Healing iFokus

Healing

Läst 1341 ggr
Andina
5

Vi får hjälp!

Jag måste få berätta om en 'upplevelse' jag haft alldeles för en halvtimma se'n.

Efter ett dygns el- o tel-avbrott visade det sig att elavbrottet/stormen gjort att något havererat i vattenpumpen här hemma. Så jag har inte haft tillgång till vatten på 3 dygn nu. 
Sedan elen kom tillbaka i går har jag sökt med ljus och lykta efter servicetekniker som kan detta med pumpar. Men varendaste liten pumpnisse tycks vara långledig nu i mellandagarna! Jag har googlat, ringt, fått namn av grannar och gud vet allt.

Frustrerande!

Jag har ringt till ett otal människor - pumpnissar finns inte så väldans många av men jag har sökt rörpulare också. Men de är på semester - en av dem jag fick tag i visade sig befinna sig på Kanarieholmarna… ;)

Jag har gråtit, jag har varit arg, jag har varit frustrerad. Jag har vid flera tillfällen varit på väg att själv "experimentera" med pumpen, men avstått - jag vet ju inte vad jag gör och jag kan nog förstöra mer istället. Jag har i frustration bett och "begärt" att min Gube (som finns i andevärlden) och andra hjälpare i andevärlden att hjälpa mig! Jag har formligen 'beordrat' dem att göra det! ;) (Guben var superduktig när det gäller praktiska och tekniska saker, och hade miljarder med kontakter, tack vare sitt yrke, om han själv, mot förmodan, inte skulle fixa problemen.)

Jag fick en granne att börja söka med ljus och lykta också idag, själv kunde han ingenting om pumpar… Rörpularen på Kanarieöarna kommer hem inatt och han bad mig ringa imorgon em igen. Så då nöjde jag mig med det.

Åkte iväg och handlade på Coop Forum. På vägen ut går jag bakom en lång ung man. Tittar upp på hans arbetarjacka - där står "Grundfos" tryckt! Jag blir alldeles häpen - det är ju märket på pumpen!!! Är det sant? Går jag bakom en som kan dessa pumpar???

Så jag 'kastar mig förstås över honom' och frågar om han sysslar med pumpar. Och ja, det gjorde han ju…

Så imorgon em kommer han för att kolla om han kan göra nå't. Han kunde självklart inte lova att han skulle fixa pumpen - men han skulle titta på den i alla fall. (På fredag är han ledig… så jag hoppas han fixar den imorgon, annars är jag utan vatten till nå'n gång i nästa år…)

*

Sorry för att jag blev långdragen! Men jag blev så helt perplex - här går jag och handlar och hamnar bakom en kille som kommer från företaget som tillverkar/säljer pumparna som jag har!!! Inte en "allmän pumpnisse eller rörpulare" - utan en som vet vad det är för produkt jag har…

Så - min tanke och känsla är förstås; Vi får hjälp från våra vänner i Andevärlden!!! (Det är min inställning sedan 'alltid' - men nu fick jag ett, för mig, 'bevis' för första gången på hur länge som helst… ;)

Jah, nu har jag fått bubbla ur mig! Var bara tvungen att få göra det! Jag är så lyrisk och så tacksam för den oväntade hjälpen!

Nu håller jag bara tummarna för att grabben kommer imorgon också och fixar vatten!

Kram på er! Kyss från en barnsligt förtjust toka

Jag vet inte om det går att förstå för någon annan vad jag menar med allt detta bludder - men i mina ögon "sändes denna 'pumpnisse' i min väg" - precis när jag gett upp och trodde att killen på Kanarieholmarna kanske var den hjälp som 'sänts i min väg'… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Amandla
0

Såklart du fick hjälp att hitta rätt person! Härligt! Skrattande

tin-tin68
0

Så gott Andina!

Klart att du fick hjälp!

Kram

Andina
0

#1-2 - KyssSkrattande Jo, och precis när jag gett upp - jag trodde ju att killen från Kanarieholmarna kanske var den som sänts i min väg… ;) Men hoppsan, här går en framför mig som är 'expert på just min pump'! Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Indiania
0

Andina! Jag delar din glädje och visst får vi hjälp när vi som mest behöver det.

