Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 2355 ggr
Fredrik1
2

Erfarenhet av Matrixreimprinting?

Hej allihopa,

Jag har nyligen fått två behandlingar med Matrixreimprinting och måste säga att effekten är makalös ! Mina problem med nacke och hals som jag haft i 20 år är helt borta. Behandlingarn går till si att rerapeuten börjar med att be klienten att blunda och göra en kroppsscanning. Var upplever du symptom just nu ? Därefter ber terapeuten klienten att gå in i symptomet: vilken känsla finns där, från vilken ålder har den uppkommit, lyssna till din intuition och låt den tala om detta för dig. När situationen är klarlagd används akupressurpunkter tillsammans med en inre resa ledd av terapeuten.

Matrixreimprinting är en vidareutveckling av EFT (Emotional freedom tecniques). Med hjälp av Matrix Reimprinting kan vi transformera negativa och traumatiska minnen, göra oss av med negativa övertygelser och känslor som skapats ur dessa upplevelser.

Har fler erfarenhet av denna makalösa behandlingsmetod ?

www.matrixreimprinting.se

Vänliga hälsningar,

Fredrik Magnusson

Cert. Medium

Reiki Master

"Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Lynxx
0

Allt som kan förbättra tillvaron i denna jämmerdalen e välkommet :-)

Hoppas du kan skriva en utförligare text om hur det går till & hur det påverkade dig?

/L

Fredrik1
0

Jag har fyllt på med lite mer information nu :)

Sara-N
0

wow! det låter logiskt att det skulle vara så fungerande, går helt ihop med min inställning om att olika trauman och negativa fröeställningar eller onda ciklar, som exepmelvis att man spänner sig vid en viss situation sen barndomen kan leda till olika kroppsliga besvär och i värsta fall ren sjukdom! påminner om traumaterapi.

ska kolla upp det mer, tack för att du delade med dig Glad

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

majlar
0

Det här är något alldeles nytt för mig. Låter spännande. Tack för att du delar med dig.

Fredrik1
0

#3, #4

VarsegoGlad

Ja, för mig har det varit en omvälvande upplevelse. Under behandlingen omprogrammerar man gamla negativa upplevelser till nya positiva.

Jag har dessutom hört talas om personer som haft bipolär sjukdom (mano depressivitet) i många år, så blivit helt bra efter några Matrix reimprinting behandlingar. Helt otroligt.

[GunillaF]
0

Tack för intressant läsning, Fredrik! Glad

[walkinbeauti]
0

Det där verkar ju riktigt intressant.Tack som delar med dig av det Cool

Andina
1

Vad härligt att du hittat en metod som fungerat bra! Grattis! Och det verkar ju vara en bra metod för många (för alla, vem vet?).

Nu har jag inte läst i länken ännu - ska göra det så snart som möjligt - men på din beskrivning låter det väldigt likt gamla ursprungliga metoder där man bl a många gånger använder just "transformation" av gamla minnen och manipulerar akupunkter. Men det är ju så att allt vi kan har vi våra förfäder att tacka för! ;) 
Nu blev jag nyfiken, jättespännande - så ska genast kasta mig in i länken du bifogat. Man kanske skulle prova på nå'n så'n behandling…

Tack Fredrik1 för att du berättar om din erfarenhet!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jane-Lyzell
1

Detta är andlig psykoterapiGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiania
0

Tack Fredrik, helt nytt för mig men intressant! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Fredrik1
2

#9. Kan man säga. Med en stor skillnad. I psykoterapi, exempelvis Kognitiv beteende terapi, lär man sig ett sätt att hantera situationen. Med Matrixreimprinting tar man successivt bort orsaken till att beteendet kom upp från börjanGlad

Jane-Lyzell
0

Har läst i länken nu och blir djupt bekymrad - inte en presentation vem denna certifierade Healer Michael Magee är - inte vart han är certifierad

Vem är denna Healer Michael Magee????? aldrig hört talas om honom förut!

din egen hemsida står under Länkar och ett medium till vilket då gör mig endå mer fundersamObestämd????

