Healing iFokus

Healing

Läst 1522 ggr
Lynxx
2

Varför spinner katter?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Intressant! Glad

Inte undra på att man e så förtjust i katter. Flört

Ja vet själv att ja hört en katt som blivit biten - & hade ett djupt sår vid svansroten - som spann väldigt kraftigt när den kom hem.

Varför spinner katter?

http://natgeo.se/djur/katter-varfor-spinner-katter

"Spinnandet åstadkommer en vibration mellan 25 och 150 Hz och ­undersökningar visar att ­frekvenser i detta område ­befrämjar bentäthet och läkning av muskler – både hos djur och människor. Det har även påvisats att i synnerhet de lågvibrerande frek­venserna har en terapeutisk effekt. De är smärtstillande, gynnar sårläkning, reducerar svullnad och underlättar andningen."

"Jämfört med exempelvis hundskelett, läker kattskelett betydligt fortare och med färre komplikationer."

---

Katten tvingar matte att öppna lådan

http://video.se.msn.com/watch/video/cat-forces-hand-to-open-box/1jjscii5c?cpkey=8d102ab0-da88-4d1a-8cbc-db5e64a16f2d%7C%7C%7C

---

Ja tycker personligen att katter e fulländade & kompletta. ;-)

/L

Helena2
1

Får nog skaffa mig en katt;) Väldigt intressant!

[GunillaF]
0

Tack för ett bra inlägg Lynxx.

Katten lägger sig gärna på det ställe vi har ont på. Det "vet" att de kan hjälpa med sitt spinnande.Glad

Andina
2

Bra och intressant tråd.
Jag har läst om detta också tidigare - och jag märkte att min katt spann mer intensivt och på ett annat sätt när han blev riktigt dålig och sjuk - så jag utgick ifrån att det handlade just om detta. Det är ju en slags "självhealing".

Och jag kan tro att Tonhealing är "hämtat" ur detta!

Kattdjur är helt magiska! Jag älskar kattdjur!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Bybo
0

Hahaha…vilken rolig filmsnutt! Ja, katter är ju bara "bäst" Jag har tre stycken :))

Indiania
0

Tack för bra och intressant inlägg Lynnx.

Katter är både kloka och mysiga.Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Lynxx
0
Indiania
0

#6 SkrattandeCool

Andina
1

Jag älskar dessa filmsnuttar! :))) (Har botaniserat runt där rätt mycket nu o tittat på deras härliga kattfilmer.) Jag blir lika glad varje gång - så tack Lynxx för att du lyfter fram dem! Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Lynxx
0

OK - ni får väl säga till om de blir för tjatigt?

Å andra sidan ere ju frivilligt att titta på dem ;-)

/L

Indiania
1

#9 Hur skall man kunna tröttna på dessa gosiga filmsnuttar Skrattande

[walkinbeauti]
1

Vilken härlig tråd och tack Lynxx för ett toppen inlägg,ska kolla igenom filmsnuttarna nu.

Skulle inte kunna vara utan min härliga kattfamilj och tänk er sex spinnande katter i sängen det e mys det och matte får nästan inte plats Cool

smilax
1

Tack för ett intressant inläggSkrattande och vilka underbara filmer.

Klart man behöver en liten "spinnmaskin" hemma. Här är det tre som kan trängas i sängen med mig, hur mysigt som helstGlad. Om de inte får för sig att ha brottningsmatch ovanpå migFörvånad

majlar
1

Katter är magiska små mjuka djur. Tack för trevlig läsning.Lynxx

Lynxx
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kul att ni gillar det! Skrattande

---

Katter bäst!

Men äpplen - de e farliga saker…! Speciellt de där gröna!

De e säkert från Mars!

http://video.se.msn.com/watch/video/kitten-terrified-of-apples/1jj2bzamu

/L