Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 746 ggr
Indiania
6

Glädjande nyheter

Det fick jag nyss på radio väst på nyheterna….En läkare från Vimmerby hade blivit fälld för att h*n sysslade med healing men nu fått upprättelse och arbetar som läkare igen. Visst är det härligt att de tar till sig här i landet också.

I England har de ju hållit på med healing i sjukvården i många år.

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Det känns bra. Har för mig att man kan få reiki-healing i sverige. Jag kommer inte ihåg vart jag läste. Ska kolla om jag hittar det igen.

[GunillaF]
0

Ja, det var glada nyheter. Om healingen är som ett kompliment till traditionell vård så har jag svårt att fatta vad det skulle göra om fler utövade det.

Indiania
0

#2 Nej det är ju så förlegat, ibland tar det alltför lång tid att tänka i andra banor inom vården.

Det kanske finns de som utövar det i det tysta också Glad

Indiania
0

#1 Skall bli intressant att se om du hittar det Majlar.Flört

majlar
0

Indiania. Jag måste ha läst fel. Det är inte godkänt ännu. Men man får hoppas att dom tar sitt förnuft tillfånga och erkänner den här helt ofarliga metoden.

En gång var jag hos sjukgymnasten och han höll sina händer så länge på ett ställe och jag undrade vad han höll på med egentligen. Det här var innan jag hade blivit intresserad av reiki själv. Senare många år senare på ett kyrkobesök, så sitter han där och allt föll på plats. Han hade healat, tänkte jag.

Då tyckte jag det var fantastiskt. Synd att han inte talade om, då kanske jag hade kommit i  kontakt med det mycket tidigare.

[walkinbeauti]
0

Det är verkligen glädjande nyheter Cool

Indiania
0

#5 Jasså det var fel…Men tror du inte att det är många som ger healing i alla fall på olika vis, ibland känner man ju det.

När jag arbetade inom vården med äldre gav jag ofta healing till dom, passade på tex när jag smörjde deras fötter och när de fick en kram.

Majlar han kanske inte " vågade " tala om det.

Andina
0