Healing utveckling!
Hej alla !
Ny medlem här även om jag tidigare varit inne och läst och fått tips.Vill bara dela med mej om vad jag har på G just nu och gärna ta emot tips , funderingar och reflektioner.
Jag är i en enorm utvecklingsfas i alla tänkbara områden. Det har varit ett intensivt 1,5 år. Min healing kanal förmåga har tagit fart ordentligt , jag är väl vad man kan kalla "självlärd" eller snarare får vägledning i guide/guider , har dock först den senaste månaden blivit mer medveten och fått en bättre kommunikation med min närmaste guide .
Alltså vill jag ju inte kategorisera min typ av "healing" men det känns som en salig blandning men den beskrivning jag hittat som stämmer bäst är den som Gunilla F beskriver , dock vill jag ha händerna på personen ifråga då det ger mej enormt mkt information i form av kroppsliga förnimmelser i min egen kropp.
En session som fått mej att tro mer på min förmåga ( tja jag e ju bara kanal men enklast att beskriva det som förmåga) är att Jag beskrev för "klienten" kroppsliga förnimmelser som jag fick i min kropp ( huvudvärk, illamående , tryck på speciella ställen mm mkt mera) och de stämde helt överens med en olycka hon var med om när hon var liten då låg hon i koma o brutna ben mm, jag kände känslorna också ( tårarna sprutade på mej , kände mej vilsen o ensam o oförstående, ingen hörde mej typ), efter healingen har hon berättat att hon kände hur de gamla såren själsligt och kroppsligt börjat läka. Det är den starkaste förnimmelse jag fått hittills ( har ju precis börjat öva på andra utanför familjen ) och jag har väl varit lite tvivlande på vad jag "kan" framtill nu.
Jag ser auror ibland (när jag är grundad och i nuet), även på guider eller besökare ibland ( även runt saker och ting) , börjat se i färger lite svagt. Jag har fått bilder ur tidigare liv (fått de bekräftade då jag haft turen att personen ifråga har god kännedom om sitt förflutna, var väl meningen att jag skulle få "bevis") , sett "gamla" ansikten i både mitt eget och andras . Jag har även "känt" av i min kropp brännande smärta i nacken bara genom att låta min "energi" möta den berörda personens "energi" , och att en person hade huvudvärk när jag pratade med honom på telefonen.
När jag "healar" blandar jag som sagt både handpåläggning och ovanför kroppen, fingertoppsmassage i ansikte och huvud, lätt akupressur under fotsulor ( alltså , jag har ingen teoretisk utbildning , förutom usk, utan bara "vet " vad jag ska göra och var, litar på min "guide" och andra healers som dyker upp vid min sida ibland när de behövs) , jag rensar i vissa chakran ibland, trycker o masserar ibland, känner energiblockeringar och drar ur dem när jag kan . Jag får ALLTID kroppsliga förnimmelser någongång under en session och jag blir bättre och bättre på att skilja vad som är mitt och "klientens" (lättare på främmande människor som jag inte har känslomässiga band till har jag upptäckt :) )energier och besvär , när jag flyttar händer tonar förnimmelserna bort. Jag pratar om det behövs under sessionen och "klienten" får också prata med mej och fråga mm .Har samtal efteråt och viss vägledning.
Under det senaste 1,5 året har min personliga utveckling (gått levande kraft kurser ,) gått i 190 knyck vilket gjort att dessa "gåvor" börjat utvecklats i mej , jag har läkt en hel del i mej både kroppsligt ( lever med fibromyalgi, bla) och själsligt och andligt . Det är jätte spännande alltihop, vet inte vart allt det här kommer att ta mej men är otroligt nyfiken ;) . Jag har även börjat lägga tarot ,vilket är mer av vägledande sorten och inte rent spående så att säga , intressant .
Är så inspirerad att hitta nya spännande människor att öva på , och att utveckla dessa gåvor , några frivilliga?! Bor några mil utanför Hbg och La, visst tidsarvode och /eller "gåvor" tas tacksamt emot isåfall .
Vill gärna ha en starkare kommunikation med min guide ( hör ibland, känner ibland , ser auraskepnad ibland) någon som vet hur jag kan stärka kontakten där? Om någon får känner någon information om mej eller min guide/guider dela gärna med er och gärna om någon ser /känner min Aura o dess färger , nyfiken :))
Tack för att jag får dela med mej lita av mej själv på detta forum ;)
Namaste
Acinna
Hej och välkommen hit Acinna.
Trevlig läsning och att få ta del av din "resa"!
Jag var ganska självlärd jag med, men bestämde mig ändå för att gå några tbildningar/kurser. Bl.a. för att få mer redskap, få göra tankeutbyten med andra likasinnade osv.
Det är jag glad för att jag gjort och kommer att fortsätta gå kurs någon gång då och då.
(Priser skriver vi inte om på sajten - och det har du ju egentligen inte gjort heller. Ville bara vara ute lite i tid om det är någon som frågar dig senare i tråden. Ni får ta det via PM isåfall)