Med visst inre motstånd...
Det bär mig emot att "be om hjälp", men får väl se det som bra träning! Är väldigt mycket en "kan själv" kvinna, och har alltid varit. Och kanske är det orsaken till mitt problem… 
Har sedan en tid väldiga problem med höger axel och arm. Hade jag gått till läkaren lär de ha ställt diagnosen musarm eller något likande. Tror att värken, och domningarna, kommer ifrån ryggen ursprungligen. Men strunt samma! Själv tror jag ju såklart att det är någon gammal skit som ligger och blockerar och orsaker smärtan, trots att jag har försökt jobba med det jag vet och det som kommer upp, på egen hand. Håller på en hel del med bla EFT och attraktionslagen men får inte ordning på den.
Finns det någon som vill ta sig an mig så tas det emot med öppna armar och öppet sinne! Tack för att du tog dig tid att läsa mitt inlägg 
Hej Kathja-R
Även om du inte vill ta mitt råd så tycker jag att du till att börja med ändå ska gå till en läkare så de kan udersöka vad som felas bak i din rygg. Du kan ha en inflammation som borde behandlas.
Tack för rådet. Har varit där och fick rådet att gå till sjukgymnast. Så än är det ingen inflammation, men visst kan det bli det med tiden. Ska ge det några ett tag till. Behandlar den under tiden med massage, magnetterapi och stretschning. Så jag lovar att jag tar hand om den så gott jag, och landstinget förmår 
Många gånger kan dina symptom bero på spänningar i nacke och övre delen av ryggen - som "stryper" blodcirkulationen i övriga kroppen. Spänningarna kan naturligtvis bero på många saker, t ex dina ryggproblem och/eller inre stress.
Jag ser att du tar massage och andra behandlingar, bra. Förhoppningsvis får även nacke och axlar sin 'beskärda del" då!?
En alternativ behandlingsmetod som jag skulle rekommendera dig att prova några gånger är akupressur. (Samma lära och teori som akupunktur i princip, men man pressar med fingrarna istället för att punktera med nålar.) Efter en så'n behandling känns det som att man har fått en riktigt djupgående massage.
Massage - lindrar spänningar i muskulaturen. Men om man fortsätter att hantera sin situation eller kropp på samma sätt som dittills så byggs nya spänningar upp snabbt som attan.
Medan akupressur, bl a, arbetar 'djupare' och på 'energiplanet' så brukar ofta resultatet bli annorlunda. Hur som helst, ett tips bara - kanske värt att prova?
Hur som helst - jag skickar gärna lite "healingbubblor" till dig om du vill. Fånga dem i så fall. ;)
Och jag hoppas att du får bukt med dina spänningar och värk!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Glömde: Välkommen hit till Healing också! Hoppas att du kommer att trivas här! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Kathja-R! Du har fått många goda råd här, hoppas det skall ordna upp sig för dig.
Välkommen till oss! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Tack alla! 
Hej.
Ja , jag vet ju inte vad du har. Men själva hade jag
Frusen skuldra i höger arm.
och impingment i vänster.
Och förslitning i nacke
Gick hos en mycket duktig sjukgymnast , fick bra övningar och el-akupunktur.
Och jag kommer att springa till sjukgymnasten så fort jag kan om jag skulle få samma besvär igen
Var rädda om varandra