Healing iFokus

Healing

Etiketthealingmetoder
Läst 5243 ggr
Jane-Lyzell
0

Andra healing former

Hej Undrar hur många olika healing former det finns representerade här inne?

Eller är det mest Reiki healers ?

Själv utövar jag nu mera Spiritualistisk healing (andlig healing) men är gamal reiki healer sen -85.

Vore kul att vetaSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FiaH
0

Jag utövar Spirituell healing,Skrattande Men kommer att gå in i Reiki fram till hösten, då steg 1…

Stardust
0

Reiki 1 här.  Glad

Jane-Lyzell
0

#1 får jag fråga varför du går in till Reikin ifrån Spirituell healing(är det Iris Hall) om du vill svara?

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

#2 kul vilket led och vilken form går du?

Vänligen Jane

Erika-A
0

Transhealing, spirituell healing utövar jag….
Reikin har jag lagt bakom mig. Tycker personligen att det är alldeles för krångligt jämfört med spirituell healing. :-)

FiaH
0

#3 Nej det är inte Iris Hall, sen tycker jag det verkar otroligt spännande med Reiki, så vi får se när det blir avSkrattande

[Chakra]
0

Reikihealing här! Steg 1 och 2 och en kurs i Avancerad Reiki.

Masterkursen har jag inte gått än!

misstanja
0

Använder reikihealing sen flera år,men har lite eget oxå ,T

Stardust
0

Formen är Usui Shiki Ryoho och leden:  igen aning.  Jag har frågat om det.

CarolineO
0

Jag använder andlig healing. Trivs jättebra med den formen  =0)

Hoppfull
0

För mig som inte är healare skulle det vara superintressant att få veta vad det är som skiljer healingformerna åt. En jämförande artikel kanske där skillnaderna beskrivs?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

CarolineO
0

#11 Bra idé!

Jane-Lyzell
0

Tack för alla era svar - kul att det är flera olika Healingformer här inne då har vi alla ett smörgåsbord att lära ifrån varandra:-)

Jag lägger gärna in en artickel om Andlig/spiritualistisk healing här inne!

Vänligen Jane

CatarinaJ
0

Vad är gamal healing, Jane? Jag jobbar med reiki då jag gått I och II med utför helst spirituell healing även om ja inte fått "papper" på det…. Men till mina kunder är det reiki..

Jane-Lyzell
0

#14 Gamla leden i Reiki är den rent Japanska - är den som var innan Matteuv Svord kom in i bilden med karunan och det Tibitanska ledet!

Gamal healing för övrigt kommer ju långt långt tillbaka i från våra shamaner och sedan våra bote männ och kvinnor - sedan kom Spiritualismen med sin Andliga healing - i de spiritualistiska leden! nån gån på 1800-talets mitt. innan dess har vi ju dess urssprung i Jesus helande - som jag personligen anser vara vår tids största healerSkrattande

Vänligen Jane

[Vintersaga]
0

Jag håller på med både spirituell healing och reiki healing. Det började med att jag gick reiki 1 och 2 (ett halvår efter) för 10 år sedan. Sen kom jag i kontakt med spirituell healing och lade reikin på hatthyllan - den spirituella var enklare och fördjupade min kunskap om healingen, eftersom den går i linje med mediumskapet.

Men jag var med om en del tråkigheter kring den spirituella healingen och tog därför upp reikin igen förra hösten, för att få lite inspiration för healing rent generellt tillbaka!

Healingkram, Rickard

CatarinaJ
0

Ok, Jane, jag har missat någort.. Kan du , om du vill skicka vart jag kan få tag på info?

Samtidigt så är det väl så här att olika familjer i Japan ger olika healing… Reikin är väl eg bara ett ursprung från en sådan familj????

Är du certad för dinhealing (andliga eller??) Jag undrar bara… utifrån att jag sjäv kör spirituell healing utan cert men då dock bara till familj! Hur serdu på det?

Jane-Lyzell
0

#16 Ja , ja kan förstå ditt agerande - men låt inte det förstöra din egen andliga healing.

Sen vad jag anar så skiljer sig den Spirituella som ni kallar den lite ifrån den Spiritualistiska healingen eller ? kanske bara är namnet! Vet ju inte hur eran utbildning var i detta eller Iris ledet!

annars har jag gjort som du - började med Reikin -85 (lite andra healing former innan med) sen höll jag på med Reiki i många år! tills jag sadlade om! något som jag inte ångrar och är glad över!

