Människan i samarbete med Naturen
Har alldeles nyss sett programmet Människans Planet, avsnitt 7, i Kunskapskanalen. Programmet går i repris 3/11 - har du möjlighet att titta så rekommenderar jag det varmt.
Avsnittet handlar om vatten. Hur skolbarn tar sig till skolan över, emellanåt livsfarligt bräcklig, is i 6 dagar bland världens högsta berg (påminn mig när jag gnyr om kyla och vinter att jag inte ska gnälla!
). I programmet får vi även följa världens största lerbyggnad, en moské som måste rustas upp med ny lera varje år, hur människor och djur samarbetar och hjälper varandra att finna vatten, hur människor bygger broar över forsar med hjälp av rötter från växter - levande broar, och oerhört vackra broar! Jag blir helt tagen av dessa broar.
Jag har missat de tidigare avsnitten men jag hoppas att jag kan hitta dem någonstans för att se dem.

http://www.idg.se/2.1085/1.342935/indiens-levande-broar
_"20:00 - 21:00
_MÄNNISKANS PLANET
Brittisk naturserie från 2011. Del 7 av 8. Ett liv vid strömmande vatten. En stor del av jordens befolkning bor vid floder, vilket kan vara nog så riskabelt när vattennivåerna varierar med säsongerna. I kinesiska provinsen Yunnan är invånarna så beroende av floderna som omger dem att de blivit kända som "bergsskulptörerna". När de behöver mer land för odling samlas hela byar för att med handkraft gräva sig rakt in i bergssidorna, och därmed ändra flodernas lopp. Från 30/10 i SVT2. Även i K 3/11. Textat sid. 794."
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Detta låter verkligt intressant Andina, tack för tipset.
Hoppas kunna se reprisen 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag har sett något avsnitt. I kväll har jag haft två healingar, men kanske kan jag se reprisen.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#3 Tack snälla Andina, det skall jag kolla på under dagen! 
" Var nära naturen - var när dig själv "