Hårlöss igen!! Orkar inte en gång till.
Så är de tillbaka! Har fått hårlöss för andra gången den här hösten som jag behandlade håret mot för en vecka sedan. Idag när jag kammade ur håret hittade jag tre levande löss igen. Jag blir tokig!
I morgon blir jag hemma från jobbet och sanerar här hemma samt går till apoteket och ser om de har något annat medel som hjälper. Det finns vissa nackdelar med att jobba med barn, sånt här sprider sig lätt där. Men jag har bara fått löss en gång tidigare och det var förra året när sonen fick massor. Själv hittade jag två på mig då. Va sjutton vill de ge sig på mig nu för när jag inte passat tidigare?
Blir bara så frustrerad och behövde lite uppmuntran av er här. Känner mig helt uppgiven och sååå trött, inte bara pga lössen men de blev bara droppen. Till på köpet försvann elen i flera uttag nyss och vi fick ringa jouren som fick rycka ut och fixa en fas som gått sönder i huset.
Kan man skicka "sjas-iväg-healing" till envisa hårlöss?

Vet inte om det funkar med sjasiväghealing.
Jag kan inte något om hårlöss, men minns att när barnen gick i skolan så uppmanades vi att se till att barnen inte lånade varandras mössor, hjälmar, handdukar, hårborstar osv.
Har du googlat och läst nått? Jag sitter och funderar på lusäggen osv. Överlever de dina behandlingar?
Sängklader, kuddar osv måste man kanske också göra något åt!
Lycka till med saneringen i morgon. Skickar energibubblor till dig!
Huuu, nu kliar det här vill jag lova! Har värsta lusnojjan… Har inga råd mer att ge än att gå till apoteket, och att påminna samtliga föräldrar på din skola/förskola att kolla igenom sina ungar. Det finns de som vägrar tro på att deras gullungar kan få löss *suck*

Jo ni ska veta att jag Googlat och läst
. Ska som sagt städa och tvätta i morgon men också kolla om jag ska byta medel till håret. Är så himla äckligt när man hittar levande kryp i håret
Vi har bett alla föräldrar kolla sina barn men det är alltid några som inte gör det ändå eller glömmer kolla resten av familjen.
Gunilla: Synd att inte sjasiväghealing funkar
kanske lite låtmigvaraifredhealing funkar om jag kör på mig själv?
Blä och fy Kan trösta dej med att du inte är ensam vi har gått en omgång mot lössen vi med i början av höstterminen. Köpte först paranix men min tjej hade fortfarande löss + att håret så ut som en flått burk efteråt. Så jag köpte Linicin i stället som bet bra
Skickar också lite energi!
Stackars er. Inget vidare med levande djur i håret. Kommer ihåg en gång när min dotter fick en lus. Vi höll på att klä granen och hon kom ut i köket till mig och då får jag se en liten varelse som gick runt i pannan på henne, först tänkte jag att det är nog från granen, men sen tittade jag närmre och fick se att det var en liten lus.
Dottern blev hysterisk, srkek klipp mig klipp mig, till saken hörde att hon hade sparat sitt hår länge och det var långt och vackert, men det var inte värt ett enda öre, hon menade allvar med att hon ville klippa bort allt och med en gång. Som tur var fick jag henne på andra tankar.
Allt var stängt och jag ringde tóm till akuten och frågade om dom hade något där som vi kunde använda. Men vi fick snällt vänta till dagen därpå.
Då blev det den storla lusborttagardagen, alla 6 gick vi runt med medel i håret och oja oss. Det slutade i alla fall med att det var bara LInda som hade dom objudna gästerna. Efter det fick hon heta luslinda av sina syskon.
Jag skickar massor av energi och kärlek till dig och din situation. Kram
Oh, vad jobbigt! Jag har haft turen att aldrig råka ut för det… Jag hoppas verkligen att du får bort de små (o-)djuren snabbt nu! Det går nog snabbare med medel från apotek e d än med healing i alla fall! ;)
Håller tummarna!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Sängkläder i tvätten, kuddar och täcken får vädras en vecka så tar jag andra, håret är helt risigt efter behandling men förhoppningsvis har jag sjasat iväg lössen. Nu ska jag bara dammsuga också.
Fy så jobbigt hoppas du får bukt med eländet.Har klarat mig hela livet fast vi hade lössperioder i skolan.
Sänder helande rena energier i din väg 
Ohh vad hemskt…men ett tips för att ta död på gnetterna är att använda locktång..dom dör direkt…bränns sönder..om det nu är så att du dessutom har endel hår..är detta mycket enklare att bli av med dom…
sen är det helsanering som gäller..allt du kan får plats med..in i frysen…tvätta och vädra ur allt…det hjälper…
Lycka till…och jag menar det verkligen…
PS..Har förresten hört förut angående problem med myror..att man helt enkelt ber dom vänligt men bestämt att lämna området..kanske du ska pröva det…