Healing iFokus

Healing

Etikett: näring-för-själen
Läst 637 ggr
Indiania
1

Ett stycke hämtat från Eilenn Caddys bok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fullständig förtröstan och inre visshet

Mången gång kanske du är tvungen att gå framåt i tillit, utan förmåga att kunna se hela orsaken till den handling du utför.Tveka dock inte när du inom dig vet att du har rätt.

Du måste hysa tillit för att kunna ta steget in i det okända. Det kan finnas många yttre inflytanden som drar dig än åt det ena hållet och än mot det andra, tills du känner dig alldeles söndersliten.Det är just då som du måste lära dig att kunna gå in i dig själv och med absolut visshet få reda på att det du gör är styrt av Mig och kommer att fungera perfekt.

Det kräver stor förtröstan och ett stort mod att stiga fram och följa dessa inre drivkrafter, speciellt när handligen du utför ter sig som den yttersta dumhet i andras ögon.

Det är därför du inte skulle kunna göra det utan fullständig förtröstan och inre visshet. Valet ligger alltid i dina händer - välj därför och välj rätt med din hand fast i Min. Jag kommer aldrig att svika dig eller överge dig, utan leder dig varje steg du tar.

Eilenn Caddy " Att öppna inre dörrar "

" Var nära naturen - var när dig själv "

[sacredspirits]
0

Vackra ord att ta till sig,att våga lita på som inte alltid är så lätt men väl man gör det visar det gång på gång att det fungerar.

Tack Indiania man behöver ibland en liten  påminnare om att våga lita på den hand som leder Kyss

Indiania
0

#1 Ja man behöver bli påmind Sacredspirits. Kyss

[GunillaF]
0

Tack för påminnelsen Indiania!

Jag brukar försöka följa min inre röst och under hösten och vintern har det blivit mer än vanligt. Ibland har jag funderat på varför jag valt/gjort som jag gjort, men i slutänden har det visat sig vara rätt.

Indiania
0

#3 Då har din inre övertygelse varit rätt för dig Gunilla, vad härligt!Kyss

majlar
0

Tveka inte- lev nu.

Kram Indiania och tack för att du påminner oss.

Indiania
0

Fina ord du säger Majlar! Kram

Andina
0

Tack, Indiania, för visa ord!

Ja, emellanåt behöver vi påminnas om detta! Det är alltid lättare att 'våga tilliten' när man har det bra - men när livets vägar blir lite knepigare att gå på, då har många av oss en tendens att 'tappa tilliten' också. Och det är ju just då, vi verkligen borde, våga lita till de händer som håller och guidar oss.

Jag tar in orden i mig! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Indiania
0

Tack själv Andina! Kyss Ja det är precis som du säger! Jag tog också dessa orden till mig!