Det var ingen slump att du träffade på pumpkillen när du handlade! Du fick hjälp från andra sidan och jag tror din " gube " hjälpte till med detta! Kyss

Kram till dig!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

#4 - Kyss Ja, jag är helt säker på att Guben har ett andefinger med i spelet också! Han blev ju "starkt beordrad"… Flört

Skogshumblan
0

Förstår varenda stavelse! Klart någon som vill dig väl såg till att rörgurun och du var på samma plats! Då jag var kristen så sas det ofta att Gud svarar på dina böner på sitt sätt. Tycker det stämmer bra än, fast jag inte har någon Gud utan hela universums goda jag tror på istället;) Hoppas det ordnar sig så du kan gå ren och väldoftande in i det nya året;) Kramar från en annan toka.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

szirius
0

Visst är det underbart - såklart att du fick hjälp!Kyss

[GunillaF]
0

Hoppas, hoppas, hoppas att han kan fixa pumpen i morgon.

Men så klart han kan. Den som är kunnig korsade din väg på COOPGlad

Andina
0

#6 - Kyss Ja, någon såg till att rörgurun och jag råkade gå bakom varandra och ensamma i "karusellutgången"! Och ååååh, vad skönt det skulle vara/ska bli att få ta en låååång dusch!!! Skönt att det finns fler tokor! Flört

#7Kyss Ja, så klart! :)

#8Kyss Visst måste det vara så, Gunilla! Varför skulle jag plötsligt och oväntat annars se denna jacka en meter (max) framför mig?!

stina63
0

Så underbart Andina jag vet hur du känner dej, För jag har varit med om detta innan, Det är så underbart att veta att man blir hörd och att dom hör oss,

Kyss

white lady
1

Jag skrattar så mina tårar rinner,,,,,Pumpnisse och Rörpulare

Underbart att läsa din text,,,,,,Jag förstår att du får hjälp Skrattande

Du har fin pli på Guben oxå Andina.

Lycka till

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

majlar
0

Visst är det fint att man får hjälp från andra sidan. Din gube såg till att du fick syn på "rörgurun", och att du tog mod till dig att fråga direkt.

Härlig historia. Kram

Rosen05
0

Hej Andina!

Vilka turer Du haft där hemma! Du kan skriva "romaner", kanske en bok om allt som hänt?..:) Tycker du kan verkligen beskriva så bra så man ser allt som på en film..  Pumpkillen kom verkligen i rätt tid för Dig! Han kommer säkert att fixa/laga pumpen åt Dig! Håller tummarna! Du behöver verkligen få ordning där hemma..

Allt Gott till Dig! Kram från Rosen05Glad

Andina
0

#10Kyss Ja, Stina, det är helt underbart när hjälpen kommer så påtagligt! Ibland kan man ana det, men ibland blir det så mycket mer tydligt. (Vad är det för hjälp du tänker på, som du har fått? nyfiken… ;))

#11KyssSkrattande Ja, nu ja! När han levde lyckades jag inte lika bra (med tanke på pli på guben! ;) ) Men, jupp, hjälp att finna rätt Pumpnisse, det har jag baske mig fått! :)

[Kathja]1
0

Kan du något om Attraktionslagen (The Secret, LoA)? Det där är just vad det handlar om! Att sedan Gud/Universum/Andevärlden agerar lika dant ja det är ju för att det är samma sak med olika namn. Går t.o.m att förklara det med kvantfysik!!!

1. Önska dig något så mycket det bara går = någon som kan fixa din pump
  2. Släpp så önskan fri (m.a.o sluta vänta) = när du hittade snubben på kanarieöarna
  3. Och det du önskade dig kommer att manifesteras = pumpkillen i affären!

Och det där funkar med allt! Det är så coolt.Skrattande

Andina
1

#15 - Jaa, Kathja - LOA funkar verkligen! SkrattandeKyss Jag vet nog en del om LoA och jag älskar energimedvetenhet och -arbete (som bl a Kvantfysiken ingår i). Jag har också lite egna tankar ikrinig detta med LoA - men det får jag ta vid ett annat tillfälle.

Men visst är det så, att när jag har lagt fram min önskan/beställning och se'n släpper den - det är oftast då det händer! Jag är helt enig med dig!

Problemet är bara att när vi är i ett frustrerat  och stressat tillstånd, då har vi ibland svårigheten att just "släppa taget" - eller, jag, ska jag kanske säga. Jag har försökt att "släppa taget" om frågan 'tusentals gånger' under dessa två dygn - men logiken i huvudet (hjärnan) pressar på och tjatar envist att "du kan väl inte tro att en pumpnisse hittar in i skogen här och undrar om du möjligtvis kan behöva lite hjälp, bara så där…?" - så då fortsätter jag att försöka hitta Pumpnisse! Flört

Så jag säger, tack vare att RörJocke på semester på Kanarieöarna föreslog att jag skulle kontakta honom imorgon när han kommit hem igen, så kunde jag släppa frågan… ;) Och därmed överlämna frågan till "Alltet". Tack för det RörJocke!

