Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 2043 ggr
[Völva]
2012-01-12 02:20
1

Olika healing metoder

Hej!

Jag kallar mig Völva och är ny på Healing forumet! Men inte på iFokus.

Jag undrar vilka olika healingformer existerar det i den alternativa världen? Jag har tagit en paus under ett par år och återvänt. Det har skett så mycket under den tiden som jag har varit borta! Jag önskar bli uppdaterad och tänkte att jag kunde använda Ifokus-healing sidan som redskap att få lite mer information av er som gärna vill dela med er till mig. Jag skulle bli så tacksam och glad Skrattande

Jag vet om Reiki.

Det vore kul att veta vilka metoder Ni på detta forum utövar - Vad Er healing metod heter, OM ni vill dela med er. Skrattande

Vart har Ni gått kursen?

Hur utövar Ni healing?

• Klienten sittande
  • Klienten liggande på en brits/säng
  • Annat som Ni vill dela med er med er fria vilja!

Erbjuder Ni egna kurser?

Det skulle vara så trevlig och härlig att få ta del av era metoder som Ni utövar som yrke eller annat.

Tack på förhand

Med soliga och underbara hälsningar SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

från Völva

[GunillaF]
2012-01-12 07:29
1

Hej och välkommen till Healing!Glad

Det finns många Healingmetoder och i den här artikeln räknas några upp.

Några av oss medlemmar har skrivit lite utförligare om hur vi utför healing. Om du klickar in dig på "Artiklar" så finner du det. Rubrikerna börjar med "Så här arbetar….  Du hittar en massa andra intressanta artiklar där också.

[Völva]
2012-01-12 11:43
1

Hej GunillaF

Tack så mycket för välkomnandet!

Tack för länken!

Det var väldigt snällt!Skrattande

Ha en trevlig dag

Hälsningar Völva

Indiania
2012-01-12 12:07
1

Välkommen till oss Völva!Glad Hoppas du skall trivas här!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Völva]
2012-01-12 12:08
1

Hej Indiania!

Tack för välkomnandetSkrattande

Det gör jag redan Glad

Det är jättegulligt av dig att välkomna mig hit

Det värmer så gott i hjärtat!

Kram från Völva

Indiania
2012-01-12 12:14
1

#4 Kram tillbaka! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
2012-01-12 12:23
1

Jag ber att få önska dig välkommen också, Völva! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Völva]
2012-01-12 22:24
1

Hej Andina!

Tusen tack för välkomnandet! Skrattande

Det är verkligen jättetrevligt ställe iFokus och alla är så omtänksamma! Det är verklligen otroligt härligt efter erfarenheter av andra ställen som är mycket mindre trevligt.

Vad kul och gullig du är

Kramen från Völvan

Andina
2012-01-12 22:29
1

Jag hoppas du hittar dina hörnor som känns som bra platser för dig här på iFokusFlört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Völva]
2012-01-12 22:39
1

Hej Andina!

Det har jag verkligen gjort!

Alla behandlar alla med respekt här inne! De som inte gör det blir tillrättavisade av sajt värdarna på ett bra sätt!

Jag tycker det är mycket trevligt här inne också!

Skrattande

white lady
2012-01-12 22:56
1

Hej Völva.

Jag är oxå¨ny här,,vette sjutton hur jag hamnade här,,men känns bra med respekten här som du skriver Skrattande

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[GunillaF]
2012-01-12 22:58
2

Völva och white lady. Om ni visste vad era ord gör mig glad!Kyss

[Völva]
2012-01-12 22:59
2

Hej White Lady!

Visst är det härligt med respekten här inne! Vad kul att du hamnade här! Man kan kanske kalla det den mystiska vägen Skrattande

Välkommen önskar jag dig hit White lady! Hoppas du ska trivas bra här du med!Skrattande

Kramen från Völva

[Völva]
2012-01-12 23:01
1

Hej GunillaF

Det är klart att folk säger vad som är sant och vad som sker i mötet på sajten!

Det är verkligen trevligt här inne! Alla är så omtänksamma!

Kramen tillbaka Skrattande

Völva

white lady
2012-01-12 23:06
1

# 11 GunillaF du är värd mer än ord,,,en STOR KRAM OXÅ.

# 12 Völva  Tack.

Ja tänk va mystiska vägar vi glider in på Flört

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[GunillaF]
2012-01-12 23:07
1

Kramkalas! Skrattande

Fjäril
2012-01-12 23:16
2

Hej Völva! Vad roligt att se dig här! Här är ett underbart gäng allihop - stortrivs. För att svara på din fråga. Jag för min del helar "bara" vilket innebär att jag ber mina vägledare, universum och mottagarens vägledare om att personen ska ta emot min energi på det bästa sättet som är ämnat för personen. Ger jag på distans så "ser" jag personen framför mig och där renar jag chakran och tittar över "problemområden" - både fysikt och psykiskt. Sen helar jag de områdena. Efteråt ger jag personen den informationen jag fått till mig och evnt. saker de kan tänka på. Vid healing på plats så att säga, sitter jag bara bredvid (personen ligger ner) och ofta får jag hjälp av de som är ämnade för stunden. Jag är - och de verkar genom mig. Hur har du arbetat/utfört healing tidigare? Reiki ger jag också ibland på punkter/områden som är ömma - fantastiskt "verktyg" Kram söta Völva!

Sajtvärd på Övernaturligt

[Völva]
2012-01-13 00:01
0

Fjärils vingar syns på iFokus helande sida Skrattande

Hej själv gulliga fjäril!

Tack för ditt svar. Du är alltid så trevlig och glad!Skrattande

Jag har gått Reiki I, II, III, år 2001

Jag har tyvärr inte samma upplevelse av Reiki som du Fjäril!
Där i mot kritiserar jag inte Reiki, speciellt inte när Reiki får så fantastiska resultat som du beskriver - men hos mig fungerar den inte… Jag vet inte riktigt varför.

Där i mot har jag gjort healing, för några år sedan.

jag tänkte börja igen!

Kram tillbaka till dig fjärilen!

Völva

Fjäril
2012-01-13 08:47
0

Va söt du är Völva! Kyss

Du kanske inte "ska" använda dig av Reikimetoden? Du kan det säkert jättebra, men något talar kanske om att du ska inrikta dig på annat? Bara en tanke.

Jag använder mig inte mycket av Reiki men vid tillfällen som när min mamma hade sträckt sitt lår fungerade det jättebra. Nu gör hon det på sig själv (springer mycket) när det behövs.

Ja när du är i dessa tankar så kommer det också bli så Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt