Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 1802 ggr
siddelina
1

Aura och ohälsa

Ni som kan det här med Aura. Om en person mår dåligt, fysiskt eller psykiskt, vilka färg får auran då? Om man mår bra?

Jag la märke till en morgon när jag löste av min kollega efter nattpasset att hon såg matt och svag ut. Det fanns som ett grått töcken runt henne och har gjort så ett tag.

Någon dag senare berättade hon att hon mådde dåligt. Jag kan inte riktigt förklara min känsla varifrån den kommer, men jag känner att hon sjunker och är i behov av hjälp. Så jag försöker vara lyhörd och öppen inför vad hon uttrycker för att kunna hjälpa och stödja henne.

Den sista tiden har hon i sin arbetsledarroll varit ganska ostabil och ilsken och jag tror inte att det enbart beror på jobbsituationen, utan det finns också andra orsaker.

Har ni något tips på hur man kan hjälpa?

Ljus & kärlek!

[GunillaF]
2

Hej siddelina.

Jag tror att du såg rätt i din kollegas Aura. att hon inte mådde så bra. Auran kan se "grå" och blaskig ut i färgen då. Den brukar vara liten/nära kroppen också om man inte mår bra.

Jag tycker att du gör rätt i att vara lyhörd, vara en god lyssnare och försöka stötta. För det mesta brukar det kännas bra att veta att det finns någon vid sin sida när man mår dåligt. Man brukar inte behöva göra så mycket mer.

majlar
1

Vad fint av dig att du bryr dig. Hoppas det löser sig.

Nattuggla
1

Det är bra att du visar att du finns där och lyssnar. Om hon känner sig trygg med dig så öppnar hon säkert upp sig så småningom.

Lägg en hand på hennes axel å säg "Är det någonting som tynger dig?"

Hoppas att det går bra iallafall!

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

[Ravenna]
2

Det är också min uppfattning att auran blir grådassig, matt i färgen och inte sträcker sig så långt ut från kroppen, när man mår dåligt.

Siddelina, du frågade också om hur det ser ut när någon mår bra. Färgmässigt vet jag inte exakt för det kanske är olika från person till person, men jag vet att auran sträcker sig längre ut från kroppen och blir klarare, starkare. Den är inte heller "trasig" som den är när man mår dåligt (då finns "revor" i energifältet som gör att man läcker egen energi och lätt tar in andras, kan bli en himla sörja).

Sen tycker jag det låter som att du redan hjälper henne på ett fint sätt. Om du är lyhörd så kommer du ju få reda på om det är något annat du kan göra. T ex hjälpa henne själv (om du gör t ex healing?) eller tipsa om annan hjälp till henne. Om det känns bra för dig förstås.

En sak till. Jag hoppas att du inte tar på dig för mycket ansvar för henne? Hur gärna vi vill hjälpa andra så får det aldrig ske på bekostnad av oss själva. Det finns inget vackert eller ädelt i det. Ingen medkänsla heller. Jag menar nu inte att du gör så, men ville ändå säga det för jag vet att det är rätt vanligt att ta på sig andras smärta i önskan om att hjälpa. :-)

siddelina
0

#3 Ja, det har du rätt i, Nattuggla. Hon öppnar sig när och om hon vill. Jag tror inte att det är att det går att tvinga någon att öppna sig om motstånd finns. Men vi pratar bra redan nu, och det tycker jag är positivt.

#4 Ravenna, tack för dina kloka tankar. Jag har sagt att jag finns här om hon vill prata och hon har svarat att hon är tacksam för det. Så mycket mer kan jag inte göra, mer än att vara lyhörd.

Ja, i hennes Aura finns det revor och hon har mycket grått i sin Aura, som är ganska diffus och tunn. Hon blir mycket upprörd och har svårt att hantera motgångar i olika situationer. Det tolkar jag som att hennes energi inte räcker till på det sätt som hon skulle vilja.

Tack alla, för era svar!

[Ravenna]
0

#5 Varsågod Siddelina, tycker du gör helt rätt.