Healing av shaman
Nästa Måndag ska jag iväg och få healing och vägledning av en shaman.
Hur går det tillväga någon som varit iväg och kan berätta om upplevelsen. Kayenta du kan ju förståss vill du berätta hur ni arbetar?
Det låter spännande Tin-tin. Hoppas du berättar hur det var.
Kayenta har bytt namn till Shaman. Förhoppningsvis ser hon detta i morgon.
"1 Det lovar jag! Ser fram i mot detta.
Shamansk healing med rötter i Peru i Anderna .
Olästa | Bevaka| Bokmärk
2009-04-03 13:22Indiania
Hej undrar om någon av er hört talas om Pedro Inkari som kommer från Peru i Anderna men är nu verksam med kurser och healing bl.a i Sverige och Finland?
Han håller en gammal helandeform levande som är många generationer tillbaka i tiden.
Det står bl.a på deras hemsida Ny generation Inka mystiker och Chakarunas ( människor broar/budbärare ) från Anderna i Skandinavia, grundade TAWA som spirituellt och miljö-socio/kulturelltandisk plattform…..
Han har kurser och ger healing, kurserna har jag hört handlar mycket om att bevara respekten till moder jord, tyvärr har jag inte gått någon kurs det passade inte denna gången.Vill gärna berätta om healingbehandlingen min syster och jag var på i lördags.
Pedro och hans svenska flickvän var också med under behandlingen för att assistera och för att det skulle vara balans på kvinnligt/manligt.De var så vackra i sina färgglada dräkter.
Fick en väldig hjärtklappning när jag kom in i rummet, det var kraftiga energier hans ögon var väldigt intensiva.Han berättade i stort att han använde sig av naturens egna föremål och var en ödmjuk människa.
När jag låg på britsen fick jag hålla en slags träpinne i varje hand.Han lade ut olika föremål på chakrana.Hade fjädrar som han strök längst sidorna, masserade olika punkter på händer och fötter, masserade tredje ögat och nacken när han var klar med nacken pulserade det ett tag efteråt.Man " mässade" eller småsjöng olika ramsor hela tiden.
När han kom på vä sida av bröstet hoade han till tre ggr och då lossnade något inom mig, det kom en kvidande gråt djupt, djupt inifrån.
Han spelade på snäckor som var otroligt vackert, jag var väldigt djupt avslappad.Fick känslan av att jag låg i en jordgrop som fylldes med friskt grönt gräs, ett starkt ljus vilade över mig, ja det var en stark känsla…………
Han balanserade chakrana, tog bort det jag inte behövde ( blockeringar )fyllde på med energi och det kändes verkligen och gör fortfarande.
När behandligen var klar efter ca 45 minuter sa han att jag skulle vata uppmärksam på mina drömmar och vad jag fick till mig den närmaste tiden.På natten vaknade jag av att jag fick orden " himmelriket finns på jorden " sedan somnade jag igen.
Det är svårt att berätta om något som handlar om starka känslor, det skall upplevas men vill ni läsa om honom och han folk är det denna länken www.tawa.50webs.com
Kramar till er alla Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
Hej Tin-Tin du kan läsa i inlägg #3 hur jag upplevde healingen av en shaman!
Önskar dig Lycka till! Kram
#4 Tack Indiania!
Denna mannen är i från Peru med men han heter Amaru.Nu ser jag ännu mer fram i mot detta
Tack för att du berättade.
#5 Det skall bli väldigt intressant att höra hur du upplever healingen!
Kram
Vilken fin berättelse Indiania, tack för att du delar den med oss
! Jag har också erfarenhet av shamanbehandlingar och själva arbetet den shamanen gör innehåller detsamma som du beskriver.
Tintin jag skickar dig ett pm med lite läsning att ta del av 

Hej på er ja det är så olika hur dom gör sina behandlingar det är olika från shaman till shaman.
Finns olika läror inom shamanismen också o inte samma healing behandling från en sibirsk shaman som en shaman från Peru.
Sist jag fick shamansk healing så fick jag lägga mig på marken o kallt var det sedan började shamanen med olika ritualer det var skallrande i alla väder sträck sedan eldande av salvia och det var trummande o dansande.
Denna healing behandling tog nästan 3 timmar ca 1 timme healing o 2 timmar cermonier o liggande på den kalla marken i 3 timmar.
Gjorde att min rygg muskelfästs inflamation blev ännu värre efter denna behandling.
Så hade lika ont om inte värre upp till 3 månader efter denna behandling,
Men för några år sedan var jag med i en trafikolycka och ett muskelfäste i ryggen gick av läkare och sjukgymnast sa att jag fick räkna med minst 6 månaders rehablitering och jag hade fruktansvärda smärtor.
Så jag ringde en väninna som är shamansk healer som gav mig distans healing.
Redan samma vecka släppte smärtorna och efter 1 månad så var jag helt åter ställd till både läkarnas o sjukgymnastens stora förvåning dom hade alldrig sett en sådan snabb läkning.
Så två olika shamanska behandlingar med stora skillnader till både sätt och resultat.
Lasse
#10 Tack för att du delar med dej av din erfarenhet. Härligt att höra om ditt tillfrisknande.
jag kommer inte hehöva ligga på marken iallafall bbbrrr.