Kram Jane

rosmarin90
0

#15# KarunaReiki kommer från William Rand och det var han som sänkte priserna på Reikikurserna . Läs gärna på hans hemsida www.reiki.org 

Jag är både Reiki och Karunamaster (registrerad på Reiki.org) Vilket gör att jag använder hans manualer. Min lineage kommer i alla olika led från William Rand.

Matthew Sword gav ut en bok om Reiki och Karuna däremot. Dessutom offentliggjorde han både symbolerna och initieringarna i boken. Vilket han fått mycket kritik för. Men so what all info man vill ha finns ändå på nätet.

SkrattandeRose

Jane-Lyzell
0

#17 hittade detta intresant läsning och går in i mitt eget led av Reikin! 

http://www.reiki.org/FAQ/HistoryOfReiki.html                                             

Phyllis Lei Furumoto - är min Grand master!

Ja , ja  är certifierad Spiritualistisk / Andlig  Healer ! Jag har alla stegen i Reikin med:-)

Hur jag ser på ocertifierade healers - som en certifierad healer - lika ansvar oavsett cert eller inte!

Väljer man att inte certifiera sig så tar jag för givet att man tar reda på den information man behöver - då särslkilt om man går ut och arbetar med männskor officiellt!

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

#19 Tack Rose för infon- vist var det William Rand. Det var i den vevan när dessa herrar gjorde entre´som jag drog mig ur detta!

I mina ögon som lärt mig i den gamla stammen och ledet - så var dessa symboler heliga och fick absolut inte offentliggöras - fär då skulle de mista sin kraft!

Vi i gamla ledet fick lära oss att memorera dessa symboler - vi fick träna på papper under kurserna men sedan fick vi bränna dessa - så ingen otillbörlig komm åt dem!

Idag kan du till och med köpa dessa symboler som amuletter - i närmsta hälsokost affär:-(  så jag förstår att Matthev Svord - fick mycket skäll för detta! och med rätta!

Om jag tycker det är rätt att man kan hitta dem på nätet - NEJJJJ- tycker det är skandal!

Vänligen Jane

rosmarin90
0

#20# Då måste du vara utbildad i USA eller i alla fall utomlands. Visst var väl Phyllis släkt med Takata eller minns jag fel där?

Wanja Twan är väl den av Takatas mastrar som tog Reikin till Sverige. Jag har läst Wanjas bok (minns inte namnet på den) men hon kom till Reikiförbundets första årsmöte. Som jag tyvärr missade.

SkrattandeRose

rosmarin90
0

#21# Jag tror inte William Rand offentliggjorde symbolerna. Han sänkte priserna däremot. Kanske på gott och ont, det goda är att Reikin spritts med raketfart över världen. Det onda att det finns risk för urvattning. Reikiförbundet har dock rekommendationer på vad som bör ingå i kurserna.

Idag lärs ju ursprungsreikin från Japan ut också. Min master gick över helt till den varianten och lär inte ut på det sätt jag lärt mig.

Av någon orsak kommer all hemlig kunskap ut idag. Säkert nån mening med det också. Så tror jag….

SkrattandeRose

Jane-Lyzell
0

#22 är lite ringrostig när det gäller just det - kan vara att dom var släkt men? - Takata utbildade Phyllis och Wanja - har haft äran att träffa dem ! 

Nej , jag är inte utbildat Utomlands - däremot var min Reiki teatsher från Danmark men bodde i Sverige!

Vänligen Jane

Jane-Lyzell
0

#23 Ja , så var det han sänkte priserna och Mattew la ut symbolerna!

Vad bra att ursprungs Reikin lär ut hos er nu! - Det lite lustiga i ursprungs Reikin är ju att du måste ha uppnått en viss ålder för att du ska kunna bli reiki master, tror det är runt 70 år innan du får den utmärkelsen! (tror det är lika i Japan i dag) men här i väst finns inte dessa kriterier!?

Vänligen Jane

Vera-Trollet
0

God morgon alla goa människor där ute. Blåsten håller i sej idag också här i Trollhättan.

