Hur gör jag?
Är ny här på Healing iFokus och skulle behöva lite hjälp. Det är så att jag har en hamster, Freedom, som jag haft i ca. 6 månader. Han har varit allmänt stressad och vild sen jag köpte han och trots hantering varje kväll(i lugn takt) är han fortfarande skygg och rädd. Då undra jag om det kan hjälpa att ge han healing, och i så fall, hur ska jag göra?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kanske kan sätta dig ner med honom där han känner sig trygg. Du behöver inte hålla fast honom. "Tänk kärlek". Det är det enklaste sätt jag kan förklara det på. Sitt lugn och avslappnad och tänk så. Tänk att du vill honom gott och att han ska må bra -tänk det från ditt hjärta.
Okej, ska testa ikväll när han vaknar 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Passa på nu medan han sover tycker jag.
Tänkte bara meddela att det verkar ha funkat 
Vilket härligt svar du fått! Och vad kul att du upplever att det fungerar, Momiji!
Hade jag läst detta tidigare så hade jag också svarat i princip samma sak. Jag har lärt mig av mina djur som jag levt med (hela mitt liv) att bara upprepa ordet Kärlek, mjukt med ljud eller i mina tankar, får djuren att sakta ner och känna sig lugna och trygga. Så det är en jättebra "metod"!
Healing är ju Kärlek - enligt mitt sätt att se det! ;)
Jag är säker på att du kommer att få många mysiga och kärleksfulla stunder med din lilla Vän!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ja, ska testa att göra det någon mer gång eftersom han fortfarande är lite stressad. Men det är väl som med djur som med människor. Man kan behöva healing lite då och då 
Ingen mer healing för Freedom.
För ett litet tag sedan tyckte jag att jag hörde något konstigt. Tyckte att det kom från Éires bur och skyndade mig dit och kolla. Hon var pigg och skuttade omkring som om inget hade hänt. Då tyckte jag att jag hörde ljudet igen från Momijis bur, så jag lyfte upp han och kollade men han verkade helt pigg. Då hörde jag ljudet igen och insåg att det kom från Freedoms bur. Jag satte tillbaka Momiji och kollade om Freedom var vaken. Han låg i sitt hus och ville inte ut. Så jag tog av taket på huset och där låg han och flämtade. Jag tog på hanskarna och lyfte upp honom. Under 15 minuter blev andningen allt sämre och jag gjode allt jag kunde(hjärtmassage tills tummen blev stel). Jag satt där gråtandes och berättade hur mycket jag älskar honom. Klockan 14.11 sträckte han tillslut ut frambenet, greppade tag om min tumme, såg mig rakt in i ögonen och tog sitt sista andetag. Vila i frid Freedom 
Så tråkigt, förstår att du är ledsen 
Ånej, stackars Freedom! :( Hans stress berodde då tydligen på nån sjukdom. Och hur du beskriver sista stunderna med honom, så tyckte han visst att du var trygg. Kram på dig i sorgen.
Tackar