Och, Kathja - jaaaa, det är så cooooolt! Skrattande

[Kathja]1
0

# 16

Det är ju bra att vi ibland får hjälp att släppa taget, för visst är det väl så att den biten är den svåraste! Men det är bara att träna, men kanske inte när det är KRIS, utan vid mer lugna tillällen i livet. Tungan ute

Underbart hur allt så här långt har löst sig iaf. Skrattande

stina63
0

*14 Jag fick hjälp med min lägenhet att köpa den. Fick problem med min bank som inte ville låna ut pengar till mej. Var inte så mycket då. men dom pengarna hade jag inte, Lägenheterna var billiga också. Bankerna skröt med att dom nästan kastade ut pengar till dom som ville låna.

Hade inga skulder inga prickar på mej. Bra ekonomi Skötsam men ingen bank ville låna ut till mej så jag kunde köpa lägenheten. Marknandsvärdet var för lågt sa dom.

Tänkte grät hade mej att nu är den lägenheten borta för mej. Men de som var roligt är att ingen mer än jag var och tittade på den. Sen var det någon som puttade på mej,
Och dagen efter så kontaktade jag en annan bank utan för stan där jag bor. Dom lånade till mej. Den banken har jag fortfarande och lägenheten blev min också

Andina
0

#12 och #13 - Såg inte era inlägg förut… Kyss

Majlar - ja, jag är lite för 'dum' för att inte våga i så'na lägen. I andra lägen kan jag vara feg och blyg - men när det gäller att gå fram och prata med främmande människor 'ute på sta'n' har jag inga hämningar. Tack och lov. Jag tror Rörpularn fick sig ett lika gott skratt som jag. Jag tror inte han haft en 'kund' som varit så 'paff-exalterad'! Skrattande

Rosen - Jo, "romaner" det blir oftast alla mina inlägg… Som du vet har jag svårt att vara kort och koncis i mina skriverier… Flört Jag får ta mig i kragen nå'n gång och öva på det! Skriver man 'riktiga romaner' då kan det nog vara bra att låta orden flöda… Men när jag skriver inlägg i trådar t ex, då borde jag kunna "koncentrera" mina ord lite bättre… ;)

Tack för tumhåll! Jag håller dem också!

#18 - Vad spännande, Stina! Det är ju helt klart att det var meningen att du skulle ha bostaden! Den var redan din, långt innan du fått den! Tänk att du varit den enda som tittat på den då… Och det var verkligen en bra "knuff" du fick - som skickade dig till den andra banken! 
Både du och banken är nog tacksamma för det!
Intressant! Glad

P.S. Känner igen detta med hur banker skrävlat om lån men när det kommer till kritan kunde det vara precis tvärtom…

KramKram allihop!

Andina
0

#17Flört Hur det än är, hur mycket vi än oroar oss eller önskar oss saker och ting i förväg, så blir det som det ska bli i alla fall! Ja - Så allt löser sig - till det bästa! :)

Toyan
0

Så klart du fick hjälp Andina. I kväll har du vattenGlad

[sacredspirits]
0

Cool Coolt Andina och vet hur du känner dig man bara vet inom sig när svaret kommer.

Ingen slump med pump här inte.Hoppas han dyker upp nu killen i dag.Helt underbart med dessa svar som vi får man blir lyrisk som du skriver Kyss

Andina
0

#21-#22 - SkrattandeKyss

Toyan - Ja, jag tar dig på orden! Ikväll har jag vatten!

Sacredspirits - Ja, coolt är det! Jag är fortfarande lite lyrisk över hur pricksäkert det blev. Hade jag gått där bara några sekunder senare eller tidigare så hade jag aldrig fått syn på karln. Men, nej, det var ingen slump att råka på 'experten' - för mig existerar ingen slump över huvud taget, så det är så 'självklart' för mig att mannen var sänd i min väg.

*

13.30 ca dyker han upp, har talat med honom i morse!!! Nu håller jag alla tummar för att det är enkelt fixat!

stina63
0

Håller alla mina tummar andina.. Detta fixas idag.

Indiania
0

Håller tummarna och det känns som allt skall gå vägen i dag! Skrattande

[Torahzen]
0

Så underbart! det är så härligt när det fungerar. KRAM!

Rosen05
0

Hej Andina!

Det gör inget att Du skriver "romaner" tycker jag för de är ju innehållsrika att läsa, lätt att förstå! Jag kan själv ha svårt att skriva kortfattat och få med det väsentliga, kan tycka att det blir avhugget och konstigt när jag skriver så.

Så ha det gott o fortsätt som Du gör!

