Healing iFokus

Healing

Läst 504 ggr
Andina
0

God Morgon 16 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!

Mörkret omsluter oss ännu - och jag får vänta på soluppgången 1½ timma till, kl 07.45 väntas solen stiga över horistonten. Men jag tror att gryningsljuset visar sig tidigare än så. Och jag bara älskar när dagen gryr! Glad

När går solen upp hos dig där du bor? Kolla här.

Ha en fin dag allihop!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
0

Tänk vad finurliga en del människor är. Livsmedel kan användas till mycket mer än att bara ätas - t ex rengöring.

Men det går ju även att göra kläder av mat! Jag är så imponerad! Hur kommer man ens på att prova att skapa textil av mjölk???

Qmilk

Från Aftonbladet:

Sex liter. Så mycket mjölk krävs det att skapa tyg till en klänning.

– Materialet känns som silke och luktar inte, säger designern Anke Domaske, 28, till Reuters.

Den tyska designern är utbildad mikrobiolog och har utvecklat ett ekologiskt material som kallas för QMilch.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Toyan
0

God morgon Andina och alla som kommer senare!

Här ska solen gå upp 07:47, hoppas på en lika vacker dag som igår.

Önskar er alla en fin lillördagKyss

Koylie
0

Godmorgon allihopa! Ha en rik dag!

Fjäril
0

Godmorgon Andina och alla andra. En kall morgon, men så ska det ju vara när Vintern närmar sig :) Tänk så mycket tyg jag har förspillt med all mjölk jag dricker ;) Ha en fin dag på er!

Sajtvärd på Övernaturligt

[rore]
0

Godmorgon i tråden!

Vilken tjusig bild du bjuder på:) och hur 17:on kan man komma på att göra tyg av mjölk??Förvånad Det undrar jag också?Obestämd Men fantasin har ju inga gränser har jag hört,, även om jag tvivlar emellanåtTungan ute,,,,,,,,,,,Tyst

Ute ligger frosten och biter i buskar och gräsmattor o solen ser ut att vilja komma fram.

Indiania
0

Godmorgon alla!

I dag var det -3 grader ute vid 8 tiden. Solen är framme som tur är.

I dag skall jag på fotvård och det blir en härlig lånpromenad på köpet.

Detta med kläder av mjölk? Tänk vad de hittar på Förvånad

Ha en härlig onsdag ochnjut av dagen! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Elpida
0

God morgon!

Tänk, vi  hade -5 idag, det börjar faktiskt likna vinterväder! Nästan lite chockad för vi har ju haft väldigt milt fram till nu. Fast om jag tänker tillbaka så brukar det väl inte frysa på förrän lagom till 1:a advent, det är bara de två senaste åren som varit så kyliga och snöiga.

Tjusig klänning Andina - gillar skarpt den röda färgenGlad.

Ha det så gott!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

tin-tin68
0

Godmorgon alla!

Brr -6 grader hade vi här vid 7 tiden. Skrattande Andina det var väl tur att det är luktfritt för fy vilken stank det skulle när BF gått ut.Flört

Ha en underbar dag!

Andina
0

#8Skrattande

majlar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla här är det också bedårande vackert med frost över stock och sten.

Igår kväll var jag med om drama, jag fick insulinkänning för första gången ordentligt i hela min diabetestid. Usch va det var hemskt, först trodde jag att det var hjärtinfarkt eller något ditåt, mitt hjärta slog så fort så det gick inte att räkna, svetten bara forsade, så vi ringde 112 och ambulansen var här på två röda.

In kommer det två stora ambulanskillar och beter sig som två små änglar. Lugnt och metodiskt gick dom igenom min situation och rättså snabbt kom dom fram till att det måste vara insulinkänning, när dom fick veta att jag har diabetes.

Dom tog prover och mycket rikitigt så var det ju så.

Jag skämdes lite eftersom jag inte ens hade det i tankarna. Men dom sa att det är mycket vanligt att dom får åka på såna "trevliga" och lättbotade situationer, så dom satt där och vaktade mig medans jag åt smörgås och mjölk.

Och så fick jag lova att kolla mitt socker lite flitigare, och det kunde jag lova med lätthet.

Ha en fin dag alla och var rädd om dig själv och andra.

Den här rosen fotade jag i min trädgård 11.11.11.11.11

Indiania
0

#10 Vilken kväll du hade Majlar och tack och lov att det inte var hjärtat, vilken oro du skulle känt!

Vilken fin och tapper liten ros!

Var rädd om dig nu och ha det så bra! Kyss Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Tack gulliga rara Indiania.Kyss

[GunillaF]
0

God förmiddag.

Har sovit länge, men det är nog bra så jag blir kry snart.

Ha en bra dag allesammans.

smilax
0

god förmiddag!

Härligt väder och en fin dag!

Idag ska här lussaneras. Tvättas och städas och behandla håret. Nu ska de eländes krypen bort!

Ha en underbar dag allihopa!

[skymningsaga]
0

God morgon god morgon! Solen skiner och min feber är borta. Är bara kikhosta och näsblod och ömma lungor kvar. Önskkar eder.en god fortsättning på dagen.

[kayenta]
0

God dagens !

Hej och hå Majlar vilken resa du fick men tur allt redde upp sig för dig.

Ha en fin dag !

Andina
0

Men oj, Majlar - vilket "drama"! Hu, jag förstår att det måste ha varit läskigt - särskilt innan du förstod vad det var!

Skymningsaga - Skönt att febern åtminstone har släppt, det är ju en bra början. Men det låter tungt med resten…

Skickar "healingbubblor" till er alla som mår lite tjyvtjockt idag om ni vill. Fånga dem när de kommer i så fall!

[skymningsaga]
0

Andina. Jag sitter med hoven i beredskap och kepsen sitter perfekt och halmstrået håller mig fokuserad . . Haha

smilax
0

Men Majlar vilken jobbig kväll du hade. Vilken tur att du fick bra hjälp. Min pappa hamnade nästan i insulinkoma två gånger i somras innan han fick ordentlig hjälp på sjukhuset men liksom för dig kom det två änglar till ambulanspersonal och tog hand om honom. En spruta med "socker" och han var tillbaka igen. Ta väl hand om din diabetes så du slipper såna hemska saker igen.

Amandla
0

Morrn da! Majlar, obehagligt med sockerkänning men skönt att det inte var värre.

Här är det fullt ös medvetslös på hundarna, min  mammas lilla toypudeltik är här över dagen och jösses säger jag bara… min toytik blir gaaaaalen!! Fast jag har lurat dem lite nu och strött ut deras lunchkulor på golvet, att äta är ju lugnande och så får de jobba lite för att få tag på maten så jag hoppas de somnar en stund. Har ingen trädgård så jag kan inte släppa ut dem, det hade annars varit en god idé. Får väl bli en skogspromenad senare.