är inte så lätt! Jag var långt ifrån säker på de flesta heller.
#2 - #3 - Strålande resultat ju!
Bensäker benkunskap!
Oavsett kom jag bara till 9 rätt. Nöjd är jag.
Kul Kluring Andina…GILLART 
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
11/14 rätt. 
13 rätt! 
#6-8 - Bravo - ni kan era ben!
Ni skolkade inte från den lektionen i alla fall!
Rättelse, till alla:
#9 Nä inte skolkade i skolan, men nu jag klantade 3 frågor. Speciellt om skorpion. Jag har en riktig (död) skorpion, men jag räknade att den har 10 ben. Två för mycket såg jag. 
13 av 14
Inte illa för en drake.

Men egntilgen har jag 14 av 14, för som påpekats ovan så är svaret om Svartmyran fel i kluringen.
så…
14 av 14 är jag nöjd med.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
12 av 14 
#10 -
Det är inte lätt att hålla ordning på alla ben! Men 11 av 14 är ju toppenbra!
Tänk bara på alla ben som finns i fisk…
#11 - Hatten av för dig, Farwuq! Ja, hade du inte varit nöjd med det resultatet då tror jag ingenting skulle kunna göra dig nöjd! 
#12 - Bravo, bra gjort av dig också! 
Iom att frågan om myror var fel hade jag 13/14 rätt. Inte så svårt när man är djurfreak och har koll på hur många ben ett spindeldjur och en insekt ska ha. Däremot hade jag noll koll på hur många ben det finns i människokroppen. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#15 - Protesten Godkännes!!!
Även om det inte finns ben i amöban så finns det ju ett be…
Kanske har du 12 av 14 rätt egentligen, Penke! Om du tittar ovan så var ju frågan om myrorna fel - de har 6 ben och inte 8 som kluringen säger… Kluringen är en riktig Luring!
Bra resultat hur som helst! Grattis! 
Kan konstatera att 22% av de som gjorde kluringen troligtvis är vänsterhänta. 

#17 Här är en. 
#17 - Ja, Liz85, jag har gjort samma reflektion som du! 

fick för övrigt 4 fel på detta, 3 om man tar bort myran som några före påpekat är fel.
#18, jag är också vänsterhänt.
Jättebra resultat, Liz! 
Rättelse, till alla:
(Inte 8 som Kluringen säger är rätt…)
9/14 Det var inte så värst bra. Fast jag erkänner att jag tittar på dom utan att räkna benen. hi
13 eller eg. 14 rätt pga svartmyran som Andina ju har rättat nu. Tänkte väl det
, att den också är en insekt.
Vilken trevlig Kluring, tack Andina.
// Danda
#24-25-26 - Strålande reslultat av er också!
Hatten av lite extra för Danda också! 
Jag säger som Majlar, jag brukar nog titta på djur utan att räkna benen också… ;) Fast, rävar, rådjur o älgar… där räknar jag… till fyra! 
#27 Andina, så gör jag med. En gång räknade att en älg hade endast tre ben. Då ringde jag till polisen.
Jag är vänsterhänt, vad har det med detta att göra?
#29 - Vad jag förstår så är det vanligaste att vänsterhänta börjar gå med vänster ben först - och högerhänta påbörjar sitt gående med höger fot först. (Däremot vet jag inte om det är en 'absolut regel'…) 
(Sista frågan i Kluringen)
Hmm… Som liten förklarade min idrottslärare för mig att man kan vara högerbent och vänsterbent presic som högerhänt och vänsterhänt. Och man behövde inte vara högerbent bara för att man var högerhänt Och vice versa. Det var tydligen viktigt när man hoppar höjdhopp för att man ska veta vilket ben man ska använda… Kan ju hända att jag minns fel, det var ju faktiskt ett antal år sen…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#31 - Det kan nog vara så som du skriver, Lamina! Jag vet faktiskt inte, det enda jag 'vet' är att så sa's det förut i alla fall. Men det kan bara vara 'förutfattade meningar'. 
#32 #31
Det är sant. Jag kände för många år sedan en "fotbolls-flicka".
Hon var vänsterhänt, men hon sparkade med höger fot.
Så… Hon förklarade för mig att man mycket väl kunde vara vänsterhänt och högerfotad samtidigt.
Precis som man kan vara "höger-ögd" och vänsterhänt och vice versa.
Farwuq - Nu blir jag nyfiken - hur vet jag om jag är höger-ögd eller vänsterögd? Vind- resp Skelögd förstår jag, men… höger.. vänster…??

ooo,det där med .."ögd" började jag fatta nyligen
när jag var hos optikern
jag har alltid skelat (till min sorg o skam)
då hon frågde:
-skelar du ?
Geee dig,tänkte jag är du optiker eller .. ??
hon berättade att vi alla har ett första/huvud-öga
jag har alltid trott alla ni andra var ..så "samsynta"
, penke
mest högerhänt och fotad,men *ser* bäst,när jag blundar :- )
Om du tänker dig att du ska skjuta med ett skjutvapen, vilket öga skulle du sikta med?
Om du skulle kika in i ett hål, vilket öga väljer du?
#36 - Ahaaaa! Mig förstå! Tänk jou! Höger förstås… 
(av två anledningar; För att jag är högerögd! :) Och för att nästan halva synfältet är borta på det andra… Nej, skämt åsido, högerögd har jag nog alltid varit i så fall, även innan ögat skadades.)
/tillika högerhänt och högerfotad och troligtvis högerhjärnad
#35 - Jag gillar; "Ser bäst när jag blundar"! 
12/14
13/14
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#39 - Strålande resultat fick du också! Du kan benkunskap du! 
12. (dumma skorpion ;-)
För övrigt så gissade jag på vänster ben på sista frågan, trots att jag vill minnas att jag är högerbent. 
//Lamina
#41-42 - Heja, bra resultat fick även ni!
Jiddra skorpion som lurades…
#43 -
Du borde ha ställt dig upp och börjat gå - bara för att kolla, så hade du sluppit gissa…