Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 1732 ggr
MariaJ
0

Obsidian, Rodokronit och Unakit

Jag kände att jag nu skulle presentera en ny sten, men då jag dök ner med handen i min stensamling, så fick jag upp alla tre. Jag varken ville eller kunde släppa någon av dem. Så här ger jag en kort presentation om dem alla.

Obsidian

Denna stenen hjälper oss att förstå det psykiska, fysiska och andliga i våra liv. Denna stenen skyddar även om man är känslig för andra människors energier. Den stärker och tar fram ljuset då vi ibland känner att allt känns tungt. Den healar även psykiska sjukdomar. Chakran: Bas-hjärt-kronchakrat

Rodokronit

Denna stenen är en rogivande sovsten. Den frambringar klarhet och kan användas i samband med Herkimerdiamanten för att få klarare drömmar. den är ävne bra vid regressioner. Den är även bra vid andningsbesvär, spänningar och infektioner. Chakran: den är bra på alla chakran.

Unakit

Denna stenen är en hjärtesten. Den hjälper oss att föjla sitt hjärta och även att sätta gränser. Den hjälper även till för att skapa trygghet och lär oss att ta ansvar för våra liv. Den är bra vid svåra sjukdomar som cancer. den stärker även immunförsvaret. Chakran: hjärtchakrat

Om ni har några frågor om just stenar och Kristaller. Gå in på Susanna Gherghettas artikel och skriv alla frågor till henne. Hon finns även som tråd under forumet.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

karini
0

Det där låter intresant!! vad får man tag på såna stenar eller får man gå hos dig? kram karini

karini
0

jag missad att läsa där ner i det gula fältet typiskt mig Skrattande