hjälp med meditation
Hejsan,
Jag skulle så gärna vilja släppa allt runt omkring, så jag kan ta mig an djurkommunkiation!
Så om någon har tips om hur jag ska gå till väga, och tips om meditation så jag kan släppa allt och höra vad djuren vill säga!
Skulle vara jättesnällt, tack!
Du skulle kunna gå en kurs i Djurkommunikation till att börja med. Där får du säkert en massa tips och råd.
Du kan titta i vårt länkarkiv och se om du hittar någon intressant.
Hej! Förutom att gå kurs så kan du få tips på hur jag gör och vad som funkar för mig. Jag bara hörde & visste saker om dem en dag och det var så jag upptäckte att jag kunde kommunicera med djur.
Men såhär gör jag.
Jag måste ha absolut ro runt mug, så jag brukar ta tid när barnen sover eller jag kan få vara ostörd en stund. Jag börjar med en meditation för att varva ner och ber sen mina guider om beskydd och hjälp och sen tar det sällan lång stund innan djur på distans eller i samma rum börjar prata. Det händer såklart att djur söker upp mig när som utan att jag vare sig vill/ kan eller har förberett mig då försöker få dem liksom andar att respektera att jag inte kan när som helst utan stämmer av en tid då jag återkommer till dem. Så de vet att jag gärna lyssnar men att det inte är läge just då.
Ska jag läsa av på distans behöver jag ingen bild eller veta så mycket mer än vad för sorts djur det är och sen får jag inre bilder och ord till mg som gör att jag vet att jag är på rätt individ.
Ber om ursäkt för ev. stavfel, skriver på mobilen och den stavar som den vill emellanåt trots mina protester.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag har inte råd med en kurs förtillfället och inte det närmaste heller tyvär..
Men vad är det för meditation du gör, vill så gärna försöka men liksom har svårt att släppa allt runt omkring, och fokuserar du bara på djuret då lr hur gör du? Kommer det som tankar eller vad gör du?
#3 Jag tänkte PM:a dig men din sajt är inte aktiverad, så det gick inte.
Skicka gärna ett mejl till shisa@live.se! :)
Jag mediterar oftast till den här.
Om du tittar i listen till vänster, under "Meditation och avslappning" så finns det en hel del meditationer där. Man får prova sig fram till vilken som passar bäst.
Förlåt om jag snor tråden lite, men GunillaF jag har lite frågor, men vill som trådstartaden "lära" mig att kommunicera med djur. Jag har ingen aning om hur jag ska börja, så all hjälp tas emot! 
_Kram Evelina
_
Evelina, prova att varva ner och förbereda dig som vi tipsat om och sätt dig sen med något av de djur du har runt dig och bara var, kanske får du bilder eller en känsla, kanske inte. Ibland kan det ta tid att hitta hur man själv funkar i det här andliga oavsett om det är djur eller andra redskap man jobbar med.
Lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
#7 Välkommen Evelina. Jag ser att du redan fått bra tips av Skogshumblan. Titta gärna i vårt länkarkiv och se om du hittar en utbildning nära där du bor om du längre fram i livet vill gå en utbildning.
Lycka till!
Välkommen till oss Evelina! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack för era tips! 
Jag har väldigt svårt för att koppla av och bara släppa allt.. Har hittat lite på youtube och andra vägledningar till medition, så känner att jag kanske ska börja med det..
Jag vet inte om det här är en såkallad början: Men när jag tränar med min häst så brukar jag se framför mig hur han gör det jag ber han om (lixom ritar en bild i huvet) och hur glad jag blir när han gjort det och hur mycket beröm han får osv, och ibland så händer det att han gör det! 
_Kram Evelina
_
Jag har inte något att tillägga till de bra tips du fått! Men även jag vill önska dig välkommen hit! 
Det ser ut som att du redan är på god väg (#11) och jag tycker du verkar göra precis på det sätt du ska göra - att lyssna till ditt inre!
Alla är vi olika, och alla har vi våra egna vägar att gå och olika sätt att jobba. Du håller nog på att hitta din egen metod!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack igen :)!
Förresten, jag är som jag kanske sagt, ny här, och gud vilken trevlig stämning det är på den här sajten! Trivs super bra!
_Kram Evelina
_
#13 - Vad roligt att du trivs här Evelina! 
(Och du, det gör jag med!
)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#13 Åh vad roligt att höra. Jag säger som Andina; Det gör vi med!