Kronchakrat.
Jag kan inte så mycket om healing mer än att jag själv blivit det 7ggr. Så jag vet hur fantastiskt detta är och hur bra det hjälper. Iallafall har det hjälpt mig kanonbra, 100 gånger bättre än vad någon psykläkare gjort. Med all respekt för detta yrke förstås! Nog om detta…Vad jag undrar lite om är,Kronchakrat.Kraftcentret för andlig/medial insikt m.m. Låt oss säga att man är medial, mer eller mindre, Kan man på något sätt påverka detta Chakra så att denna förmåga förstärks? Eller är det bara en massa träning som gäller? Funderar på om man genom healing kan förstärka sin mediala förmåga? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Lite nyfiken på hur mycket man kan fixa med healing.
//Mvh
När man är ny inom ett område är det vanligt att man lär sig lite här och lite där. Man lägger större fokus på det som intresserar för stunden och kan på så vis lära sig mycket om den biten.
Hur eller från vart man får information om det man lär sig kommer givetvis om man så väljer att bli en stor del av den kunskap man tar till sig.
Inom det mediala/healing gebitet är det dock inte riktigt lika som inom många andra områden. När man försöker på ett traditionellt sätt lära sig om det som inte omfattas av den verklighet det traditionella är vant att lära ut blir metoderna som används klassiskt. Dvs vi använder det vi är vana att göra.
När datorerna kom visste vi inte hur de kunde användas på djupet. Istället gjorde vi som vi brukar. Vi använde dom som enkla miniräknare och när PC:n kom på 80-talet introducerades skrivmaskinen i modern form. Sedan blev databashantering stort när internet slog igenom.
Vi låter en väldigt komplicerad utrustning utföra enkla handlingar eftersom vi tror att den fungerar som vi själva gör när vi tänker.
Det som går att notera med lite distans till detta oavsett om det gäller datorer och hur de programmeras eller hur vi som människor lär ut saker är följande.
Vi lär ut linjärt. Först en sak, sedan bygger vi på med ytterligare en sak och därefter summerar vi och bygger vidare genom att lägga till eller dra bort eller helt enkelt glömma eller förtränga det vi inte vill minnas eller inte komma ihåg.
Detta sätt att betrakta verkligheten på är det sätt vänster hjärnhalva använder sig av när den tolkar verkligheten.
Inom det mediala / healing områdena används även höger hjärnhalva.
Det som inledningsvis är för många väldigt svårt är att våga stänga av vänster hjärnhalvas logik och istället lyssna på den väldigt subtila röst varmed höger hjärnhalva talar.
Det är vanligt att det i mediala grundkurser lärs ut att lyssna på denna subtila information och det är även vanligt att den som inledningsvis lär sig detta även dränks i vänster hjärnhalva benhårda övertygelse av att den sanning vänster hjärnhalva presenterar är den logiska enda möjliga förklaringen.
Detta beror givetvis på att vi inte lyssnat på någon annan radiosändning än den information vänster hjärnhalva hela tiden försett oss med.
Det är därför inte konstigt om vi när vi på kurs inledningsvis försöker lära oss någonting nytt samtigt som ett gammalt beteende inom oss i praktiken känner sig åsidosatt eftersom det under så lång tid fått vår fulla uppmärksamhet.
Mycket intressant skrivet. Tack så mycket för ett lärorikt svar.
//Mvh