Fredrik1
3

Michael Magee är en gammal vän till mig som börjat intressera sig för denna behandlingsmetod för några år sedan. Han går för närvarande kurser utomlands (finns inga kurser i Matrix… i Sverige)  Han är är ännu ej certifierad inom Matrix men inom EFT och spiritualistisk healing. Inom Matrix går han upp för certifikat inom kort.

Ska påminna honom om att göra en utförlig presentation!

Michael har på intet sätt skapat denna metod, det är Karl Dawson som gjort detta. Men han är en av de få ( tror 3 personer i Sverige) som använder denna metod.

Att Michael har valt allt lägga mig till sina Länkar är inget som jag bett om. Det är hans val. Vill han det är det upp till honom.

Jane-Lyzell
0

13 det förklarar länknngen - men att länka vänner emellan är kanske inte alltid det bästa för seriositeten!Flört

Bra om han lägger ut sin egen utbildning i detta - så säg till han det - under tiden kanske du då vet vem han är certifierad för som spiritualistisk healer?

ock vem är karl Davson?

såg han var intreserad av fysisk mediumskap medGlad

[GunillaF]
7

#14 Jag har inte laggt ut min utbildning på min hemsida heller. Det är inte viktigt för alla.

Jag tycker nog att det är bättre med nöjda människor och rekomendationer.

Det finns människor med alla möjliga cert, diplom och intyg, men som ändå inte passar att ha med människor att göra.Obestämd

Fredrik1
0

#14.

Länkningen får han stå för. Jag Länkar exempelvis inte till honom på min sida.

Flört

Han är certifierad till spiritualistisk healer av Andreas Hindström, Minister I.C.S

(Sveriges Spiritualistiska Kyrka)

Ja, vi har suttit ett tag i en gemensam fysisk cirkel. (numera lagd på is. Tiden räcker tyvärr inte till…)

Denna kommentar har tagits bort.
Fredrik1
1

Jane

Jag kan inte så mycket om honom men vet att han ursprungligen är psykoterapeut, som kombinerade detta med akupressur och kom fram till EFT metoden, som han senare gav tillägget Matrix Reimprinting.

Titta in på hans hemsida: http://www.efttrainingcourses.net/

Andina
0

#23 - Det känns väldigt rätt för mig för närvarande, det du beskriver i inlägget! Lite åt det håll jag själv kommit att hamna genom åren, "kvasipsykolog" som jag är (och då menar jag 'samtal') så fungerar det väldigt bra i kombination med akupressur, healingtänk enligt gamla traditioner… Intressant.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Jane-Lyzell
1

23 Jag är så trött på att alla ska göra biznis på sina ideér och ta hutlöst betalt - jag hopas verkligen att framtiden bjuder på mer människor som lever som det lär!

Ser tyvärr bara mycket pengar involverat i denna länken du hänvisar till!

Menar om man nu vill hjälpa människor måste man riva av dem vart enda korvöre!Obestämd

[GunillaF]
0

#27 Om du ska tala pengar så får du göra en annan tråd om det.

Fredrik1
2

Eftersom Matrix Reimprinting hjälpt mig mycket, kan jag stå för den.

Synd att behandlingsformen inte kommer fram mer i vad du läst.

De flesta kurser inom det mediala, healing, alternativterapi m m kostar pengar.

Precis som med Reikin, så kommer säkert priserna med tiden att bli mer humana.

Men det är  ett bra initiativ av dig Jane att du håller några kurser på Ramsberg gratis, efter vad jag läst. Glad

[GunillaF]
0

En moderering av tråden har skett. Jag har plockat bort det som inte tillhör det TS vill dela med sig av.

