Healing iFokus

Healing

Etikett: energier
Läst 1737 ggr
MariaJ
0

Tona in på energierna

Energivågorna finns i allt på jorden. Allt är ju uppbyggt av energier. Så viss kan man känna av saker, hem, platser, personer, djur osv. Jag vill gärna berätta lite om hur jag gör, då jag arbetar med att kontakta våra energier omkring oss.

Vi har olika energifrekvenser. Endel ligger lågt och låter mer som en dov och lite tyngre energi, och endel lite högre och är väldigt lätta att få budskap ifrån. Det behöver inte betyda att det är en ledsen eller arg själ bara för att det är en tung eller krävande energi, för vi bär med oss helt olika energier. För mig så ligger vi på olika frekvenser då jag tonar in på energierna. Både här på jorden, men även från våra andra dimenssioner.

Man kan skriva att det är som en radiostation som man kan ställa in på olika frekvenser och få till sig information. Man måste våga öppna denna kanalen och lyssna på den. Jag tror nämligen att de flesta av oss på jorden har vid något tillfälle fått kontakt, men vill inte lyssna.

När jag jobbar antingen med privata sittningar eller grupper så öppnar jag en kanal för just de energierna som finns runt personen/personerna. Jag kan då se vilka som kommer från andra sidan och leverera budskap från dem, men jag ser även med mitt claivoyanta seende. Det  innebär att jag kan känna av personens nuvarande situation och vad som ska komma in i deras liv, samt vilka de har runt sig här på jorden idag, och vilka förändringar och möjligheter som kommer till dem. 

Har ni upplevelser omkring detta, eller upplever ni det annorluna. Skriv och dela med dig av dina upplevelser.. Altid så spännande att höra.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Soffe
0

Menar du upplevelser om att tona in eller känna en annan persons energi? Eller upplevelser om energi helt allmänt?

MariaJ
0

#1 Soffe

Det är skoj att höra era berättelser oavsett vad det handlar om.

Du kanske har känt av en personers sinnesstämmningar, eller upplevt att någon är med dig från andra sidan. Kanske känt vem som ringer eller att telefonen kommer att ringa, och vem det är… redan innan telefonen ringer osv..Det finns mycket man kan känna av genom våra energier.

Carpe Diem

Maria Johnsson

Soffe
0

Jo jag vet, jag är väldigt känslig för energier, har upplevt och upplever väldigt mycket, speciellt de senaste 2 åren då jag har blivit mer o mer öppen. Jag brukar höra andras tankar, känna deras känslor, dofter, ja det mesta brukar jag känna. Även djurs energier känner jag o det brukar vara väldigt positivt, speciellt när man känner deras kärlek som man får från dem.

Soffe
0

Vore roligt om det någon gång kunde vara någon som kan kommentera det man har berättat om här, känns inte så kul o skriva annars…

MariaJ
0

Snälla soffe,, ursäkta att du fick vänta, men ibland väntar vi in från andra att de ska skriva.. Visst är det spännande med energierna omkring oss, men hur upplever du just den känslan då du kan höra andras tankar ? Har du verkligen testat detta eller det är bara något du känner att du gör ?

Carpe Diem

Maria Johnsson

Soffe
0

Tack! för att du svarar iallafall. Att höra andras tankar är inget som jag testar utan det bara kommer, det kan vara om jag står o pratar med en person och hon/han står och tänker så kan jag höra eller känna det

FiaH
0

Hej Soffe! Kul att höra andras berättelser, tycker du ibland att det är jobbigt, eller kan du stänga av dig ibland, får du även till dig andar och din vägledare?mvh Fia

Soffe
0

Hej! Kul att det är någon som frågar. Ja jag tycker ibland att det är väldigt jobbigt och har inte riktigt lärt mig än att stänga av. Jag kan gå en hel dag ibland o känna mig jättekonstig o undrar vad det är med mig o då är det oftast att jag har gått o tagit in andra människors känslor, vilket inte är varken så kul eller bra. Jag får till mig andar, mina nära anhöriga och mina vägledare, ibland är det både roligt o positivt, men det kan också bli jobbigt, det är därför jag ska börja gå en mediumutbildning så att jag kan lära mig o hantera min mediala gåva, lära mig o stänga av osv.

FiaH
0

Jag det kan nog vara ganska bra, att lära sig att stänga av, låter kul med utbildningan, där du säkert lär dig ganska mycket. Spännande att få höra mer på din resas gång, skriv gärna hur det går.Skrattande

Soffe
0

Ja det ska jag göra, utbildningen börjar jag på i mitten av juni så att det är ett litet tag tills dess