Healing iFokus

Healing

Etiketter: stenarkristaller
Läst 14063 ggr
sökaren84
37

hur renar man bergskristall?

Hej, har nyligen skaffat mig en bergskristall, hur gör ni för att rena era? Mvh

[GunillaF]
2

Det är olika. Ibland en bit ovanför en ljuslåga, ibland i en bädd av grovsalt.

powerofthebass
2

vissa brukar rena dom med tanken ,  eller  healing

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[GunillaF]
1

#2 Det är riktigt Power. Jag brukar rena i tanken också emellanåt.

Amandla
5

Jag använder ljus i tanken, jag tänker mig först ett starkt ljus som är runt och i stenen, sen säger/tänker jag "alla energier som finns i den här stenen försvinner nu och ersätts genast med universums goda kärleksfulla energier" ungefär, så riktigt känner jag hur stenen töms och omedelbart fylls igen. Jag använder helst den här metoden, är inte så mycket för ritualer och/eller handlingar som tar tid, jag är för impulsiv för det (fast jag har tålamod när så krävs som tur är).

Fjäril
1

Det finns säkert olika metoder, men för mig handlar det "enbart" om att rena med mina tankar, mina känslor och med det jag utstrålar.

När jag köper begagnade saker, lägger jag alltid ett ljus över dem och bestämmer mig helt enkelt för att "nu är alla gamla energier borta, min sak är ren och hel"

Ha en bra dag!

Sajtvärd på Övernaturligt

majlar
0

Du har fått många bra tips här. Jag renar alltid mina stenar i rinnande vatten. OBS det finns stenar som inte tål vatten så det får du se upp med. Emellanåt får dom ligga i fönstret och ta in energi. Även där får man se upp med stenar som bleker i solljus.

Var och en har sin egen metod att rena stenarna, och det finns många. Du hittar säkert din du med.

Kram

[dandamimm]
0

Gräva ner i jorden eller låta ligga ute i månljus kan man också göra.

// Danda

tarotlasse
6

Jag har fått lära mig att Bergskristallen är den enda kristallen du inte behöver rena. den är själv renande och du kan även använda bergskristallen för att rena andra Kristaller.

Lasse

[trollmora]
0

Kristallernas värld är fantastisk och dessa vackra stenar är ett levande material som utvinns ur jorden .

En kristall är som en svamp suger åt sig energier så det är viktigt att alltid sända dom positvia tankar.

Många fina råd du fått och du kan även använda olika rökelser för att rena Kristaller. Personligen använder mestadels vit ökensalvia men det finns många bra alternativ .

Grovsalt i en burk eller förvaring i något du själv tycker om där den får ligga i mörker över tex natten.

Man kan rena på så många oilka vis och det finns bra böcker som beskriver kristallernas värld. En del hemsidor tar också upp just Kristaller och dess funktion .Lycka till med din nya kristall .

sökaren84
0

Tack för alla bra tips, de ska jag ta till mig och känna av vad som passar mig bäst :) ha en bra dag alla.

Shakti
2

# Lasse

Även bergskristaller bör man rena nu och då med rumstempererat vatten, för att få bort svett och smuts som fastnar på dem då man hanterar med dem. Bergskristaller drar även till sig energier som man bör rena dom i från…

Sökaren
0

#7 Jag tilltalas av din tanke att gräva ner den i jorden. Du kan ha mycket rätt i det. Jag läste boken Blodstämmare och handpåläggare - Folklig läkekonst och magi i Tornedalen och Lappland. Skriven av Jörgen I Eriksson och handlar om hur man förr renade människor från sjukdomar mm. För 150-200 år sedan långt upp i norra Sverige använde man bland annat en fläsksvål som de lade på det sjuka stället på en människa och sedan grävde de ner svålen i jorden. I boken står att allt som är ont ska grävas ner i jorden, det var var de ansedde då

Den gamla tron är inte att förkasta förmodligen hade folket hittat något som fungerade. Boken behandlar också om hur de kunde stämma blod på någon som huggit sig lång ute i skogen. Det var ju inte precis som att man kunde lyfta mobilen och få en heligkopter så de var tvungna att lita till naturen. Lite som vi gör även nu när vi använder Kristaller. Så jag tror på din idé. Lite svårt kanske att gräva ner den på vintern men man kanske kan ha en stor kruka med blomjord för ändamålet?

#9 Jag har också hört om salt. Det var ett medium på tv, minns tyvärr inte vilken, men kan ha varit Evans. Han beskrev att man kan rena en kristall genom att koka vatten och salt, sedan lägga ner kristallen och låta den ligga i det vattnet i 7 dagar. (Då vill det ju till att man inte behöver rena den efter varje gång, eller att man har 7 kristaller).

#11 Jag tror också den behöver renas emellanåt dels pga det du säger men också för att den är som en svamp som suger åt sig dåliga energier, då måste den ju rensas ibland så den får nya krafter senare.

Andina
1

Selenit är renande också. Har du en liten selenitstav eller nå't så räcker det bra att låta den ligga i närheten av din bergskristall (om det är en stav så låt spetsen riktas mot bergskristallen). Jag har hört att selenit också är bra att rena glasögonbågar av metall - men har aldrig provat, eftersom jag inte har några så'na glasögon.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jessica Holländare
0

Har också hört att selenit renar, därför har jag alltid en liggandes bland mina Kristaller.

Själv brukar jag rena mina över rökelser..