Drömtydning?
Är det någon här som är bra på drömtydning? Har fastnat i en dröm som jag känner att jag behöver förstå, har fått viss hjälp men nu har vi kört fast!
DRÖMMEN: Det började med att vi var några som ute och sprang som i att vi joggade lugnt och fint, jag är inte jagad eller så, så föll en man som sprang bakom mig ihop. Först stannade han, sedan blev han vit från hjässan och neråt som att färgen rann av honom. Jag sprang fram till honom för att kolla om han levde och för att ta blodtrycket. Då kom där en bil, en kvinna körde, jag fick dra mannen åt sidan för han låg mitt i vägen. Så stannade hon bilen 5 mm från mannens huvud och kliver ut. Hon bryr sig inte alls om att jag säger att hon nästan körde på mannen, utan hon skrattar glatt och säger att det var ju bra att hon inte gjorde det så.
Vi hamnade sedan på något som påminde om ett sjukhus. Sen var det en massa turer där jag mest hela tiden försökte ta ett blodtryck på den avsvimmade mannen, medan alla andra kollade tv och läkade pepparkakor och hade kul. Sedan födde mannen barn, en STOR dotter som han sa skulle få bestämma sitt eget namn. Ingen hade tid (ville) hålla i ungen medan jag fortf försökte ta ett bltr på mannen. Slutade med att jag bara stog och skrek att det väl borde finnas någon som kunde hålla i ungen och ringa till mannens familj och berätta vad som hade hänt.
Kathja-R
När jag läser din dröm så känner jag det som om du är omedveten om en inre stress som du burit med dig. Egentligen vet du om den, men du minimerar den.
Jag tror att mannen som faller ihop är den del utav dig som har fått nog. Som vill ge upp någonting, som vill släppa fram en ny sida av dig. Det vuxna barnet som själv får bestämma.
Kvinnan kan vara en annan del av dig som mest av allt bara vill rycka på axlarna åt allt elände, o förbli oberörd.
Medans Du som person kämpar för glatta livet att hålla "mannen" dvs,( det du) som vill rasera muren omkring dig, vid liv. Du behåller och kämpar på med kontrollen. Mäter blodtryck och försöker få ordning.
För hur ska det annars gå?
Lite tankar jag fick när jag läste.
Nu är jag absolut ingen drömtydare och har även lärt mig att man ska gå efter känslorna man själv har i drömmen och så vidare…
Men du skriver så bra att jag tror jag får in känslan du hade i drömmen.
Jag tycker det verkar som om vad du än gör, hur du än gör, säger och försöker, så är det ingen som lyssnar eller bryr sig. Du känner dig ensam i att ta ansvar. Både för det "gamla" och för det nya.
Det är inte lätt att få till en förändring. Men enda sättet att få till den (förändringen) så finns det bara en sak att göra; att förändra sitt eget beteende. Både på gott och ont. Även om ditt sätt nu är "det enda rätta" så begriper inte de andra det, men när du gör en rejäl förändring på ditt sätt att vara, så vaknar de andra upp och undrar vad som är i görningen.
Det kan ta tid, det kan komma många missnöjesyttringar från omgivningen, men till sist så förstår de att detta är ditt nya sätt att vara och då (förhoppningsvis) börjar de att förändra sig.
Lite tankar från mig, men tolkningen av drömmen är i slutänden din.
# 2 # 3
Tack båda två! Har försökt att utgå ifrån känslan drömmen förmedlade och den är mer frustration än stress. Brukar inte fundera så mycket över mina drömmar men denna sa mig att jag behövde förstå något.
Rore -du skriver "Jag tror att mannen som faller ihop är den del utav dig som har fått nog. Som vill ge upp någonting, som vill släppa fram en ny sida av dig. Det vuxna barnet som själv får bestämma.
Kvinnan kan vara en annan del av dig som mest av allt bara vill rycka på axlarna åt allt elände, o förbli oberörd." - och det stämmer bra med hur jag har kännt mig en tid, eller ganska länge faktiskt. Vill kunna få släppa taget och kontrollen men ser inte att någon annan följer upp.
Gunilla F - du skriver "Jag tycker det verkar som om vad du än gör, hur du än gör, säger och försöker, så är det ingen som lyssnar eller bryr sig. Du känner dig ensam i att ta ansvar. Både för det "gamla" och för det nya." Och även det stämmer väldigt bra med hur livet allt som oftast känns.
Nu ska jag bara ta itu med känslan…
Tack igen!
#4 Jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta!
Tack GunillaF!!! 
Gunilla och rore - mycket fint och bra skrivet!!
Sajtvärd på Övernaturligt
#7 Tack 

Sajtvärd på Övernaturligt
Jag önskar dig lycka till Kathja/ Tanke kram från mig
Tack Fjäril
Tack alla! Är så tacksam över att ha hittat hit till er 
Åhhh, Glömde ju,,,,
VÄLKOMMEN HIt Kathja!!
# 12 Tack rore! Känner mig väldigt välkomnad 
Välkommen från mig också Katja-R 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Ja självklart, välkommen hit!!!!