Varför är det intressant vilken form av healing som används. Som jag ser det är det kärleksgåvor från universum i vilken form det än sker. Känner ibland att det fokuseras mycket på olika former av healing.Det som är fantastiskt är att vi lyssnar och är villiga att ge dessa kärleksgåvor till andra och oss själva.

Ha en underbar dag i ljus och kärlek önskar Vera-Trollet

rosmarin90
0

Här finns en intervjuv med Phyllis http://www.reiki-magazin.de/e67/e1874/e2034/e2040/e2048/index_ger.html

Hon är Takats barnbarn och ordförande i Reikialliansen.

Lite mer intressant läsning

http://users.pandora.be/annreiki/swedish/techiques_swedish.htm

Jane-Lyzell
0

Tack Rose

Intresanta trådar!

#26 en del tycker det är intresant bl a Jag och andra inte - det är det som gör det intresant:-)

Vänligen Jane

MariaJ
0

Jag tycker också det är intressant, men jag tycker också att det är viktigt att man lyssnar på sig själv och går sin väg och väljer den form som man i hjärtat känner är rätt. Jag har alltid healat med mina händer och använt mig av den andliga healingen, men jag har dragits till reikihealingen en tid nu, så jag valde att gå in i den. Jag har inte ångrat mitt val, utan jag känner att jag utvecklas mer och mer för varje dag.

En sak som jag tycker är viktig då man jobbar med människor är att man kan förvalta och känna att man jobbar av kärlek till andra människor. Jag vill arbeta på en nivå som ger seriositet till min verksamhet och det som jag gör, och då tycker jag även att det är viktgt att man kan erbjuda den terapeutiska biten till min klienter. Jag har även uppföljning och dokumentation, men naturligtivs så är det upp till var och en.

Reikihealingen verkar alltid i alla avseénde, och genom att erbjuda den så vet kunderna vad de får. Jag tycker att man ska använda sig av den healingform som man upplever rätt här och nu, och inte låsa sig i ng. Jag jobbar kanske med reikin i några år, men känner kanske sen att jag vill utveckla mig på ng annat sätt. Det finns inga fel, det är bara vi männsikor som skapar dem.

Reikin är idag klassad som friskvård, och mitt syfte är nu att starta upp ett förbund i Kristianstad som ska vara kopplat med Svenska Reikiförbundet, och där man jobbar för att sprida dess användningsområde och möjligheter för att hjälpa människor. jag brinner för det jag gör, och det genomsyrar även allt som jag tar mig för ..det är underbart.:-)

Några ord från mig// Kram MariaJ.-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jane-Lyzell
0

Bra skrivet MariaJ Skrattande håller med dig i detta!

Det är ju utövaren som ger ut vad motagaren uppfattarSkrattande som är viktigt!

Vänligen Jane

carip
0

Jag håller på med Reconnective healing och The Reconnection.
Ni som inte vet så mycket kan läsa en jättebra intervju med Eric Pearl på Energivågen [http://www.energivagen.com/Media/153/EricPearl.pdf](Eric Pearl.pdf)

[Spanaren]
0

För en novis så verkar det finnas en djungel av allt … går ännu bara på mitt sunda förnuft …

Längtar efter förklarande artiklar eller inlägg av er alla att begrunda i lugn och ro/ kram Spanaren

Indiania
0

Jag har gått både andlig healing och Reiki 1 och 2, jag tycker det är en fin kombination.Jag änvänder healing till mina vänner och till mig själv.Tycker det är lite inviduellt vad man känner för själv brukar bli bäst, att följa flödet och känna kärlek………….

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tarzan88
0

# 5 Hur/ på vilket sätt är Reiki healing krångligt?

Och vad är de för skillnad på reiki och alla andra healings former? nyfiken bara Obestämd

Reiki är va ja märkt den som tar bäst på dom flesta,en healer hör kör med 7 olika healing former,( har ja för mej )

Men kommer inte ihåg namnet på alla hon rabbla upp,trodde först de bara fanns reiki och vanlig healing!Tyst

berobe
0

#32 dvs spanaren!

Med vanligt sund förnuft kommer du långt!

Cert - (Vem som nu är berättigad att utföra det)

är absolut inte nödvändigt om du har gåvan och förmågan! Ansvar för behandlingen måste alla ta.

Indiania
0

#34 Jag tror #5 syftar på att det är olika ritualer till Reikihealing, även om jag själv inte använder mig av de olika ritualerna det går så bra ändå.

Var och en brukar känna vad som är rätt, känns det lätt så är det rätt. Glad

Nuggla
0

Hejsan

vill dela med mig av vad jag använder för helingsorter

Jag har certifikat för alla.

Reiki 1, 2  (3 master)

Meridian flush

solljus healing

månljushealing

silvervioletta flamman

och innan jag tog cert för de jag skrivit så sände jag healing på mittt eget vis dvs jag visualiserade personen och använde tankekraft,vilket jag fortfarande gör då jag märkt att den fungerar bäst.

[GunillaF]
0

Spiritualistisk healing (andlig healing) mest på distans är det jag använder mig av.Kyss

VoxCelesta
0

Silvervioletta flamman healing och AmaDeus Shamansk healing använder jag mig utav.

MariaJ
0

Hejsan alla.. Jag arbetar nu som Reikimaster och lärare samt att jag nu har fått mina 2 första initerngar i Angelic Reiki, vilket är en fantastisk form av healing.. :-) Kram <3

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[asamaria]
0

Min utbildning är kraniosakral terapi, men jag kan inte säga att jag bara använder mig av detta. Jag följer bara det jag känner. Och jag har rätt häftiga upplevelser under behandlingarna ibland. Kallar min behandling universell behandling för det är så jag uppfattar det. Universum står för mina senaste utbildningar.

ReikiAngel
0

Hej på er alla..

Jag har gått andling healing 1 och 2.

Gick i sommras Reiki I och II.

Förra veckan gick jag Meridian Flush,

och det tänker jag kombinera med mina Reikibehandlingar.

Historian till varför jag gick mina kurser i Reiki är jag satt och mediterade och så kom det två olika tecken som var ritade i sand till mig.

Man ska ju följa det som känns bäst i magen och sitt hjärtat,

och dom här tecknen kändes rätt för mig!

Jag visste knappt något om Reiki då,så jag kollade upp med några av mina vänner.

Dom sa till mig att kolla på Google och det gjorde jag.

Jag kollade upp det mer och det slutade med att jag gick mina Reiki kurser.

Jag är helnöjd…Nu kan jag arbeta så som jag vill med mig och andra.

Jag har gått igenom en del operationer både rygg och mitt bäcken….så detta blev bättre för mig! :)

Carpe Diem :)

ReikiAngel.

Elpida
0

Har gått Reiki 1 och har en cd med Karuna healing som ligger och väntar på mig hemma.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

carip
0

Såg att jag redan svarat Tyst

Indiania
0

Carina är det något bra kan man svara flera gånger! Kyss

[GunillaF]
0

Glad

[MACAMI]
0

Andlig healing. Endast distans.

Fredrik1
1

Hej allihopa!

Intressant tråd om healing!

Själv arbetar jag med Reiki ( Master-certifierad sedan 1999)

och spiritualistisk healing ( ej certifierad).

Dessutom håller jag på att lära mig Matrixreimprinting, en slags healingform innefattande akupressur,inre resor och omprogrammerande av trauman på cellnivå. Intressant, men jag är bara i början av att lära mig!

#21. När jag erhöll min Mastergrad - 99 var alla symboler hemliga. Strax efteråt publicerade Matthew Sword sin bok. Han skriver att det värsta som kan hända med att publicera symbolerna- är just ingenting. att han publicerade dom med goda avsikter. Han ansåg att hemlighetsmakeriet med symbolerna inom Reikin hade tjänat ut sin roll. Att detta, liksom det höga ursprungspriset för initieringarna, var ett arv från Takata. Jag håller med att när symbolerna används som dekaler osv har man gått, enligt mig för långt. Men personligen anser jag att offentliggöra dom kanske var oundvikligt. Förr eller senare hade dom kommit fram. Vad jag har märkt har symbolerna inte förlorat sin verkan ännuGlad

#22. Hejsan Rose. Hoppas allt är bra!  Jag har en bok av Wanja Twan som heter " I ljuset av en fjärran stjärna". Är det den du menar ?

Vänliga hälsningar,

Fredrik Magnusson

Cert. medium

Reiki Master

"Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Jane-Lyzell
2

48 Njae - det var nog Matthew försvar för att lägga ut dem:)

Nu tror inte jag igentligen att det spelar någon roll - vilken form du utövar - det som spelar roll är dedikeringen som healer oavsett teknik!

därför gör det mig förvånad när man hoppar på nya former av healingtekninker som dyker upp - verkar som människor tror de ska öppna dem mer(snabbfixar) Det handlar inte om det!

Är man star i sitt utövande - behövs inga nya healingformer alls!Flört

Jag blir faktiskt förvånad när healers inte är nöjda med sina egna former - och tror det blir bättre healers av att byta , som nu med recontektiv och Änglar mm.Förvånad

Fredrik1
1

#49. Vet inte om du syftar på mig - att jag prövar nytt, Jane ?

Alla healingformer är ultimata i sig. Däremot är det är inget fel att vidga sina vyer, att öka sin palett. Jag tror dessutom att olika metoder kan ha olika framgång på olika människor. Dvs. vissa former fungerar bättre på en del människor än andra. Därför är det bra med en palett av metoder.

Några snabbfixar finns inte. alla behandlingsmetoder behöver tid. Matrixreimprinting exempelvis kan behöva flera gånger för att hjälpa.

Indiania
2

Jag tror också att det finns healing som lämpar sig bra för några och andra healingformer passar bättre för andra.

Men healing i sig fungerar ju bra!

[GunillaF]
2

Jag tycker att man kan testa olika former (om man vill) för att sedan känna vad som passar en bäst. Det är härligt med det fria valet.Glad

Jane-Lyzell
1

Att testa runt i olika healing former - tycker jag alla ska göra men då man lägger ned utbildning i en form för att sedan hoppa på nästa blir lite förmycket för mig - men alla blir saliga i sin troFlört

vist passar olika former olika personer - och har absolutinget emot man byter - men du blir ingen bättre healing kanal för det!

[GunillaF]
4

#53 men Jane, visst finns det de som känner att "formen" de påbörjat inte känns riktigt bra. Då tycker jag att det är upp till var och en om man vill testa något annat. Eller så kanske det finns sånna som mig; nyfiken och vill pröva det mesta, för att kanske till sist komma tillbaka till det man börjat med.

Andina
5

Att prova nya "metoder"/tekniker/idéer sätter ofta fart på ens egen kreativitet! Även fast all healing har 'ett och samma ursprung'.

Jag är också en så'n som tycker det är kul att testa - för att se vad som känns rätt! Och många gånger genererar det nya 'tankar och insikter'. Även om jag egentligen inte använder mig av någon särskild metod alls - men det får fart på mina energier och är kul ändå.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Sara-N
3

själv ser jag alla metoderna i healing som olika verktyg som kan vara bra att ha i sin verktygslåda :)

ett exempel; till den här personen vill jag använda reiki men ujuj nu var det dags för lite andlig healing här och på den här platsen på kroppen vill jag nu använda ren kärlek eller till den andra personen.

jag tycker det e lite som att man har olika behov inom psykiatriska spektrat. för mina trauman kan jag gå i EMDR (traumaterapi) men för min fobi kanske KBT passar bättre men för kalle så är det psykodynamisk inriktning som ger bäst resultat och för jenny med borderline så är det DBT som är den mest effektiva metoden.

min psykolog som jag går hos har utbildning i KBT, DBT, EMDR men är i grunden psykodynamiskt inriktad.

japp så ser jag på det Skrattande

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

Jane-Lyzell
1

54 javist där är vi överens gunilla - det är ju det jag säger!

Men syvensen och sist är det din egna dedikering som gör en bra healer - inte formen!Flört

[GunillaF]
1

#57 Ja jag hade då en himla tur att hitta en form som passade på en gång, men jag förstår de som vill testa annat.

Fredrik1
2

#57.

Jag håller med dig om att dedikeringen är viktigast.

#53. Ja alla blir saliga i sin tro. Du har ju själv gått utbildning både i Reiki och Spiritualistisk healing, eller hur ?Flört

Jane-Lyzell
2

59  Ja jag började med reikin under många år - sen sadlade jag om till spiritualistisk healing då min livsfilosofi ligger i spiritualismen och inte i buddismen!

Handlar mera om en helhetGlad + att jag anser Reikin blivit urvattnad och missbrukas av många!

rosmarin90
0

#48# Hej Fredrik, kul att du dammade av den här trådenSkrattande Jo det var nog I ljuset av en fjärran stjärna. jag menade. En bok jag tyckte mycket om.

Jag tror också att det är bra att inspireras och lära mera. Jag jobbar inte så mycket med healing i nuläget. Men vi har regelbundna Reikiträffar, där vi delar med varandra.

Föreningen och mitt jobb tar större delen av min tid.

kram Rose

lella80
0

Jag vet inte vad jag gör har inget namn på det Jag har healat sen jag var barn. Var 5-6 år när jag började med djur och växter kallar det bara heailng. På äldre dar läste jag reikihealing och gjorde min masterutbildning 2002 mest för att jag ville utvecklas och lära mig mer om hur jag kunde lära andra att utföra healing. Nu blir det automatiskt en blandning av reiki och mig själv.

Fredrik1
4

#61. En underbar liten bok! Längesedan jag läste den, men har den någonstans Glad Roligt att höra av dig.

#62.

Jag tror personligen inte det spelar någon roll vilken healingform man praktiserar. det är viljan att hjälpa som räknas. Dock får man vara observant på att man inte tar av sin egen livsenergi vide en healingbehandlingoch blir trött efter en session. Då kan man själv på sikt försämra sin hälsa, vilket ju inte är meningen.

Indiania
0

#63 Du har så rätt i det du skriver. Skrattande

Andina
1

#63 - Olika healingformer tror jag mest har med våra "hjärnor" och vår förståelse för healing att göra. Med det menar jag att vi människor, som har en logiskt tickande hjärna, gärna vill förstå och då behövs lite "struktur" för att kunna få ett litet "grepp och hum". För hur många av oss har inte nå'n gång tänkt och sagt: "Men jag vet inte hur man gör?".

Egentligen är det "bara att göra" - men vi är så funtade att vi vill få in en logik i det… Därför tror jag att 'tekniker' kan vara bra ibland, för det kan vara det som behövs för att man ska ta sig till 'att göra'.

För mig hör allt ihop. När jag gick akupressurutbildningen märkte jag att healingen satte in genast. Men det är ju inte konstigt - det är ju "energibehandling" det handlar om. Samtal och alla upptänkliga metoder av healing och alternativa behandlingar - de går in i varandra och handlar om 'samma sak' - att hela och helas.

Om det nu alls går att förstå vad jag försöker säga… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Elpida
0

#65 Jag förstår alldeles utmärkt vad du menar Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Andina
0

#66Flört Vad skönt! För när jag börjar mitt 'bubbel som bara rinner iväg' så känner jag mig så tossig och rörig för det mesta, så jag tror att det ska vara omöjligt att hänga med på vad jag säger… ;)

lella80
1

För mig var det tvärt om när det gällde healing. Det var något jag viste exakt hur man gjorde. Jag hade en naturlig kontakt med dem  som jag såg det då mina Änglar. Som berättade för mig varför jag hade en dragning till allt som var skadat och varför jag instingtivt la mina händer på det och gav kärlek. Jag har aldrig kännt mig dränd på energi genom healing men däremot har jag aldrig riktigt vetat hur jag skyddat min energi när människor vänt sig till mig för att prata om deras sorg och plågsamma sitvationer dom varit med om. Då har jag helt och hållet slukats på energi många gånger. Jag har fortfarande inte hittat det rätta sättet att skydda mig på när det gäller det. Har själv varit med om så mycket sorg och plågsamheter i mitt liv. Jag hade en dragning till gud innan jag viste vem han var Jag var inte gammal när jag började prata med honom själv. Därför ville min mamma att jag skulle börja i kyrkans aktiviteter. Min mamma är medial men hon var långt i från kristen Pratade aldrig något om gud eller mediala saker för mig Hon såg sånt fortfarande som hemligt och lite kanske rent av skamligt att prata om Hon var nog rädd för sig själv som jag har förstått det.

Jag fick bara panik och ville bara där i från redan som barn kände jag en känsla av att det inte var min gud som dom prata om där. För min gud kände bara till ren kärlek han stälde inga krav på mig på något sätt. idag är gud endast namet på källan till ren kärlek för mig en energi som ger styrka som inte dömmer eller säger vilken tro jag måste ha eller säger att man är otrogen osv om man inte offrar sitt liv för honom eller endast älskar honom och ger sitt liv till honom. min gud skapar endast kärlek i ren energi som vi precis som alla andar, änglar, djur , väsen vad man nu vill säga har fri tillgång till. Det är den energin jag förmedlar i min healing oavsätt om jag bara använder mig som redskap eller symbolerna i reiki.

Jag viste att reiki var en del av mig när jag såg hela initieringen ske i min kropp under tiden min master innitierade mig. Jag såg och viste exakt vilka symboler som förankrades i vilket Chakra osv. Jag förstod det ännu mer när jag helt plötligt hör en metallisk ikke mänsklig röst som sa tack så mycket och jag spontant och utan att tänka mig för säger det är jag som ska tacka er  efter några dagar efter min första innitiering i reiki steg 1 Det var en helt underbar kännsla att bli tackad på det viset av något som jag känner är så mycket större än mig och jag tyckte då att det självklart var jag som skulle tacka för möjligheten att få arbeta med reiki.

Sara-N
1

#68 åh vad fint, lella80!

(jag har ett tips på hur du kan skydda dig när människor berättar svåra saker; öppna upp kronchakrat och låt ljus stråla in i dig samtidigt som du visualiserar personens högre syfte med att vara till, skicka fina helande bilder och tankar till den. eller var bara tysst i tanken, bara lyssna, låt inte det som berättas sätta igång något hos dig, bara lyssna medans du känner den rena kärleksfulla energin stråla in i dig genom kronchakrat. allt detta har jag läst om i en helt fantastisk bok av Sanaya Roman "personlig kraft genom medvetande" kan verkligen rekomendera den! jag har själv alltid haft problem med att ta in lägre energier från andra, vilket kommer med att vara öppen antar jag. men nu när jag hamnar i en sådan situation tänker jag bara kärleksfulla tankar och drar in kärlek in i mig. sen kanske jag har sagt något om deras högre syfte eller något annat possitivt och då har jag lyckats vända känslan inte bara hos mig utan hos den andre som plötsligt kanske ser något hos sig själv som den tappat bort.

om det inte är en enda människa utan n¨mer en almän känsla i tunnelbanan eller liknande så brukar jag "koppla upp" mig på de högre energierna hos människorna där. eftersom jag nu e så öppen så får jag lixåm vända det till något possitivt, jag tänker inte stänga mig :) bättre att ta in det fina possitiva och högre vibrationerna då istället :) även det tror jag e från sanaya romans bok.)

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

[Olivergb]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#61 Jag tycker också att det är roligt att se dig igen Rose..

Denna kommentar har tagits bort.
lella80
2

#69  Sara-N Ja henne gillar jag också har dock inte läst just den boken du tar upp men hon är en fantastisk kvinna.

Jag har försökt med de här metoderna som du tar upp att tänka mig i ljus och skydd och allt möjligt Vist blir det bättre av att man gör det.

tipset ( eller var bara tysst i tanken, bara lyssna, låt inte det som berättas sätta igång något hos dig, bara lyssna medans du känner den rena kärleksfulla energin stråla in i dig genom kronchakrat.) Det skulle nog kunna funka med en del träning tror jag Det låter vättigt för det är ju i det själva problemet ligger. Att vara Empat kan vara en prövning många gånger. Det gäller ju samma sak här som med healingen man får ju inte skada sig sjäv för att hjälpa någon annan.

Förr var jag fanatisk i att hjälpa andra Jag var ju så in i sjutton bra på det. Man nästan levde på det att få den där kicken av att vara andra till hjälp. Få den här berömmen  och bekreftelsen av andra hur bra man var osv. Sånt har jag slutat med nu och det har gjort att jag har blivit mycket mer mogen i min uppgift. Allt kan nog bli ett storhetsvansinne även om det är ett gott sådant.

Tack så  mycket för ditt inlägg med många kloka bra råd

rosmarin90
0

#70# Tack Kyss vilken fin film o tack för välkomnandet.

Jag skriver inte så mycket i forum längre, men brukar gå in och läsa. Känner att jag inspireras av den här tråden och att jag ska gå in mer för healingen igen Skrattande

#68# Tack för ditt inlägg, vi har diskuterat energitjuvar ett par dar och jag har ju Romans bok. Så detta är god hjälp och tips för mig och en väninna.

ljus Rose