God Morgon 6 november
En riktigt God och Mysig söndagsmorgon på er allihop!
Har väntat på gryningsljuset i 2 timmar drygt nu - men det tycks dröja, det är fortfarande alldeles svart ute. Så än så länge går vi mot mörkare tider. Men - det är ju faktiskt inte så långt kvar till vintersolståndet då det vänder igen.
Viktigt om November ur Bondepraktikan
- Åska i november betyder sträng vinter, men fruktbart år.
- En sträng och långvarig vinter inträffar:
- om juli varit mycket varm
- om augusti och oktober varit ovanligt kalla
- om fjäderfäna blivit feta höstetiden
- om fåren på efterhösten med våld måste drivas in i ladugården.
- Om november har torr väderlek utan frost samt att löven i denna månad ännu icke fallit av träden.
- När bröstbenet i Mårten gås är brunt, betyder det mera snö än köld, är det vitt bebådas mera köld än snö.
Nå'n som minns hur juli var? Era fjäderfän - är de magra eller trinda? Behöver ni bruka våld för att driva in fåren?
Ha en bra dag idag! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
God morgon på dig Andina och ni andra 
Bondepraktikan ja,den är härlig att läsa.Mörkt här också fortfarande och en lugn dag tycks infinna sig.
Ha en fin dag på er 
Härlig bild du bjuder på,så magisk
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ljuset är här!
Dolt av ett grått täcke visserligen - men dock!
Go'Morron Walkin! Inspirerad av en tråd nå'nstans där du berättar om sina nya kattpojkar som leker och attackerar på lek, lägger jag in en video också…
Min första katt väckte mig varje morgon när hon var liten genom att krypa in under täcket, greppa ett ben och sparka och riva med bakfossingarna. Nog vaknade jag…!
Katter kan vara oberäkneliga ibland…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
God morgon denna sköna söndag. Sov lite längre idag, så nu ligger Siri där nere och frustar och fnyser, hon väntar på frukost och sen ut på promenad. Man får inte bryta några vanor här inte.
Jag kommer ihåg en katt som vi hade när jag var barn. Svarten hette han, han var väldigt envis med att han skulle ligga som en boa runt halsen på min mor så fort han var inne. Han låg där vad hon än gjorde, laga mat, baka eller bara satt och löste korsord så skulle han ligga där. Hon hade klösmärken över hela ryggen som hon fick när han kom och tog sats och skulle upp där. Det var en märkligt bestämd katt.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann.

God morgon alla!
En sån vacker bild Andina.
Inget dis idag, skönt, att det blir ljust senare gör inte mig nåt, sover bättre den här årstiden.
Ha det gott vad ni än fyller dagen med!
God förmiddag
#0 Juli har jag för mig att det inte var så väldigt varmt. Inte här uppe iaf. Jag hade semester och det regnade en hel del.
Ha en riktigt bra Söndag alla healers.
Godförmiddag!
Jag minns inte hur juli var, har för mig att två veckor var varma?
Underbar bild Andina, gillar 
Ha en skön söndag på er!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
¡Hola!
Årets juli var perfekt! Ja skulle utan vidare kunna stå ut med det vädret 365-366 dgr om året!
Då skulle ja inte heller behöva längta bort från detta outhärdliga klimat vi har här resten av året.
Var först inne på Spanien, men…även de har för dålig väder på vintern.
Så…hm…Kanarieöarna verkar bättre. Jomenvisst - tack för kaffet! Nu har det börjat mullra där åxå! En vulkan, som legat i dvala i 200 år - har nu börjat vakna :-/
----
Det rör sig överallt numer - Turkiet, Sydamerika etc. Nu hade de en bävning i…Oklahoma! Mitt inne i landet!?
----
Thailand (förutom att det ligger för långt bort, är för varmt & fuktigt), så är det ett träsk just nu!
----
Hm…
/L
God kväll på er.
Tackar för alla härliga filmer och bilder!
Här ligger jag i sängen med datorn i knät och längtar mer och mer efter att få komma till jobbet i morgon. Kom på mig själv härom dagen med att faktiskt sakna jobbet. Härligt att det kan vara så.
Jag har haft en skön lovvecka, åkte till min mamma med barnen ett par dagar och det var skönt att se hur pass mamma är på fötterna igen efter höftledsoperationen i september. Hon går nästan helt som vanligt igen utan krycka inomhus och har krycka med ute men verkar inte behöva den så länge till hoppas jag.
Var med om en fantasktisk upplevelse när jag kom hem, jag kände mig så välkommen hem, kände för första gången på länge länge att jag älskar det här huset. Konstig känsla men enbart på ett positivt sätt!
Ha en skön vecka alla och hoppas ni slipper snö och elände ett par veckor till.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.