Fredrik1
0

Jane

Skrev fel tidigare  - Gary Craig skapade EFT systemet och Matrix. Han är den psykoterapeuten jag talade om. Karl Dawson har tagit över efter Gary Craig. Mer om Gary Craig på http://www.emofree.com/

Jane-Lyzell
2

29 Det är inte några kurser Fredrik det kommer bli alla kurser gratis! - det får vara slut med att skinna varandra på pengar i denna mish mash industriObestämd

Kan tyvärr inte fortsätta skriva här inne - då jag är förföljd av en anmälar mob av mina inlägg och kan inte riskera att bli automatiskt avstängd på grund av att sajten har ett alltför lågt anmälnings index!

så om du vill fortsätta diskutera Fredrik1 är du välkommen in på medialt iFokus!

Jag lämnar sidan nu! tack för denna tiden gunilla och lycka till!Kyss jätte trist!

Vänligen Jane

[GunillaF]
5

#33 Alla som håller en vänlig attityd och ton mot de andra är välkomna att vara här och skriva. Det vet du, eller hur?

Vill tala om att det finns ingen anmälarmobb härinne. Det kan vara så att man inte gillar tonen i inlägg. Den går att ändra på om man vill.

Jane-Lyzell
2

34 i ditt inlägg säger du jag inte är vänlig !?- vad är vänligt att hålla med även om man inte instämmer - eller säga ifrån?

Ha det gott Gunilla.  mobben finns där jag skriver - det går som en löpeld i kulisserna, tyvär! Jag är tydligen ett hot för många!

Jag är ingen elak person - betraktas som snäll och rak av de som känner migKyss

det handlar inte om vem som har rätt eller fel i forum - det handlar om att alla ska få säga vad de tycker - men det verkar inte gälla mig!

Sara-N
5

detta kanske inte jag ska lägga mig i men nu gör jag det ändå och jag gör det i kärlek! Gunilla, du får gärna ta bort mitt inlägg om det är irrelevant eller inte hör hit.

jag tror att det finns olika sätt att säga vad man tycker på. ett vänligt sätt att säga vad man tycker är att i samma andetag respektera andras tyckande.

en annan sak man kan undvika för att ha en vänlig ton är att inte anspela på "hur någon är" i sin argumentation. till exempel kanske det kan kännas kränkande när någon försöker skriva/knäppa en på näsan genom at tala om för den hur den är eller vad den redan vet. kan upplevas som en fnysning rakt i ansiktet på en.

jag tror att man kan uppfattas på ett sätt i sitt skrivande och på ett helt annat i sin fysiska person och detta kan ju ha många olka förklaringar, till exempel att man har dyslexi, eller bara en humor som inte lyser igenom som just humor. detta är ju ett problem för de flesta då och då och därför är det ju bra om man kollar igenom sitt inlägg innan man skickar iväg det och frågar sig; kan detta uppfattas som ett ovänligt inlägg eller ett påhopp till och med. och kriterierna för vad som kan uppfattas som ovänligt är delvis de jag skrivit här uppe.

jag tror hur som helst att mycket blir missförstånd och att det inte är någon här som är elak men att alla kan behöva tänka eller läsa igenom sin ton i sina inlägg. tonen kan ju bli helt annorlunda en den känsla man ville förmedla.

vill bara säga till dig gunilla oxå att du ska ha en eloge för att du e en så bra Sajtvärd!

kram

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

Andina
3

Jag är helt enig med dig Sara-N! Det är så viktigt att man försöker få med/förtydliga tonen - den hörs ju så dåligt i skriven text och därför kan den plockas upp av läsarna på olika sätt och missförståndet är ett faktum ännu en gång. Det handlar inte om någon är elak eller inte, om vi har olika åsikter eller inte - utan hur vi kommunicerar med varandra.

Att läsa andras reflektioner och åsikter, om allt möjligt, är för övrigt bara givande, tycker jag.

*

Och därför föreslår jag nu att vi plockar upp trådens ämne igen och Trådskaparens ambition med tråden. Och skapar nya trådar när vi glider ut utanför ämnet, så är det lättare att 'följa' trådarna och vad de handlar om.

[GunillaF]
3

#36 Jag har några gånger försökt att förklara det du nu förklarade så bra.

