God morgon 4 Jan
God Morgon !
Blötväder bjuds det på så snart är väl all snö borta igen.
Har haft datortrubbel och ett inlägg ser konstigt ut samt pm som skickats iväg utan min vetskap. En rackarns tangent hade fastnat och tur är väl att inget knas blivit skrivet för fy vad pinsamt det skulle vart
rackarns teknik .
Men nu så är tangenten fixad hoppas jag och ni ska ha en härlig dag där ute i vårt avlånga land 

Här har det regnat och snöat omvartannat. Hujeda mig vilket konstigt väder. Stackars alla som blir utsatta för alla stormar och allt blåsväder.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann
God morgon alla.
Här slaskar det för fullt, så trist. Ska ge mig ut ändå lite för jag blir galen av att bara vara inne. Ha en skön dag alla.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Godmorgon alla!
I dag var jag uppe tidigare än vanligt så jag har hunnit med lite städning på morgonen. Skall se om jag kan få in granntanten här i dag ( harhaft gångträning med henne i flera månadet , efter hon ramlade.) Träningen har gett resulltat.
Hon är 88 år och en riktig tuffing.
I kväll skall gubben och jag på bio och se " Simon och ekarna " efter boken Marianne Fredriksson skrivit.
Undrar hur ni mår i dag Gunilla och Andina?
Ha en härlig dag på er alla!
" Var nära naturen - var när dig själv "
#5 Vilken härlig granne din granne har. Härlig bild Indiania.
God förmiddag!
Vilken rar granne du är Indiania!
Jag är förkyld i dag också och hemma från jobbet. Försöker vila så mycket som möjligt. Tur jag har dottern och hennes familj här som passar upp mig med allt möjligt. Bl.a. med snöskottning. Det snöar fortfarnade. Det har kommit mycket på senaste tiden.
Ha en riktigt bra dag allesammans!
God förmiddag.
Har spenderat morgonen med äldsta dottern. Vi ser en ny favoritserie som heter "Once upon a time" och då går tiden. Gillar ni sagor så kolla den, superbra, tycker jag iaf.
Önskar er alla en fin dag i "höststormen".
Kram Danda
#10 Gunilla jag skickar mera bubblor under dagen!
Vad skönt att du blir lite ompysslad och får hjälp!
#12 Tack Indiania.
För allas kännedom har jag modererat en hel del i inläggen. En "medlem" kom och försvann lika snabbt. Därav modereringen.
Kan tillägga att det inte är jag som tagit bort medlemmen. Det kan vara medlemmen som själv gjort det, eller någon på en annan sajt.
# 13 Tror vi fick in ett troll, liknande inlägg på flertalet sajter,kopierade och hann se denna blev medlem runt 02 i natt och hade i morse redan 85 eller 87 inlägg men nu är h*n borta,men hur hinner man med så många inlägg 
#14 Har de inget annat för sig så….
en del kan roa sig 
Det har varit en hel del "Troll" i farten på sajterna senaste tiden. Vi alla får hjälpas åt med att trycka på "Anmälknappen" i inlägg som vi inte tycker är "rumsrena" eller som är störande.
Go'Middag allihop!
Här har det stormat kring husknuten hela natten - det är ett väldans 'oväsen' bland träden när stormvindarna kilar emellan! Så lite svårt är det allt att sova. Men tack och lov inga elavbrott eller annat 'elände' hittills. Läste att ca 25000 hushåll blivit utan el av denna storm… Jag undrar fortfarande varför elkablarna inte grävs ner här i Sverige i större omfattning.
*
Gunilla, skickar 'bubbel' till dig under dagen idag! Skönt, och nu är det dags att du bli ompysslad och får hjälp, som Indiania säger! Du har pysslat om och tagit hand om andra så länge nu. Låt dig bli väl omhändertagen och linda in dig i något varmt och bara viiiila!
*
Indiania, jag upprepar igen, du är en ängel! Din granne är en lyckans ost mitt i alla sina besvär. Vilken underbar känsla det måste vara för henne att ha en ängel till granne! 
Och tack go'a, jag mår mycket bättre idag! Blev positivt överraskad igår när jag märkte att mamma mår så mycket bättre! Nu hoppas jag bara att det fortsätter så.
*
Danda, jag älskar sagor…
Skrev och ritade lite småsagor till mina syskonbarn ibland när de var små. Men det blir inte mycket av skrivande, läsande eller tittande på film numera. (Undrar vad jag pysslar med egentligen…;) )
*
Åh, ännu ett troll… Ja,ja, det är bara att vara på alerten med Anmälningsknappen! Håller korpgluggarna öppna!
*
Ha en fin första onsdag för detta år, allihop!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

God eftermiddag!
Jag är ju ledig den här veckan så för mig är det fortfarande morgon. Stormen viner runt knutarna så det är skönt att kunna vara inne.
Gunilla…krya på dig och ta det lugnt. Tänker på dig och önskar du snart blir frisk även om jag inte kan skicka healing.
Indiania…åh så härligt med en sån granne som du när man är gammal och behöver hjälp.
Nu ska jag snart fortsätta sortera, städa och packa här hemma. Om två veckor ska mitt badrum renoveras och jag måste plocka undan i flera skåp i köket och i halva klädkammaren också för att de ska hålla på med alla rör. Sen blir det att leva i packlådor utan dusch (finns i en vagn några kvarter bort) och toalett (ska få en liten bärbar inne). Första veckan tar jag katterna och flyttar in till min karl så får sonen ta hand om lägenheten. De ska bila i badrummet och ta ut all inredning så det blir lite för mycket för katterna. Ska hinna packa till i morgon också då vi åker några dagar till min killes sommarshus. Sonen har lovat vara kattvakt och det brukar han sköta utmärkt.
Ha en härlig dag!
Jag vill bara berätta för er vad glad min granntant var, hon stannade i 3,5 timmar.Vi åt potatissallad och rostbiff, kaffe och bakelse till efterrätt.
Det känns så gott att kunna göra henne lite glad!
Kram till er!