Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 3089 ggr
patronsaint
0

Oroligt sinne.

Hejsan alla fina människor :)

Har en stor klump över solarplexus som jag inte riktigt blir kvitt. Tror det hela beror på orolighet och stress.

Har tidigare använt mig av en citrin och de har funkat någolunda. Nu har jag dock den inte längre kvar.

Har öven försökt med lite självhealing men lindrar bara kort förstunden.

Någon som har råd om vad jag kan hitta på?

Må Gott!

M

I want to be like the patronsaint of reality.

Indiania
0

Du kan alltid testa qigongandning: Sätt tungspetsen uppe i gommen en bit över framtänderna, andas ett lungt, lätt och djupt andetag….släpp sedan ut luften med hjälp av tungspetsen kraftigt så det hörs, upprepa flera gånger.

Detta tycker jag är mycket avslappnande har bara lite svårt att uttrycka denna övningen i skrift men hoppas du förstår hur jag menar!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vaför det lindrar bara kortsiktigt är antagligen för att roten till det onda är kvar.

Du måste få bukt med varför du är orolig och stressad. Sedan slipper du den där klumpen du har i solarplexus.Glad

patronsaint
0

#1 Åh ska prova det :D

#2 Jag vet att du har rätt inerst inne.. Men är lite svårt att göra så mycket åt det hela.

Stressen kommer så klart från mitt jobb då vi dels är en man kort och jag har dennes tjäns oxå på mina axlar. Jobbar ibland 35 timmars övertid på en månad.. Vi är dessutom på väg in i högsäsong och årets värsta/bästa månad..

[GunillaF]
0

#3 Hm….vad säger facket om det?

Om du blir riktigt sjuk…Vem gör allt jobb då?Tyst

Går det inte att fördela på flera personer?

patronsaint
0

#4 Misstänker att dom skulle gå i taket på flera punkter angående mitt jobb.. Är ju medlem i facket så borde kanske ta upp det.. Man är kanske dum som nöjer sig..

Sjukskrivning finns inte på kartan. Vet inte hur många gånger jag suttit på jobbet i högfeber. Har man deadline så måste man jobba hur som haver..

Är bara jag och min chef som är anställda i detta dotterbolag.

[GunillaF]
0

Tyst

Andina
0

Inte konstigt att du har en knut i solarplexus… Eftersom du är intresserad av healing - ja, då är det nog hög tid att du ser om dig själv också!

Din arbetsgivare kommer ändå inte tacka dig för att du offrar din hälsa för arbetet. (Tvärtom, du är en siffra i statistiken och det finns många som vill ha jobb…) Om sjukskrivning inte finns på kartan - så får du se till att du mår bra!

Så - det var lite pekpinnar som du egentligen har inom dig själv (men inte lyssnar på). Flört

Något som kan hjälpa är också att massera just solarplexus +  magen. Lugna mjuka cirkelrörelser. Gärna innan du går till jobbet, lite då och då under dagen, och när du går och lägger dig. En stressknuta i SolarPlexus behöver ofta just masseras bort.

Andningsövning - som den Indiania beskriver t ex.

I övrigt håller jag med Gunilla - roten till det onda, det är det du ska få bukt med…

Lycka till med att knyta upp knuten!

Kram

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

purplehaze
1

Håller med Andina, bra!

Mitt solarplexus är också fattigt på gult så jag ska prova tipsen här:)

Varför det är så, det lär ha att göra med en massa dåliga minnen från ja barndomen, tonåren och mer. Vet att man kan skicka ljus, acceptera/förlåta och på olika sätt komma åt minnena. Men när det är en hel härva under så många… svårt att komma åt alltihop! Vad jag vet är det inget just nu som framkallar detta, gör mitt allr bästa för att ta hand om mig. Går hos en suverän terapeut också.

Någon som har ett tips? Alltså när det ligger kvar mycket från tidigare och stör måendet?

Theleonora
0

Ursäkta att jag kapar tråden men vill som Purplehaze också veta vad man gör åt sånt som ligger kvar från långt tidigare och stör måendet?

Tack!

patronsaint
2

Jag kan medela att jag fick distans healing och efter det är knuten som bort blåst och jag har aldrig mått bättre faktiskt :)

Tuva-Lena
0

#9 Har du läst i tråden om hypnosterapi? Det skulle jag rekommendera om du inte blir hjälpt av healingen. Då får du kontakt med ditt undermedvetna, som kan berätta för dig vad som är orsaken till ditt illamående eller din stress. Du lär dig under sessionen att handskas med sånt som har skapat oro/ångest eller ett bestående trauma hos dig.

Var bor du? jag kan rekommendera utbildade hypnoterapeuter om du vill testa just det. Annars kan du också testa att meditera. Då uppnår du ett lugn som du kan ta med dig ut i vardagen.Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Fjäril
0

Patrion - underbart Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

patronsaint
0

Fjäril- ja fullständigt fantastiskt faktiskt! Höst Depp som alltid brukar komma har även det varit bort blåst.

Fjäril
0

*smack* Kyss

Theleonora
0

Tuva-Lena, jag bor i Uppsala. Du får gärna tipsa mig via PM.

Jag försöker meditera så gott det går och har även börjat med jordning som Fjäril, lärt ut. Tack underbara Fjäril!

Fjäril
0

Men så söt du är kameleonten!! Vad glad du gör mig! Och vad roligt att det känns bra för dig!! :)