Kram Rosen05

Andina
0

"26 - Kyss Tack, Torahzen! Ja, det är härligt när man upptäcker vilken hjälp vi får från våra vänner på Andra sidan!

#27 - Tack för dina fina ord, Rosen! Det är skönt att inte alla har svårt för långa inlägg. ;) Men du och de flesta andra är duktiga på att skriva kortfattat och ändå få fram det ni vill säga. Det är en konst i sig, det.

Andina
0

Pumpnisse har varit här!!!

Han jobbade på en timma, tömde och fyllde på, fixade med tryckvakten, tryckmätaren m m i ungefär en timma. Vattnet sprutade hej glatt när jag öppnade kranen! Lycka!!! Skrattande

Pumpnisse åkte iväg igen, gav mig en present från företaget ('vante med inbyggd isskrapa' till bilen) och önskade ett gott nytt år.

Väl inne igen, slår jag på kranen igen, för att tömma ur det "rostigaslammiga" vattnet som blivit (och kan sitta i under någon dag) - pyyyys…. en liten strimma vatten som övergick till droppar! Förvånad

Snabbt ringer jag upp Pumpnisse igen innan han hunnit åka för långt… som vänder, kommer hit och fixar o trixar lite till med pumpen. Nu är det en halvtimma se'n han åkte - och jag har vatten!!!

**
Lycka!!!
**En lycka som jag hoppas blir bestående nu!!!

Tack alla go'a för pepp och hållna tummar!
Jag tror ni kan släppa tummarna nu!

SkrattandeKyssSkrattande

[sacredspirits]
0

Skönt det fixade sig och fy för att vara utan vatten.Det blev verkligen ett bönesvar utan like.Hel suveränt och kan tro du står lääääänge och väl i duchen när du saknat vatten ett tag det brukar jag göra,man ser vilket behov vi har med vatten Glad

Indiania
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#29 Jippi Andina, vad underbart att du har vatten igen, toppen och en Bamsekram till dig!Kyss

[rore]
0

Härligt och så himla suuper cooltKyss

Grattis till pumpnissen och vattenetGlad

stina63
0

Härligt Andina Nu har du vatten igen, Kyss

Andina
0

Tack alla go'a - för lyckisar, kramar o blommor!

Och Jaaaa - jag ska duscha lääääääänge alldeles straxt!

*

till er allihop!

Amandla
0

Underbart Andina! Glad

Andina
0

Jaaa, Amandla, det är det! Skrattande

Jag är hel och ren och doftar gott!!! Jag tror det var den skönaste dusch jag tagit i år! Tänk vad några dygn utan vatten gör… Jag vill bara duscha, diska, tvätta, skura golv nu - bara pyssla med vatten!

Vatten står ju också symboliskt för det undermedvetna och känslor - så nu sprutar det vatten här! Överallt!

majlar
0

Vilken lycka, vatten är livet det se. Kramis

Andina
0

Ja, Majlar - du har så rätt! Kyss KramKramKram!

Jag e' på riktigt Kramhumör! :))

Och den stackars Pumpnissen var nog rädd att jag skulle kasta mig över honom "på riktigt" o krama sönder honom! Jag fick lite den känslan… Flört Men han var go' - och han var väldigt bra på att förklara för en korkad tanta på kullen i skogen! Nu ska jag bara försöka memomera vad han sagt… :)))

Rosen05
0

Grattis till vattnet Andina!

Det var för roligt att höra och gläds med Dig! Vilken lycka!

Kram Rosen05Skrattande

Andina
0

Tack fina Ros! Ja, tänk vad lite vatten kan åstadkomma - Lycka! Skrattande Kram!

[GunillaF]
0

Vad härligt att det löste sig med vattnet till slut Andina!Glad

elin28
0

Hej!

Jag blev så glad av din historia. Tack att du delade med dig. Idag behövde jag läsa just denna text:)

Andina
0

#41 - Tack, Gunilla! Kyss Ja, det var en lättnad som heter duga! Och njuuuutit av vattnet har jag gjort!

#42 - Tack Elin också! Kyss Va' mysigt att du känner så! Ibland "behöver" vi annat än vad vi tänkt.

Kanske behöver vi ibland få lite perspektiv på våra egna situationer. Jag har fått många perspektiv att fundera på i dessa dagar, igen! Bl a hur mina föräldrar och mor- / far-föräldrar levde - förr i tiden. Vatten i kranar och el var ingenting de tog för givet - de levde ju inte ens med det…

Elavbrotten har kommit igång ikväll nu igen. Nu är det "på och av" lite titt som oftast. Men glad är jag att jag hann ta min efterlängtade låååång-dusch innan elavbrotten började studsa in igen.

Ha en god fortsättning på kvällen allihop!