Jag tror även att man vinner på att läsa igenom sina inlägg en extra gång innan man klickar iväg dem. Man kan även läsa dem "uti från" andras ögon". Tänka; "Hur skulle jag reagera om någon skrev/svarade så här till mig"?  Fråga sig om detta kan vara stötande.

Att kritisera andra (ofta utan befog. Kanske bara på hörsägen) tycker inte jag tillhör god ton.

Det den ena tycker är bra, eller bra personer/kurser osv, tycker andra är skit. Smaken är som baken.

Det är helt annat tycker jag om man har bevis på att något är rent faligt eller kanske t.om bedrägligt. Då kan man berätta det.

Nu kom vi ot i den här tråden ändå. Jag hoppas att TS har överseende och att vi nu kan fortsätta  att glädjas åt informationen Fredrik delar med sig av, till oss.

Fredrik1
4

Jag vill göra ett tillägg -

Sedan 20 år har jag haft spändhet och smärta i min nacke.

Jag har fått behandlingar med massage, akupressur, shamanistisk healing, Reiki och spiritualistisk healing. Inget har hjälpt. symptomen lugnade sig lite, lite men var tillbaka efter några dagar igen.

Efter Matrix reimprinting ( 3 veckor sedan) har jag varit HELt bra.

Detta är helt otroligt.

Jag har även fått frågan om jag skulle framhålla behandlingen bara för att Michael som gett mig behandlingen är en vän till mig ?

Absolut inte! Jag förstår frågan och respekterar den. Kanske det bästa vore att jag inte skulle kännt terapeuten för trovärdighetens skull. Men det är behandlingsformen jag vill framhålla. Inte terapeuten.

Dessutom kommer det säkert många fler Matrix terapeuter i Sverige så småningom, när fler upptäcker hur effektiv behandlingsmetoden är!

[GunillaF]
5

#39 men det är ju helt underbart om du äntligen blivit kvitt din smärta.

Om ni är vänner eller inte tycker jag har en mindre betydelse. Huvudsaken att du blev bra! Men jag förstår ditt tänk. Jag kan fundera på samma sätt när någon av mina vänner blivit bra efter att ha varit hos migGlad

Andina
6

Jag förstår att det måste vara helt fantastiskt att efter 20 års besvär känna sig helt fri från besvären! Jag upplever ibland att det är först när man blir av med t ex smärtan som man förstår hur dåligt man har mått.

Jag hoppas att du inte skapar "nya smärtor" nu - men om så vore så vet du ju en behandlingsform som passar dig och din kropp!

Jag blir glad varje gång jag hör att någon blivit bra eller bättre - oavsett behandlingsform!

Indiania
0

#39 Underbart att höra att du blivit fri från din smärta.

Jag önskar dig Lycka till i fortsättningen! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Elpida
1

Det här påminner väldigt mycket om Resanterapin som är framtagen av Brandon Bays. Den här resanterapin hade jag och min man väldigt stor nytta av måste jag säga! Den rensar upp och får en att släppa saker  i det förflutna som sätter sig som "onda" minnen i kroppen.

Kul att det funkat så bra för dig!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Fredrik1
0

#43.

Håller med dig att Resan-terapin i mycket likar Matrix Reimprinting.

Det är som en blandning av Resan, akupressur, meditation, psykoterapi

och healing.Glad

Jord
0

http://eftuniverse.com/index.php?option=com_subscribe&Itemid=17%3f

Om man nu blivit intresserad av att veta mer om det Fredrik1 skriver om finns i länken grundkurs i eft (jag förstår det) är början till Matrixreimprinting.

Kyss

Fredrik1
0

Ja, EFT är den terapi som Karl Dawson vidareutvecklade till Matrix Reimprinting. Glad

helenahi
0

Det är för mycket åhh så underbart osv det är ju ett sundhetstecken om man vill veta mer, utan att det finns så många ömma tår att trampa på:) det är kul att läsa om nya metoder av terapier, faktiskt väldigt intressant,Guld i mun

tro hopp och kärlek...