Healing iFokus

Healing

Läst 726 ggr
liawilson
0

Vill någon hjälpa?

Hej min pojkväns son hostar så otroligt, han kan inte sova pågrund av att han hostar. Vill någon sända lite healing till honom, en snabb botning för en stund?

Tack!

*Kärlek & lycka*

[GunillaF]
1

Hur gammal är sonen?

liawilson
0

2 år

*Kärlek & lycka*

[GunillaF]
1

Om du tittar i våra sajtregler så står det där att healing inte får ges till barn under 8 år. Men jag kan skicka goda omtänksamma bubblor till er situation.

Har ni varit i kontakt med vården? Är han förkyld eller kan det vara krupp?

Andina
1

Jag skickar också gärna omtanke och "stärkande bubblor" till familjesituationen! Hoppas att den lille kryar på sig snabbt från sina besvär! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

liawilson
1

Förlåt. Har ej läst reglerna. Kanske jag skulle gjort innanSkäms ;) Tack för era svar! Det kom idag, men det är nog bara en vanlig förkylning får vi hoppas..kram å natti

*Kärlek & lycka*

[GunillaF]
1

#5 Det är inte så lätt att tänka på regler alla gånger.

Sov så gott!

Kram!Kyss

Smålänning
0

Inte sända healing under 8år?? varför? Men jag som troende på treeniga Guden får iallafall be om helande för barnet. Kanske healing inte är helande ifrån Gud inte är samma sak? Jag ska inte kränka era regler, men Jesus sa låt barnen komma till mig, och hindra dem inte mm. Ber en bön til Gud att förkylingen ska släppa:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Andina
1

#7 - Det är nog inte Gud som skapat den regeln, utan vårt samhälle. Det är regler som myndigheterna skapat betr alternativa behandlingar. Förr sammanställdes reglerna under något som hette Kvacksalverilagen (se här). Men även fast just den lagen är upphävd så gäller samma regler - de finns numera inskrivna i Patientsäkerhetslagen (se kap 5).

Så, jodå, enligt mig, är Healing just Healing och kommer från samma "källa" - oavsett vilken 'teknik' man använder sig av.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

liawilson
2

Tack snälla ni! Hostandet blev bättre, så han somnade sen.Ha en underbar dag alla!

*Kärlek & lycka*

[GunillaF]
1

#9 Det var skönt att höra

Ha en bra dag ni också!Glad

Andina
1

Ja, det var gott att höra, Liawilson! Hoppas han blivit av med hostan helt idag!

liawilson
1

Jo vad jag har hört har han inte hostat något idag så det måste ha funkat, han hostade verkligen jätte mycket igår. är så glad för att ni finns! Tack för eran kärleksfulla hjälp!

*Kärlek & lycka*

Smålänning
1

#8 tack, men religionsfrihet är väl en grundlag? Ska läsa det den där reglern. Kan förstå om man tar barnet till en klinik och betalar för healing och tror att den har blivit frisk och avstår ifrån medecin mm. Man ska alltid gå till läkare och kontrollera. Menar bara att jag vem som helst får be till Gud om helande eller vad det nu är, ingen lag i universum kan ju stoppa det. Jag bad för barnet, bara en kort bön. Ingen kom och grep mig? Nä, nu förlöjligade jag det kanske:( men är det någon som förstår att jag blir så arg när man inte ska få be för barn under åtta år?! Jag släpper det.. Ska läsa din länk först innan jag upprörd ;) menar inget illa här hoppas jag ni förstår? Skön att barnet mår bättre:) Sov gott alla!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Andina
1

Småläning - Jag förstår din reaktion och jag vet att du inte menar något illa alls.

Jag tror vi är många som har åsikter om dessa regler som förr låg under "Kvacksalverilagen". Men de avser healing och andra alternativa behandlingsmetoder - och oavsett om man arbetar som terapeut eller utövar alternativa behandlingar utan att vara utbildad terapeut. Den som på något sätt utövar healing eller alternativ behandling är alltså enligt lag skyldig att följa dessa regler.

Däremot, att be en bön till högre makter om healing - det tror jag inte att ens myndigheterna har någon invändning emot, utan det är just att själv 'behandla någon' (med healing eller annan alternativ behandling) som de har stiftat dessa regler kring.

Så vi kan alla gott fortsätta att be högre makter att hjälpa den som hjälp behöver!

Glad

(Jag hoppas att det går att förstå vad jag menar… ;/ )

[GunillaF]
3

#14 Det går mycket bra att förstå din förklaring Andina Glad och med det kanske Smålänning kan nöja sig. Den här frågan blev lite ot i tråden. Jag hoppas du har överseende liawillson.

Vill Smålänning eller någon annan diskutera lagen så öppna en ny tråd för det. Eller titta i vårt arkiv. Där finns flera trådar där lagen diskuterats förut.

#13 Jag hoppas att vi kan nöja oss nu i den här tråden om detta.

liawilson
0

Bra tack jag har fått hjälp med min fråga. Nu lämnar vi detta

*Kärlek & lycka*