Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 1981 ggr
Bitte-n
0

Var finns vår älskade Simba?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Undrar om det är någon här som kan hjälpa mig att få fram något om vår katt Simba, han blev i torsdags påkörd av en bil, hur illa vet jag inte, om det bara va att han blev tilltouchad eller om det tog allvarligare. Simba sprang i a f iväg och har inte synts till sedan dess. Vi har varit ute varje dag o letat efter honom, men inte en skymt av honom. Kan någon se om han har gått över eller om han fortfarande finns i livet..  Man vill ju veta vad som hänt. Gillar inte tanken på att han kanske ligger skadad någonstans o inte kan ta sig hem.

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej Bitte-n

Så beklagligt med katten. Jag hoppas det kommer in någon som har någon idé om var han är.

Har den som körde mot honom berättat var det var? Tänker att om ni vet platsen kanske det går att se ev spår om han tagit sig därifrån.

Hoppas ni hittar er fina Simba.

Bitte-n
0

Jag hoppas också någon kommer in som kan det där…

Nej, men min man såg allt. Han skulle köra o lämna bilen på service på morgonen, såg då Simba komma gående på motsatta sida, samtidigt så kommer det en bil från andra hållet o när gubben kollar i backspegeln så ser han Simba typ "snurra runt" o springa in mot ängen igen. Eftersom gubben var sen o jag förmodar att han blev chockad, så ringer han mig o jag slänger på mig kläder o springer upp o ropar o letar efter honom. Efter en stund kommer även min svåger som är på väg till jobbet o hjälper mig leta o ytterliggare en stund senare kommer gubben.. Vi letade o ropade i en timme, ett par timmar senare gick jag dit igen o letade  o på em var jag där o på kvällen var vi där o letade med en värmekamera.. Men vi hittade ingen katt :(
Har sedan dess varit ute varje dag o letat o ropat.. Men ingen katt :'(

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh vad jobbigt.Gråter

Bitte-n
0

Japp, hemskt är det.. Ovissheten är den värsta.. Råkade ut för samma sak för 4 år sedan då vår Yatzy försvann. Fick veta efter ett par dagar att hon blivit påkörd på ungeför samma ställe som nu Simba blev påkörd. Yatzy kom heller aldrig hem, hon försvann också springandes iväg precis som Simba.

majlar
0

Det är så tragiskt när katter blir påkörda. Kram

Angellove
0

Fy så hemskt detta är. Jag blir påmind då min katt blev påkörd, det är 12 år sen. Lustigt nog hette han också Simba, var röd och lite vit. Han kom inte in på kvällen som han alltid brukade göra. På morgonen då jag vaknade visste jag direkt att han var död. Jag kände att jag inte behövde söka efter honom. På eftermiddagen kom grannfrun och sade att vår katt låg i hennes garage…. Det var mycket sorgligt och jag gråter fortfarande då jag tänker på det. Han var min katt på alla plan. För några år sedan försvann Fritz från mig, han bara gav sig av men jag kände att han levde. Det är bara någon vecka sedan jag drömde om honom. Förmodligen var det ingen dröm utan han kom till mig. Jag tolkar det nu som om han är i katthimlen. Försök känn efter själv om du känner Simba, tona in dig på honom, det kan lyckas. Om han är avliden är det jättehemskt men det är ändå bättre att veta var han är än att gå i ovisshet, tycker jag iaf. Många styrkekramar till dig/er.

Bitte-n
0

#5.. Visst är det.. jobbigt som attan då man inte vet vad som hänt, om de lever eller är döda.. :(

#6 Ja det är fruktansvärt. Jag klarar inte av att känna av o söka efter honom.. Har aldrig fått det till att fungera.. Blir bara mitt ego som kommer in hela tiden o en massa andra tankar.
så gott som alla andra i min omgivning, har känslan av att han lever, men jag vet inte, jag har den ibland o ibland så känns det som att han är borta..
Har varit i kontakt med en kompis som kan känna av o hon säger att hon inte får känslan av att han har gått över, att han är på väg hem, men ännu har han ju inte kommit o det är ju snart 1 vecka sedan detta hände.

Tack, de behöver vi nu..

majlar
0

#7 Har ni letat närmre ert hus och i området däromkring. Han kanske har tagit sig hemåt och ligger och trycker någonstans. Kanske om ni har uthus eller någonstans där han kan ha tagit sig in.

Vår katt gjorde det. Vi var och letade runt där han försvann, men han hade tagit sig hem. Så vi hittade honom i garaget, där låg han alldeles utslagen, men vid liv. Kram

Andina
0

Oh, Bitte-n, och ni andra som upplevt liknande, fy vad svårt!

Jag är inte bra på att söka bortsprungna djur, men "får jag något till mig" så nämner jag det i alla fall.

Jag hoppas innerligt att ni hittar er Vän! Och jag hoppas innerligt att han 'bara' återhämtar sig och slickar sina sår just nu! Jag hoppas innerligt!

Många kramar!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[walkinbeauti]
0

Är inte heller bra på att finna bortsprungna djur men får jag en kommunikation så skriver jag ner det,vet hur jobbigt det är sitter just nu med en sjuk katt och vet det leder åt ett endaste håll.

Det enda jag kan känna in är istinkten hos Simba hur han blev rädd efter krocken och djur drar sig gärna undan fort om dom utsätts för sjukdom eller en skada.Det är deras instingt.Men en bild på en lada kan jag få fram,finns någon lada i er närhet kanske han har dragit sig dit.

