stirrigt fullblodsto
Man läser så många spännande inlägg. Mitt sto skorpan förstår jag mig inte på i bland lugn i bland superstirrig. fullblod visserligen. Man får lisom ingen kontakt med henne man vet inte vart man har henne. någon som vet vad hon vill i livet har hon ont någon stanns. Är hon uttråkad?Varför beter hon sig så konstigt. Veterinären har kontrollerat hennes ögon men inte hittat något där. Kul om någon fick kontakt med henne. Hon har inte varit hos mig hela tiden heller, så hon kanske har varit med om något.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej Paulina.
Var det den hästen som hade fastnat i en box för något år sedan?
Jag hoppas det tittar in någon som är duktig djurpratare och ser dina frågor.
nej ,mamman till henne.
Ingen som är intresserad? Jag kanske behöveer ett kort på henne?
Paulina det är bra om du lägger in ett kort på Skorpan, det kan vara lättare att känna in henne då.Hoppas någon skall kunna hjälpa dig! Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja, jag tror också att det kan hjälpa med ett foto, så lägg gärna in ett. Jag kommer att försöka så snart jag hinner, även fast jag inte är särskilt bra på så'nt. Och det tittar säkert in fler som vill prova framöver också.
Håller tummarna för dig och din vän!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Är det ingen som förskt sig på att kommunicera med skorpan ännu?
Jag kan tyvärr inte hjälpa till, men puttar upp tråden åt er :)
Galenpanna
#8 - Tack för att du puttade upp tråden, den har helt 'försvunnit' för mig av alla nya trådar.
Som jag sa tidigare är jag inte särskilt bra på detta - men jag vill gärna försöka och hoppas kunna göra det i denna vecka.
Det första jag får till mig i alla fall är, att det inte är något fysiskt utan istället psykologiskt. Jag upplever att denna häst har / eller hade / svårt att lita på människor. (Varför vet jag inte alls.)
Kommer att göra fler försök som sagt. Hoppas att du, Paulina, känner att det blivit bättre i alla fall!
kram!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag brukar inte ge mig in på att tolka men när jag tittar på henne så känner jag mig orolig inombords kanske lite rädd för nåt.
Hoppas att du och din vän får hjälp.
Kram
Kul att någon försökt sig på henne. Jag vill veta mer. Har det hännt henne något tidigare i livet? Veterinären har undersökt henne och lysti ögonen men hittar inget fel. Gärna någon som kan förstå sig på henne, hon är väldigt närvös, i sig själv, men det är något mer som spökar.
Jag får känslan av dels barn, men också en äldre man (vet inte om det är tidigare ägare) Får en bild av att hon rycker till av hastiga rörelser och att hon helt enkelt är rädd - rädd för att bli slagen. Känslan kommer ifrån mulen. Mitt tips är att hålla handen nära, röra den sakta emot henne och samtidigt klappa henne med den andre, så att hon lär sig tillit och att det inte alls är farligt. Vet inte varför andra mindre djur kommer in i bilden, som om hon har blivit jagad av en hund. Hoppas att det löser sig för dig och din fina häst.
Sajtvärd på Övernaturligt
Okej, jag har ingen hund och inte haft,hon är inte heller rädd om huvudet. Är hon bara labil eller, eller nervös, inget nnat fel. Magen då,ryggen?Andra hästar, .Någon som kan förklara hur hon vill ha det då?
Jag får en rädsla över huvudet "ändå" känner faktiskt enbart rädsla. Jag tror att genom att bygga upp en tillit till henne själv, kommer nog också innebära att hon inte kommer vara nervös osv. (att jag känner kring huvudet symboliserar just att hon kan vara nervös i sinnet, något har skrämt henne)
Sajtvärd på Övernaturligt
Jo hon är väldigt närvös, men kan vara så konstig också. som om hon ser spöken. Typ vägra gå in i stallet vad man än lockar med. Det kan ta timmar innan hon sälv väljer gå in. eller komma in och titta på krubban som o den var livsfarlig. Varvat med att vara hur lugn som helst. Visst man har vant sig men man kan aldrig slappna av, och i bland känns det som om man aldrig kommer till målet eller frammåt. som i dag duchade jag hennes ben med vatten, det gick hur bra som helst och hon var ko lugn ,näästan sov. I moron kan vattenslangen vara livsfarlig, dödligt farlig en ligt henne, pust o tön.
Det verkar som om hon har en välidigt stark egen vilja. Jag tror inte hon är rädd, hon vill helt enkelt bestämma själv över saker och ting. Precis som vi människor. Ingen vill ju göra saker mot sin vilja. Har hon inte lust så har hon inte. Bara teorier från min sida.
Och när en stor häst sätter sig emot då blir det ju starka känslor i och med att man inte kan fösa runt den hur som helst. Det går ju inte att tvinga, hur som helst.
Lycka till med din söta häst.
#16 Jag är inte alls insatt i healing, inte det minsta.. Men jag har lärt mig lite om hästpsykologi, och att en häst skulle reagera så pga en stark vilja, det tror jag inte på..:/
Är som sagt inte alls insatt i detta med healing, men när jag ser på hästen så känns det som att hon 'vill' dig något..
Jag vet inte var du bor, men om du vill så kan jag ge dig ett nummer till någon som håller på med hästpsykologi, som är väldigt bra på det hon gör :) Hör av dig isåfall!
Och lycka till!
Jo, jag har funderat på alla möjliga vägar, men inte kommit framm till vilken därför tänkte jag om det var någon som kunde kommunicera med henne. Jag tror hon veet vad hon gör, det är bara jag som inte försår. I bland undra jag om hon trivs här, hon kanske triv med mig men inte här.