upplevelser av Body sense
Jag har en vän som just nu går en kurs i något som heter Body sens & hon har låtit mig vara hennes försökskanin
på sina inskaffade kunskaper. Exakt vad Body sens är har jag inte koll på men upplevelsen var den samma som när jag fått healing. Om någon på forumet har mer kunskap kan ni dela med i er i tråden. Hittills har jag själv fått prova både Reiki, distans och andlighealing. Det är i alla fall en typ av energiarbete & rekomenderas att prövas om ni får chansen.
Jag fick ligga ner med fötterna utanför sängkanten och slappna av. Min vän stod en stund på sidan om och vänta på en känsla "var hon skulle börja". Något sa åt henne att börja vid knänen. Ett ställe som jag har ont på men det syns inte på utsidan. Hon la en hand på ovansidan & en på under sidan. Det tog en stund men till sist började det pirra på insidan av knät. Hon upplevde det först som kroppen var som en cementklump och någonstans där inne fanns något som försökte göra sig fri och hennes händer blev varma. Vilket hon berättade för mig så jag bad en liten bön om att få bli fri från det jag inte längre behöver. Efter en stund så började vibrationerna i mina knän att få hela benet att röra sig en aning, inte mycket men det upplevdes så i det avlappnade tillståndet. Hon förlyttade sig ner vid fotänden av sängen och tog ett tag med ena handen på foten och en på vaden efter ett tag började något vibrera igen och vid ett tillfälle vibrerade faktiskt hela sängen. Efter att hon sedan för flyttat sig upp till höften och höll en hand över korsryggen och en ovanför magen så kändes det som det sipprade ut energier genom fötterna och lämnade min kropp. Ett annat grepp var vid handleden och på underarmen även den började röra på sig. Inte mycket men känslan var desto större.
Jag upplevde det och såg också att det kom in olika personer en efter en genom en dörr och hjälpte till. När den ena var klar och gick kom nästa in. Detta har jag varit med om tidigare vid meditation och avlsappning jag upplever det som healing från andevärlden. Det känns som ett lyckorus i hela kroppen, man känner sig lätt som om man kunde sväva.
Vid några tillfällen upplevde jag också att en smärta gjorde sig påmind och jag fick koncentrera mig på andningen för att bli fri från smärtan.
Denna behandling har jag fått vid 2 tillfällen med en veckas mellanrum. Efter det andra tillfället upplevde jag en känsla av träningsvärk och faktiskt också känslan av att det finns cement i kroppen som lossnat och krossats på några ställen och det känns när jag går. Så man märker att det händer något inom en.
Vad härligt att du delar med dig av din upplevelse!
Tack Loet.. Jag ska försöka uppdatera er eftersom… 
#0 Intressant att läsa om din upplevelse, tack för du delar med dig!
Kram
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag kan tillägga att det är ganska nytt för min vän att öppna upp sig och känna saker in så jag glädjs åt att följa hennes utveckling också. Hon har varit halv skeptisk hela livet men under en seans hemma hos mig blev hon tipsad av mediumet att ta kontakt med någon som höll på med Body sense och nu går hon denna kurs.
#4 Har varit på google och läst lite om Body Sense och det verkar vara en " bra " behandlingsform som tar på djupet.
Visst är det häftigt att din vän kunde ändra sig från att vara skeptiker till att hamna rätt.
Skall bli spännande att att höra dig berätta mera. 
I onsdags var jag hos min vänninna för en ny behandling av Body seanse. Jag hade jätte ont i foten när jag kom dit, pga att jag bytt skor när vi började. Denna gång ville hon att jag skulle gå lite framför henne så hon kunde se om hon fick någon känsla. Det fick hon. Hon sa att jag verkar stum i höfterna. Det stämmer. Det är stelt därför är det ofta jobbigt att gå och röra på mig ibland.
När vi väl på börjat behandligen så kände min vänninna på en gång att det inte var lika hårt i benen det hade liksom mjuknat upp. Och att det som händer inuti fått en ny fart. Så det kändes för oss båda att det hänt något.
Denna gång kunde jag se en katt från andevärlden som gick på sidan en typ av persier eller norsk skogskatt. Den hade yvigt hår och gick vid sidan av sängen . Jag riktig kännde hur det hände saker i fötterna det forsade nästan ut energier ur dem.
Min vännina har för övrigt 2 levande katter. Den ena av dem la sig ovanför mitt huvud efter en stund. Det fanns plats för jag ligger med fötterna utan för sängkanten. Precis innan min vän avsluta så så tryckte katten med ena tassen på mitt huvud med klorna något urdragna men det gjorde inte ont direkt. I övrig var jag så avlappnad och trött så jag flöt iväg och somna in ett par gånger.
Dagen efter igår alltså har jag inte ont i foten mer…
Alma
Det låter oerhört spännande, tänk att hon får hjälp av katten, helt otroligt. Skulle verkligen vilja prova detta. Få söka på nätet jag med och se om det finns i närheten. Tack för att du berättar. Kram
Tack för du berättar för oss Alma. Vad glad jag blir att du blir bättre.
Det verkar vara en bra behandlingsform och att katter helar den saken är klar.
