Totemdjur
Vad står katten för som totemdjur? Jag ser ofta en katt när jag mediterar.
Kram tatty

Hej tatty.. jag kan rekommendera dig till att gå in och läsa vår artikel om just totemdjur. Där får du lite beskrivningar om många djur som kan finnas med oss.
Vänligen MariaJ.-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag har tittat där , men hittar inget om katt bara om lo och tiger.

Finns det inte där ? Det var ju lite konstigt. Aja..det har väl en mening det också, som allt annat. Jag har inte jättebred kunskap om just totemdjur, så jag kan inte svara direkt på vad katten har för kraft. Kanske någon annan på forumet vet det ?
Du ska kanske inte veta svaret, utan du måste lära dig att känna in om det är ditt totemdjur och vad det står för. Totemdjuren visar sig ofta i våra inre resor som meditation, sömn, vid healing osv. Jag känner också att alla förklaringar som skrivs på olika djur är ju inte utifrån din känsla, utan någon annans.
Möter du mycket katter i verkligheten eller är det just i meditation ? Ibland kan man vara allergisk mot sitt totemdjur här på jorden, Man kan också bära med sig en viss rädsla för något av sina djur här på jorden. Det är alltid en mening varför vi valt ha med oss dessa djur ner på jordens resa.
Om du vill så kan du fråga i dina tankar nästa gång du mediterar om du kan få svar på varför du ser katten ? Om det är ditt totemdjur ? Och viktigast av allt hur känns det då du får upp katten i meditation ?
Skriv gärna och berätta mer om du vill.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Hej tatty!
Katten står för att stärka relationen till dig själv. Kattens gåva till dig är att älska dig själv. Har du allergi eller rädsla så vänd det till dig själv. Du är rädd för att ta hand om dig så som du är värd att ta hand om dig själv.
Älska dig själv och njut av livet!
Mvh LisaL

Hej soulwings!
Humlan står för förutfattade meningar. Du har bara fördelar så använd dig av dom. Min gåva till dig är att allt är möjligt. Enligt uträknande beräkningar ska inte humlan kunna flyga, men den gör det ändå. Humlan säger varför ska jag begränsa mig? Detsamma gäller dig!
Lycka till!
Mvh LisaL
Är det någon som vet vad en vit varg står för?

Kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket med vit varg. Det enda jag kan råda dig är att titta på vanlig varg under den andra tråden totemdjur. Alltså hela artikeln.
Mvh LisaL
Okej, tack!