Healing iFokus

Healing

Läst 517 ggr
[GunillaF]
1

God morgon 23:e November

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er.

Om en månad är det dan före dopparedan. Jag känner mig som vanligt som ett förväntansfullt barn när jag tänker på jul. Inte som när jag var barn och tänkte på julklapparna, utan för att familjen samlas och vi får "rå om varandra"!

Men först och fråmst ska denna Onsdag göras till det bästa!

Ha det fint!Glad

Toyan
1

God morgon Gunilla och alla som tittar in!Glad

Så sant Gunilla, kärlek och gemenskap är viktigast.

En fin dag till dig och alla andra!!

Indiania
1

Godmorgon Gunilla och Toyan och ni andra!

Instämmer om att julen är glädjens högtid.

Ha en alla tiders bra dag, snart får vi tända ljus och annat som lyser upp i mörkret! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
1

Godmorgon på er!

Så härligt Gunilla att du har den julen att se fram emot. Håller med er båda att det är kärleken och gemenskapen som är det viktigaste.

Vi är ganska rejält utspridda denna jul, var och en inne i sin process, så jag får lita till att vi gör "julafton" varje gång tillfälle finns Glad under andra dagar.

Själv jobbar jag med läkning av gammalt skräp i alla möjliga olika former, så jag känner att vi också snart kommer att ha julafton på Julafton hos mig Skrattande, om ni förstår hur jag menar…

Ha en fin dag idag. Finns det nån som ser solen i hela vårt avlånga land idag?

Jag städar, tvättar mattor och laddar för adventstiden Tungan ute!

majlar
1

God morgon alla. Inte blev det någon adventsstädning för mig igår inte.

Det är segt att dra fram och göra plats, för stakar och stjärnor.

Men fint blir det när det är färdigt.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

[Shaman]
1

Gomorrn på er Glad

Önskar er alla en skön dag Cool

Andina
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'Morron på er alla säger jag på förmidda'n!

Har haft en totalsplittrad natt så kom inte upp ur sänghalmen förrän många timmar efter tuppen. Lite trist eftersom det känns som att jag förlorat halva da'n redan.

Det är märkligt att det närmar sig adventstider igen. Det går snabbt undan numera - tiden. Med ca 5-8 plusgrader den närmaste dryga veckan är det svårt att tro att december snart knackar på dörren.

Men en av våra grannar lite längre bort i skogen påminner oss sedan nå'n vecka att julen och vintern är på väg - de har klätt hela huset och en väldans massa träd m m i ljus - à l'American style. 
Passar inte riktigt in i skogsmiljön kan jag tycka… Flört
(Bilden är inte härifrån.)

Ha en skön dag allihop! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jazzo
3

God förmiddag får jag säga, hann inte skriva i morse! :)

Vilken underbar dag! Jag är hemma igen, under medicinering och sjukskriven resten av veckan iofs men jag mår mycket bättre! Tack alla underbara för att ni tänkte på mig! Kyss

Följde barnen till skolan i morse och fortsatte på en morgonpromenad i blåsten på frosthalkig väg och i soluppgång! Jag hann få se solen en glimt innan den försvann i molnen. Skrattande Tog vägen genom naturreservatet på hemvägen och fylldes av en euforisk glädjekänsla och jag ropade högt TACK i skogen till Universum och Gud!! Hörde ett barnskri (trodde jag) och framför mig rusade en räv förbi! Jag blev paff och tvärstannade och såg att den sprang till en (eller två?) räv i skogsbrynet. Där stod vi och tittade på varandra och jag bara log … Vilka vackra djur de är, svansarna var alldeles så där burriga och härliga som friska rävar ska ha! Sen försvann de och jag fortsatte promenaden hemöver - så uppfylld av kärlek och harmoni och tårarna bara vällde fram av skär lycka! Kyss Väl hemma var jag uppfylld av ren och ny energi och jag är fortfarande kvar i samma känsla och är otroligt lättrörd …. Känner mig så otroligt lycklig!!

Jag önskar er alla en fantastiskt härlig dag!! Kyss 

(Här ska jag vila ett tag innan jag börjar leta fram julsakerna inför första advent.)