Kram Indiania
Jag lovar att lämna ett avtryck när hon är redo att pröva sina kunskaper på fler. Hon bor i Stockholm och kanske kan hon berätta mer så småning om vart efter hon lär sig och berätta om det finns på fler ställen i landet.
Alma
Tack för att du delar med dig av dina upplevelser. Detta var mycket intressant att läsa. Jag har inte hört om Body Sense tidigare, men jag blir verkligen nyfiken nu 
Jag är glad för din skull och att du känner att det är till hjälp för dig!
Med ljus och kärlek... Tina
Tack för denna intressanta läsning. Spännande när man märker att det händer saker i kroppen.
Tänk att få ett sådant tips av ett medium att du ska gå denna kurs…jag ska ha telefonsittning på onsdag nästa vecka och hoppas att jag får ngt liknande .
Kram Jile
Hej! i går var jag hos min vänninna igen och fått ännu en behandling Body seanse. När jag kom dit hade jag börjat få spänningshuvudvärk efter att ha suttit och lyssnat på flera förläsningar hela dagen och min kropp var stel som en pinne.
Även denna gång kom katten och la sig vid mitt huvud och vid två tillfällen la hon en av sina tassar avsiktligt på mitt huvud. Så sööt. Först hade hon gömt sig men när min vännina började kom hon nästan springande.
Det går ju till så att hon håller tex i min arm och har en hand på översidan och en på under sidan och håller kvar där tills det kommer som en pirrade känsla från min arm.
Jag kände tex att det var som en cement spricka som sprack i armen på mig det gör lite ont men sen släpper det. Vid fötterna känns det som det forsar ut energier Vid ett annat tillfälle så höll hon händerna vid skulderbladen och hon funderade på hur hon skulle ville sträcka ut mig och hur det skulle gå till så hon visuliserade det och efter åt berättade jag för henne att jag upplevt det som det lättade i länd ryggen när hon höll händerna vid skulderbladen. Det var både en häftig upplevelse att jag kände det och vi hade den kontakten.
I övrig så kunde jag slappna av och njuta av att få en stund för mig själv.
#12 Jag gläds verkligen med dig
Det låter så vettigt och skönt det du berättar.
Tack för vi får veta hur det går för dig
Kram
#13 tack!
att skriva ner det är det ju lite som att dokumentera framstegen.
#14 Absolut , ibland ångrar jag att jag inte skrivit ner vissa saker för då har man ju något att jämföra med, Det är så lätt att glömma….
Jag har fått en mer rölighet i benen, vanligtvis ganska stel.
Och en ny smärta har kommit till ytan. Inte värre än att jag kan hantera den men den måste få läka ut känns det som.
Jag har också haft en känsla att det pågår något på insidan av mitt enalår för i vilo läge rör sig lårmuskeln som den skulle krampa men det gör inte ont som kramp utan man kan känna hur det rör på sig.
Sen är det bröstmuskeln det gör ont vid i höjd med hakan nästan, det känns som en del inkapslad ångest frigör sig.
Så det händer en massa saker….
Det har gått ett bra tag sedan jag skrev den här tråden och smärtan i benen är helt borta, jag har kunnat gå lång prommenader vilket jag inte klarat tidigare.
Det sista som hände var att efter en behanling känndes det som något sprack i låren och de var stela som "betong klumpen i armarna" som jag beskrev tidigare.
I flera dagar försökte jag ta en lite längre väg till min arbetsplats så jag fick röra på mig. Ju mer jag gick känndes det som betongen i benen grusades söder och sen dess har jag inte kännt smärtan.
Nu är kroppen så gott som återställd jämnfört med innan jag blev sjuk och den sedvanliga smärtan i axlar och skulder är det enda som är kvar. Men jag har ett stilla sittande kontorsjobb så det är inte så konstigt.
Imorgon tar jag ett nytt steg för att förbättra min hälsa och ska göra en gastic bypass. Vi har införskaffat oss ett gå och löpband här hemma som ska göra det lättare för mig att få in 30 minuters prommenad dagligen resten av livet.
Håll tummarna för mig är ni snälla! För i morgon kväll har jag nog ganska så ont.
Alma
Vilken härlig läsning, TantAlma! Tack för att du delar med dig och låter oss följa. Det har ju gått helt fantastiskt bra! Grattis till det! 
Skickar dig stärkande tankar inför morgondagens äventyr! Och håller alla tummar för att du 'hämtar dig' snabbt och lätt!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#17 Lycka till i morgon tantAlma! Håller tummarna!
#17 Lycka till i morgon TantAlma! Jag tänker på dig! 
Lycka till:) Skönt att du blev så bra.
Kram Jile
Hej!
Operationen har gått bra och jag var så pass pigg att jag kunde åka hem redan andra dagen. Tack för stärkande tankar ;-) det kan jag inte få för mycket av!
Nu har jag tre veckors sjukskrivning framför mig och skaffa mig nya rutiner och sköta om mig själv. 
Alma
#22 Hej! Vad fint att operation gick bra, var rädd om dig nu och du finns i mina tankar.
Kram
Vad härligt att höra att det har gått bra!
Kram
Med sajtvärdinnas tilstånd och min vän´s (som utfört behandlingen) Länkar jag nu till hennes facebooksida
http://sv-se.facebook.com/pages/Jessicas-Bodysense/295442613814920
Hon håller till i Stockholm!
Alma