Healing iFokus

Healing

Läst 876 ggr
JohannaEkroth
0

Mår inget bra

Jag har aldrig bett om healing såhär, men nu kanske det är dags…

Mina knän har börjat göra ont. Har haft ont i knäna i 3 dagars tid nu och det blir bara sämre trots insmörjning av tigerbalsam etc. Det känns som om jag skulle blöda invärtes i knäskålen, som kall vätska därinne… Denna känsla brukar man få om man slår i ett knä, men det har jag inte gjort… Märker att jag börjar få ont i armbågarna och axellederna också, vet inte alls vad som är i görningen. Obestämd

Sedan är det magen… Jag äter strikt laktosfritt för att slippa ifrån illamåendet. Och i förrgår åt jag taco med bland annat tortillabröd, mediumkryddad köttfärs, laktosfri gräddfil och färdigriven ost. Osten ska bli naturligt laktosfri efter tillagningsprocessen, men iaf. Igår (baserat på att klockan är efter midnatt) på eftermiddagen började jag tappa matlusten och jag blev lite dålig i magen, mådde lite illa också, tänkte att det kunde vara att jag inte ätit på länge. Men så åt jag ändå upp tacosen som var kvar sen och började efter ett tag sedan få ont i magen och laktosillamående, fast ändå inte. Men nu är själva akuta illamåendet ändå över, så det måste vara någon födoämnesallergi ändå…

Jag tog 2 st Ingefärakapslar à 400mg vid 20 tiden igår kväll och under kvällen fick jag besöka toaletten några gånger för magen var inget bra. Men jag låg på soffan här och har glidit in och ut ur medvetnade med korta sömnperioder och svettats och mått hur illa som helst och haft jobbigt att andas och kliande hals och ont i nacken. Funderar om jag inte tålde ingefäran heller.

Om någon ville känna in mig lite, vad det är som händer samt ge mig lite healing, så skulle jag vara evigt tacksam.

Gomorron förresten, nu ska jag ta mina magnesiumtabletter och gå och sova tiden som är kvar till 08.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Fridborg
0

Ett samtal till farbror doktorn skadar väl inte?

JohannaEkroth
0

Jag går hos dietisten regelbundet då jag har en känlig mage och det är hon som sa åt mig att äta strikt laktosfritt och jag har så gjort sedan i våras och jag har sluppit illamående förutom när jag har fått migrän, men nu har jag bra medicin mot migränen också, så den stoppar migränen och illamåendet.

Sedan jag började med den strikta laktosen så har jag sluppit detta hemska illamående som jag drabbades av nyss, så jag står helt rådvill och förtvivlad. För jag hatar verkligen att må såhär.

Läkare vet om mitt problem, jag har genomgått både gastro och koloskopi och har fått Primperan utskrivet som däckar mig totalt i 2 dygn. Blir näst intill medvetslös och kroppens lemmar lyder inte… Så den medicinen undviker jag helst och försöker gå till botten med detta…

[GunillaF]
0

Inget vidare att behöva må så dåligt. Jag tycker att du ska beställa tid hos en läkare och berätta om alla dina problem (igen) och även tala om vilka mediciner du äter. Börja om från början, för du äter kanske för mycket preparat?!

Jag skickar energibubblor till din situation.

Kram

[Shaman]
0

Jobbigt Hanna och jag håller med kolla upp ordentligt med läkare men självklart sänder jag rena ljusa energier i din väg och hoppas du får mår bra fort igen Kyss

Fjäril
0

Jag skickar mina energier till dina knän och till din lilla mage. En mage som krånglar är inte roligt!

Hoppas att du snart kan känna dig bättre! 

Mjöl, det kan inte vara det som strular?

Kram!

Sajtvärd på Övernaturligt

Indiania
0

Jag skickar till dig under dagen och hoppas du skall må bättre snart! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

JohannaEkroth
0

Tack allihopa! Kyss

Nä mjöl kan det omöjligt vara, jag äter ju pasta och bröd utan mjölk utan problem.

Jag äter inte så mycket mediciner. 20mg Omeprazol för magen på morgonen, samt P-piller som jag skjuter upp mensen med 6 månader i stöten pga migränen, 10 mg Atarax vid 19 snåret på kvällen som orosdämpane och den dosen kan jag koppla av och somna på sen när det är dags, sedan 375mg magnesium innan sänggåendet vilket är bra för migränen och är nerv avslappnande…

När jag får migrän så tar jag 400mg Tradil (ett renare och efftektivare preparat av Ipren) + 1g panodil. Den sista gången, i söndags klarade jag mig på det för att stävja migränanfallet. Dock fick jag ta om dosen efter 8 h då den gått ur. Annars 2,5mg Zomig Nasal som tar död på migränen som sista utväg.

majlar
0

Jag har haft problem med min mage i alla år. Tips till dig är att du ber att få prova Forlax ett bulkmedel, som jag har blivit hjälpt av äntligen. Värt att testa.

Sen skickar jag massor av kärlek och energi till dig och din situation. Kram

Andina
0

Usch vad jobbigt, BusHanna! Jag hoppas att du blir av med problemen snart. Jag skickar en stordos 'energibubblor' till dig under dagen idag.

Undrar om det kan vara så att du åkt på virus - Förkylning/flunsa…?

Håller tummarna för att det är något kortvarigt som släpper taget om dig - helst nu!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

JohannaEkroth
0

majlar - Tack! Kyss Vad är ett bulkmedel förresten…?

Andina - Tack! Kyss Nä jag känner mig frisk i övrigt…

Har varit iväg på vattengympa nu. Knäna gillade inte riktigt detta, men det gick bra sålänge jag var i vattnet. Där var det faktiskt riktigt gott att vara i värmen och röra på sig. Magen börjar ge sig nu, som alltid vid denna tiden när jag får dessa illamåendenätter… Hungerskänslorna tillbaka. Dags att fixa mat.

hedus
0

Tänk på att magnesium kan göra att avföringen blir lösare så kanske bättre du väntar med dem eller iallafall tar magnesium med kalcium. Det kan oxå va bra att ta dem med mat eftersom vissa mår illa av att bara ta mineraler. Själv tar jag oxå kalcium/magnesium på kvällen utan mat men däremot mår jag väldigt illa om jag bara skulle ta zink och jag vet andra har reagerat på magnesium på fastande mage.

Jag hade en period då mina knän gjorde väldigt ont. Jag masserade då och såg till att va varm om knäna. Kan rekommendera att gå till någon som gör bindvävsmassage.

Sätt dig gärna och meditera och "känn in" dina knän och känn vad det finns för känslor där. Problem med benen får vi när vi kanske har motstånd/blockeringar gällande att flytta oss frammåt i livet… är det så att du kanske gåller dig själv kvar/tillbaka i livet istället för att gå den väg du egentligen längtar efter?

www.hela-dig.nu