Veckans Budskap v: 18
Veckans stjärna berättar för mig att jag ska förmedla ett budskap som är otroligt viktigt för alla att tänka på.
Vem är du ? Hur fungerar du ? Hur är dina relationener med andra människor ? Det är frågor som och tankar som ofta kommer upp och som är viktiga i det stora hela, men även för din egen personliga utveckling.
Du är ju en del av hela existensen och behövs här för att sluta cirkeln. Dina erfarenheter tillför alltid andra människor något. Vår tid på jorden är viktig och nödvändig för att vi ska utvecklas. Du ska lyssna på dig själv i alla val och inte ledas eller påverkas in i något. Går du mot dina känslor så skapas inre blockeringar som kan påverka dig längre fram. Försök att ha flödet öppet, och kanalen ren till dina tre jag --- Kropp själ och ande !
Jag vill även skriva att det är viktigt att vi kan och vill dela med oss till varandra. Vem säger att jag har ensamrätt på något. Jo det är endast mina värderingar om mig själv och andra människor som påverkar det. Mina olika erfarenheter har ju skapat mig som jag är och kanske kan det hjälpa en annan människa, att våga tro på sig själv… De möten som vi har med andra människor är ju ämnade att bli av, så se det som att du lär dig av alla du möter. Med detta menar jag att om vi alla bemötte andra med ödmjukhet, förståelse och kärlek så skulle världen se helt annorlunda ut.
Tro på att just ditt leende en dag kan förgylla en annan människas dag.
Tro på att just det du säger skapar processer i andras utvecklingar.
Tro på att just ditt möte med en människa betydde något för er båda.
Kliv fram nu och dela med dig av dina erfarenheter. Dina erfarenheter i livet är lika viktiga för dig själv som för andra..men våga dela med dig. Känn dig inte instängd eller onyttig, utan var öppen om vad du tycker och vad du känner. Varför ska vi sitta på våra kunskaper, vad har vi då för nytta av dom ? Sprid dem, dela med dig..Oavsett om det är yrkesutbildningar eller personliga utvecklingar.
Kanske är det just du som är ämnad för att börja skapa processer. Det är kanske så att dina erfarenheter kan vara bra att skriva en bok om, eller hålla föreläsning/föredrag om, eller kanske starta en cirkel i…Vem vet ! Det är bara du. Våga släppa rädslan över att ta steget. Så länge allt sker i positiv och ljus tanke, och inte egen vinning ----------så bildas det ringar på vattnet.
Börja titta lite djupare i varje möte och fråga dig själv vad du gav och vad du fick.. Det är väldigt intressant !
Det finns så många på vår jord som mår dåligt och som behöver stöd. Finns där för dem, våga ge utan att få..allt du ger kommer kanske tillbaka. Börja med att må bra för att du är betydelsefull för andra!
Tänkvärda ord !
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

När jag läste detta kom jag att tänka på att vissa människor man träffar gör att man känner sej stärkt. Man mår helt enkelt bra av dessa människor, medan andra gör att man kan känna sej nertryckt, att de tar ens energi helt enkelt. Man känner sej nästan slut i själen efter att ha mött en viss människa. Är det så att en del tar energi från vissa, medan de sen ger energi till andra? Vem slukar jag energi från? Och vem ger jag till? Finns det någon annan som funderar som jag?
Eftersom jag ibland har såna funderingar så kändes det bra att läsa Marias inlägg om att man ska Tro på att man ger något till andra.
hälsningar Eva
Så är det nog Eva, vi kommer nog alltid att möta människor, som ger mer av sig själv och människor som tar mer från din energi. Därför var detta budskap något som man verkligen ska lyfta fram, att gå med dina känslor och inte mot dom, för får vi inre blockeringar, så är vi nog mer mottagliga för negativa energier. Så känner jag igen mig iallafall. Hela budskapet är så tänkvärt bra.
Jättefint skrivet Maria!
jag tror att vi alla behöver påminnas om det här Tack!
hälsn /Yvonne

Bra budskap Maria! Min känsla och tanke som jag hela tiden lever efter är att ge och ge utan krav eller tanke på att få något tillbaka. Allt kommer tillbaka på ett eller annat sätt så småningom. Att ta hand om sig själv är viktigt för att kunna ge på rätt sätt. Om man ser till att man gör det man själv mår bra av så mår andra bra!
Kram//Elisabeth
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Håller helt med ovanstående inlägg,och jag vill dessutom tillägga att när man klickar över till Healingsajten,vilket sker rätt ofta*L*,så är det precis som man får Healing när man sitter här.Man fylls med värme,och kloka ord./Önskar att ni får lika gott tillbaka som ni ger!!Kram Ewa

Tack! Det här var precis vad jag behövde!
Klokt och tänkvärt!
Kram Sanna