Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 2138 ggr
[Myy2000]
1

Skicka helande tillbaka i tiden?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har precis börjat med att skicka helande tillbaka till tidigare traumatiska händelser i mitt liv. Till min stora förvåning så verkar det faktiskt fungera jättebra! Har ni någon erfarenhet av det här med att skicka helande framåt eller bakåt i tiden. Jag har varit jätteskeptisk men nu är jag väldigt positivt inställd till detta. Glad

[rore]
0

Intressant tanke du kommer med här My2000…

Ja, varför inte. Sända healing bakåt i tiden,, även detta måste ju kunna fungera, skriver en novis som känner att din fundering landar i hjärt trakten hos mig.

Tack för att du skrev.

Kram

Indiania
0

Ja på så vis att jag förlåtit de som gjort mig illa bakåt i tiden och det är ju helande för mig själv.

Tycker det går lite in i varann förlåtelse och helande.

Du har en sund och fin inställning till livet Myy! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[walkinbeauti]
0

Har faktiskt aldrig praktiserat det men hört lite om hur man kan påverka så nu ska det bli andra bullar av och jag ska verkligen lägga manken till att hela det som var och kommer.

Tack för påminnaren Myy Cool

[Myy2000]
0

Tack, rore och Indiania! Vad roligt att ni förstår mitt "tänk".Glad 

Det verkar som om man kan mildra "skadeverkningarna" om man går tillbaka och "laddar om" händelsen med kärlek och ljus. Väldigt spännande och tröstande tanke. För då borde det ju också gå att mildra skadan av de gånger man själv råkat såra andra människor också.

Kramar!

[Myy2000]
0

#3 Varsegod, så kul att du också funderat på det här!Glad

solvinge
0

Det låter ju jättebra, väl värt att prova. Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter.

Andina
0

Ja, att sända healing till det som har varit har jag gjort en del. Och precis som du, så har jag upptäckt, att det fungerar. Jaghar också fått healing från andra som varit riktat till gamla händelser som fortfarande påverkade mig. Med fantastiska resultat.
Jag har också sett hos andra att det fungerar - även hos dem som varit skeptiska till det.

Healingen når händelser, andra inblandade och mig själv och relationerna oss emellan.
Som jag ser "livet" så är tiden en mänsklig tankekonstruktion egentligen, och därför finns allting här och nu samtidigt, dåtid, nutid och framtid. Så om healing skickas till något som varit, så helas automatiskt det som är (och det som kommer) - de "hör ju ihop".

Däremot har jag nog inte medvetet riktat healingen till framtiden. Att önska, affirmera och visualisera är ju på ett sätt att sända healing/positiva energier till framtiden i och för sig…

Väldigt intressant ämne du har tagit upp, Myy2000! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Amandla
0

Jag sänder healing både framåt och bakåt i tiden, det fick jag lära mig av min reikimaster för fjorton år sen. Första året efter att jag initierats gjorde jag reiki på mig själv varenda kväll. Det var som rena självterapin, det kom upp massor och åter massor med händelser och personer som berört mig, även sånt som jag totalt glömt bort. Tidigare liv kom det också upp, det var rätt mäktigt Flört

Det var en underbar känsla att få se allt i efterhand, förstå mina egna och andras reaktioner och skicka healing till alltihop. Jag mådde bättre och bättre under det året, sen dess har jag inte känt mig deprimerad alls mer än korta perioder, istället för snudd på hela tiden.

När jag började på ett nytt jobb var det en person där som uppförde sig rätt surt, hon var inte trevlig överhuvudtaget. Jag bad mina guider om hjälp och jag fick till mig en bön, som jag dessutom laddade med reiki. Dagen efter var den sura kvinnan som en annan person, hon log mot mig, pratade med mig osv. Det var som att min bön hade fått henne att slappna av Glad

Jag fick lära mig av min reikilärare att aldrig försöka styra energin, aldrig tro att jag vet vad som är bäst varken för mig eller någon annan. Istället brukar jag säga ungefär "jag ber om healing till den här situationen/personen att hjälpa och stödja alla berörda på bästa möjliga sätt. Ske Guds vilja"

Det funkar även att skicka reiki till nån annan (eller mig själv) framåt i tiden, jag kan bestämma med mottagaren att h*n får sin reiki till exempel klockan 22. Jag skickar reiki när jag har tid under dagen, mottagaren upplever sin healing vid uppgjord tid. Det går även att skicka i efterhand, ingen skillnad då heller!

tin-tin68
0

Väldigt intressant!

Det ska jag prova har aldig tänkt på det. Jag har ju nyligen börjat med healing men jag känner ju vilka effekter healingen har haft på mig.

Jord
0

Vill bara kommentera att jag helt håller med amandla i #8.

Kyss

Elpida
0

Om man tänker att vi lever i parallella världar så är det här tänket inte konstigt alls. Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus