lite hjäp
hur ska jag våga, om cr 1-2 v ska jag stå inför cr 200 pers och sjunga på latin. ska sjunga i en liten grupp på cr 5 pers . men jag har sån skräck att stå på scen inför så många pers , vågar knapt stå på scen in för 2 pers .
hur ska jg göra för att våga eller göra det lättare för mig så jag vågar
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
Jag har också scenskräck, men har ändå stått där rätt så många gånger. Både i grupp och ensam. Har t.om sjungit solo inför en publik på flera tusen personer.
Jag gjorde som så att jag tänkte mig in i en bubbla. Jag tänkte alltså att jag var alldeles ensam i en bubbla, ingen såg mig, ingen hörde mig, mer än en enda person. Det var en person jag verkligen tyckte om och ville sjunga detta för.
Många säger att när de går in på scen så spelar de upp en roll - de är inte de som står på scenen, det är rollfiguren.
Jag är övertygad om att du fixar detta Power. Och du har ju sällskap av de andra. Det är en stor trygghet.
När du går in på scen, dra ett par djupa andetag, räta på ryggen och dra bak axlarna och sjung för kung och fosterland!
Du kommer klara det galant. De är helt naturligt att ha scenskräck. Det har nog alla. Din publik kommer få en fin upplevelse. Kram och lycka till.
8tack vänner , ska tänka på detta
**_
Håller tummarna för dig Power, det klarar du galant. 
Min erfarenhet är att det är lättare med större publik än med bara ett fåtal. De få gånger jag drabbats av jobbiga känslor i sådana sammanhang så har jag tänkt på publiken som ett hav som gungar och rör sig och är lite rogivande. Inre bilder är mäktiga och som Gunilla säger kan man också göra. Hitta en bild som gör dig trygg. Vissa föreställer sig publiken nakna, har jag hört… Då blir folk mindre skrämmande
Ett viss mått av scenskräck gör nog att man blir bättre tror jag, den kan ha att göra med att man vill göra det bra och sån scenskräck gör att man skärper till sig och presterar bättre.
// Danda
DEt kommer att gå galant Power när du väl står på scen…..när jag klarade det imim ungdom så gör du det.
Lycka till! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Vad roligt Power, att du ska sjunga! Jag förstår din scenskräck så väl. Som sagt, så tror jag de flesta känt av den någon gång.
Du har fått jättebra tips på vad du kan göra, så du kommer alldeles säkert fixa detta jättebra. Ofta är det ju så att när man väl kommer upp på scenen så släpper skräcken. (Annars kanske du kan tänka dig att du bara 'övar'?)
Lycka till!!! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
tog och mediterade innan en stund och tå slog det mig att jag har många bakom mig som giver ro.
**_
en person som jag gick på kurs med träffade jag för ett tag sedan och hon sa oj vad du har vuxit , först fattade jag inte men sen sa hon du k'änns mycket större än vad du gjorde innan , får hitta den styrkan och bara tänka att jag förmedlar kärlekens budskap i julsånger med latin .
**_
Power - suveränt! Du har hittat din metod!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing