Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 746 ggr
Indiania
6

Glädjande nyheter

Det fick jag nyss på radio väst på nyheterna….En läkare från Vimmerby hade blivit fälld för att h*n sysslade med healing men nu fått upprättelse och arbetar som läkare igen. Visst är det härligt att de tar till sig här i landet också.

I England har de ju hållit på med healing i sjukvården i många år.

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Det känns bra. Har för mig att man kan få reiki-healing i sverige. Jag kommer inte ihåg vart jag läste. Ska kolla om jag hittar det igen.

[GunillaF]
0

Ja, det var glada nyheter. Om healingen är som ett kompliment till traditionell vård så har jag svårt att fatta vad det skulle göra om fler utövade det.

Indiania
0

#2 Nej det är ju så förlegat, ibland tar det alltför lång tid att tänka i andra banor inom vården.

Det kanske finns de som utövar det i det tysta också Glad

Indiania
0

#1 Skall bli intressant att se om du hittar det Majlar.Flört

majlar
0

Indiania. Jag måste ha läst fel. Det är inte godkänt ännu. Men man får hoppas att dom tar sitt förnuft tillfånga och erkänner den här helt ofarliga metoden.

En gång var jag hos sjukgymnasten och han höll sina händer så länge på ett ställe och jag undrade vad han höll på med egentligen. Det här var innan jag hade blivit intresserad av reiki själv. Senare många år senare på ett kyrkobesök, så sitter han där och allt föll på plats. Han hade healat, tänkte jag.

Då tyckte jag det var fantastiskt. Synd att han inte talade om, då kanske jag hade kommit i  kontakt med det mycket tidigare.

[walkinbeauti]
0

Det är verkligen glädjande nyheter Cool

Indiania
0

#5 Jasså det var fel…Men tror du inte att det är många som ger healing i alla fall på olika vis, ibland känner man ju det.

När jag arbetade inom vården med äldre gav jag ofta healing till dom, passade på tex när jag smörjde deras fötter och när de fick en kram.

Majlar han kanske inte " vågade " tala om det.

Andina
0

Ja, det är helt underbart när man ser acceptansen för bl a healing öka! Oavsett vad man tänker, tycker och tror om alternativa metoder - så ger acceptansen en valfrihet som är sund.

Härliga nyheter - tas tacksamt emot! Tack! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

majlar
0

Nej, man vet aldrig. Kram

Indiania
0

#9 Kram tillbaka! Glad

Elpida
0

Det var verkligen glädjande nyheter.

Min massör är likadan. Innan vi börjat prata ordentligt med varandra kände jag oxå hur han stannade med händerna ibland och det blev varmt. Nu kan han säga det innan han börjar, det kanske blir lite extra med healing idag…Flört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Indiania
0

#11 Ja hoppas det blir mycket healing för dig i dag!Glad Antar att du får massage i dag.

Lynxx
0

Läkare får praktisera healing

25 oktober 2011

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lakare-far-praktisera-healing_6579407.svd

Det är inte fel av en läkare att ägna sig åt healing. Det fastslår Socialstyrelsen efter 17 månaders utredning.

Läkaren understryker att han följer EU:s regler och att de flesta europeiska länders sjukvård praktiserar healing.

---

Fantastiskt!

/L

[GunillaF]
0

#13 Det här borde bli ett bra prejudikat i tidigare lagar.

Förhoppningsvis rätt så snabbt.

Indiania
0

#13 Toppen Lynnx, det var den läkaren jag menade och det förde ju bara gott med sig! Skrattande

majlar
0

Yippppiiiii

[okkrip56]
0

Instämmer här, glädjande att läsa detta! Det går framåt!

Glad

Andina
0

Menh… här har jag ju skrivit redan en gång idag… så kom det aldrig med… :o Fast det enda jag ville lägga in också: Jippie! jättebra att alternativa metoder blir accepterade mer och mer! Oavsett vad man anser om alternativ hjälp så har man ändå valfriheten att välja då!

Härligt! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Indiania
0

#18 Andina kolla inlägg #8 Du är för skön!Kyss

Andina
0

Förlåt??? Ere senildement det heter???? OskyldigSkämsSkrattandeTungan uteTystCool

(Jag får ingen uppdatering i högerspalten när nya inlägg kommit in i denna tråd - så jag utgick, förhastat…, att jag inte fått med mitt inlägg…

Men men, då fick jag mig ett kvällsgarv också då… Tack för den! ;)))

Indiania
0

Sånt gör då inget Andina, bara bra med flera inlägg när det gäller sådana här glädjande nyheter!SkrattandeCoolKyss

Doris
1

Instämmer också Vilken glädjande nyhet Glad Jag jobbar ju också med äldre och passar på att ge healing i samband vid sänggåendet sitta hos dom en stund Hålla i handen, massera fötter odyl.

Allting är möjligt

[GunillaF]
0

I dag står det mer om det här i tidningarna. Mycket bra! Skrattande

Elpida
0

Då måste jag läsa tidningen idag, tycker det är fantatsiskt bra att det äntligen förs en diskussion.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus