Lite tankar
Ibland har vi svårt att ta till oss det enkla i tillvaron,
vi krånglar till det.
Nu tänker jag på att hitta sitt inre lugn och kärlek till
sin nästa och till sig själv.
Visst är det bra att meditera och det kan göras på olika
vis, det som passar den ene kanske inte passar den andre. Vi måste ju själva
känna vad som är det rätta. En del vill sitta i stillhet och tystnad, en del
vill ha musik. Andra kan sitta och titta och lyssna på vågornas skalp, andra
vill gå i naturen och se och känna det vackra som finns.
Har tänkt på detta ett tag, varför vi krånglar till det när
det är så enkelt? Kanske är det för enkelt för att vi skall förstå? Den där
sköna känslan att naturen och vi hör ihop, vi är naturen och en del av alltet….vad
tycker ni?
" Var nära naturen - var när dig själv "
Vad kloka och bra tankar du har Indiania.
Jag säger som du; Varför krångla till det?!
Så kloka ord! Instämmer helt med att vi ibland krånglar till och får för oss att det måste vara på vissa sätt och vis. Jag tror att vi alla har en intuition, en magkänslan eller vad man än vill kalla, det som alltid finns där. Frågan är om vi lyssnar? Jag tror inte jag måste någonting för att känna av den, men jag mår bäst om jag lugnar ner mig och lyssnar på magkänslan. Speciellt när livet snurrar fort eller mycket händer.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Härliga tankar du delar med dig av och visst har vi en förmåga att krångla till det när det egentligen borde vara så enkelt.
Har lärt mig med tiden att inte krångla till det men nog åker man dit ändå i bland även om det är bättre nu än tidigare.
Intutionen lyssnar man där då brukar det bli rätt i slutändan . Man får lära sig att ta det med enkelhet och sånt tar tid men alla tror jag kan lyckas.
Tack för fina tankar 
Kloka ord, Indiania!
Jo, vi människor har en benägenhet att krångla till det. Särskilt när vi blir stressade inombords. Det är väl en nackdel med att ha den slags hjärna som vi har - som kan tänka abstrakt och skapa 'framtidsscenarier' (både positiva önskningar och negativa farhågor).
Vi borde istället lära av djuren! De krånglar inte till något mer än nödvändigt - om inte vi människor lär dem att göra det…
Tack, för visdomsord! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack Indiania för upplysande ord..ska ha något på kylskåpet så man blir påmind flera gånger om dagen…är ju mästare på att krångla till allt,
Man lever ju i alltet hela tiden så d ska baske mig inte vara så svårt tycker man.och känna den fina samklangen…
Tack Indiania för dina kloka tankar..
Vad trevligt att ni är så många som skrivit här!
#1 Ja varför har vi benägenhet att krångla till det ibland?
#2 Du har rätt i det Skogshumblan, vi borde känna efter mer i magen vad vi har för intuition.Har tänkt på det när vi har intuitionsövningar, ibland känns det så starkt i magen på rätt svar och då brukar det bli rätt svar, ibland fungerar inte magkänslan alls.
Det är verkligen skillnad när man känner sig lugn i sinnet, då fungerar allt bättre.
#3 Tack för dina fina tankar Trollmora…..Du har så rätt i det du skriver.
#4 Visst har djuren en bra intuition och vi har mycket att lära av djuren!
#5 Majlar! Just nu sitter jag och njuter av ditt fina foto som du bjuder på.
Tack!
#6 Bra MQ ! Du kommer att bli mästare på att inte krångla till det!
#7 Tack fina Rore för du läser!
Kram till er gotjejer!

" Var nära naturen - var när dig själv "