Tror den är naturligt träfärgad/timmer inte målad och gammal.Nu får vi ju bilder symboliskt så det kan lika gärna vara någon form av bod eller förvarning men tror han dragit sig undan under husgrund och förhoppningvis finns han kvar på samma plats.

Är amatör på att finna djur men försök att finna en lada och titta under.Hoppas han kommer till rätta snart.En varm kram och ljus på er väg .

Bitte-n
0

#8 Ja vi har gått runt här, på ett ganska så stort område o ropat o letat efter honom, men ingen Simba :/

#9 De hoppas jag också  att vi gör.

#Jo jag vet ju att de brukar gå att gömma sig då de blir rädda eller skadar sig. Här finns en bondgård en bit bort, har inte varit ända inne på gården, känns lite pinsamt att traska in där. Min systerdotter var där borta o letade o ropade, men ingen katt kom fram. Skall ta o köra bort där igen o kolla..
Tacksam för alla svar jag får.
Kram till er alla för att ni försöker hjälpa, det är guld värt för mig ♥

Andina
0

#11 - Jag tycker att du t o m kan knacka på och fråga ägarna om du får titta runt lite. De förstår säkert. Så har jag gjort när min katt varit borta nå'n gång. Dessutom finns det chans att du får fler ögon som hjälper dig att leta och hålla utkik.

Det är inte pinsamt - Det är ju din katt du söker…

Jag håller alla tummar för att Simba ska hitta hem! 
När jag försökt nå honom, så ser jag bara gräs. Kanske vilar han någonstans där det finns mycket gräs. (Utanför ladan te x.) Men jag ber honom att söka sig hemåt. Och jag kommer fortsätta att be honom gå hem.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Bitte-n
0

#12 Ja jag tänkte att ja kan gå o knacka på… Som du säger så förstår de säkert.. Tack :) Be honom skynda sig att vi saknar honom, om du nu kan få fram det till honom.. jobbigt att gå här o vänta..

Bitte-n
0

Ingen mer??

Bitte-n
0

#10 Var borta vid gården, trodde de va en bondgård typ, ser inte så bra på håll om det är en lada eller vad det är på gården, men det var ingen lada o ingen katt var där heller :(
Nu har vi varit ute o letat på lite felr ställen, men hittar ingen katt.. Fler tips emottages tacksamt..

Bitte-n
0

Ingen annan som kan hjälpa? :(

Skogsdalens
0

Hur har det gått?

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

tin-tin68
0

Men fy så jobbigt hoppas att han kommer hem igen!

Kram

Bitte-n
0

Förlåt att jag inte uppdaterat denna tråden!
Ca 2 veckor efter Simba försvann så hörde en "granne" av sig o sa att deras son hade kommit hem o sagt att han hittat en död räv på ängen o då misstänkte hon genast att det var vår katt.

Tyvärr så var det vår fina älskade Simba. Grämer mig så att vi aldrig tittade vid den sidan han låg, resten av ängen finkammade vi, var t o m o sökte med värmekamera på kvällen i hopp om att hitta honom.
Kan inte sluta tänka på om vi hade hittat honom samma dag om han kanske hade kunnat överleva då.

Han fick i a f komma hem o få sin sista vila här hemma i trädgården.

Kram o God Jul på er alla

[GunillaF]
0

#19 Jag beklagar!Skäms

Indiania
0

#19 Så tråkigt Bitte-N.

Passar i alla fall på att önska dig en trevlig Jul! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

#19 - Åh, Bitte-n! Jag beklagar verkligen din sorg! Gråter

Men skönt att ni fått hem er fina vän och skönt att ni inte längre behöver undra var han finns. Jag hoppas att ni snart kommer att finna tröst i att han har det bra där han är, han är fri!

Och som jag ser på 'alltet', så var det 'helt enkelt' dags för honom att lämna jordelivet för denna gång, och ingenting hade kunnat ändra på den saken. Kanske kan den tanken få fäste inom dig också - så att du kan släppa taget om de tankar du har om vad du kunde ha gjort istället.

God Jul önskar jag dig också! Och TrösteKramar!

majlar
0

Skönt att ni hittade henne, så att ni fick ge henne ett fint slut. Kram

Bitte-n
0

Tack så mycket allihop..
Ja det är ottoligt skön att vi hittade honom så man slapp undra o skönt att få hem honom.

#22 Ja jag vet att han är på en bättre plats nu och att det var dags för honom att gå vidare, att han gjort sin tid här hos oss. Vi fick i a f glädjen av att ha honom hos oss i 2 år. En klok katt var han allt. Knackade på rutan då han varit ute o ville in igen.. :))

önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År..

Kram

[GunillaF]
0

Gott nytt år till dig också Bitte-nGlad

Andina
0

Gott nytt år säger jag också, Bitte! Kyss

Katter är härliga och väldigt visa väsen! Jag kan riktigt se din Simba framför mig knackandes på fönstret när han vill in… ;) Mysiga minnen att hålla sig till!

Indiania
0

Gott nytt år till dig Bitte! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Bitte-n
0

Tack de samma alla :))

#26 Haha, ja han va för jäkla söt när han satt utanför på stolen eller på bordet o slog med tassen på rutan så att vi skulle släppa in honom o hörde vi inte första gången så slog han än hårdare nästa gång  :))
Visst är det härliga minnen..

Kram