Om tystnad
Jag har haft tinnitus vääldigt länge. Jag har glömt hur tysthet känns. Låter välldit elektriskt i mina öron som ja överspänning ständig överspänning. Jag har inget fel på min hörsel. Men undrar låter tystnad något hur känns tystnad. Och tror ni de finns en chans att jag kan få uppleva den igen? Några personer har sagt att de e för att jag vibrerar på en låg frekvens andra säger de beror på stress. Kan ni hjälpa mig med dessa frågor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte speciellt mycket om tinnitus. Jag har en väninna som har tinnitus och det blir värre när hon är stressad. Hon blir riktigt bra en tid när hon fått massage i nacke och huvud. Kanske du ska testa det någon gång?!
Har du varit i kontakt med någon läkare om din tinnitus? Om inte så tycker jag att du ska göra det. Det finns utredningar och behandlingar att få.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tinitus kan vara en riktig plåga och ett fruktansvärt handikapp.
Det är ju signaler till hjärnans hör centrum ungefär som fantom smärtor. Där personer kan känna hur det kliar på en amputerad fot.
Vad jag vet så beror oftast Tinutus i grunden på en hörselskada o den behöver inte vara ngn större skada.
Stress kan fövärra Tinutus.
Man har behandlat tinutus med Akupunktur en del har fått stor hjälp av akupunktur behandlingar andra har det inte hjälpt .
Jag har hört dom som blivit hjälpta av healing o andra som inte blivit det.
Sedan så har många blivit hjälpta av Ginko Bilboa men ngt man får vara försiktig med.
Framför allt om du tar andra läkemedel kolla då upp så att Ginko går att kombinera med detta läkemedel.
Vet att vanliga recept fria värktableter o ginko inte alls fungerar i hop utan kan ge väldigt obehagliga biverkningar.
Ginko Bilboa är ju ett natur läkemedel men är det preparat som toppar listan bland läkemedel med flest biverkningar.
Då både naturläkemedel och receptbelagda läkemedel ingår på denna lista.
I övrigt så var det 6 st naturläkemedel på listan bland dom 10 med mest biverkningar.
Men jag vet även att man kan ställa in hörapparter med ett motljud som dämpar tinutusen .
Lasse
Inre stress och fysisk stress kan definitivt skapa eller förvärra tinnitus-ljud!
Kaffe t ex - kan sätta fart på 'stress i kroppen', så en del blir hjälpta av att dra ner på kaffedrickandet.
En behandling som är både skön och kan hjälpa långt är akupressur (samma lära och teori som akupunktur) men den fysiska 'manipuleringen' hjälper kroppen än snabbare till avslappning.
När jag drar iväg i stress - får jag 'tinnitusliknande' ljud ringandes i öronen. Då motar jag det med akupressur på mig själv och/eller qigong - och det släpper i princip på en gång.
Men, det finns självklart rent fysiska orsaker till tinnitus - men även om det beror på något som inte kan 'botas' så kan det ofta avhjälpas åtminstone.
Börja med avslappning för att se om det hjälper. Andning, sköna behandlingar och framför allt stoppa alla tankar som sveper med dig in i stressen!
Lycka till, hoppas du får bukt med dina 'öronljud' - och kan börja uppleva tystnaden igen!!! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Emellanåt när jag känt något liknande tinnitus, mer eller mindre högt, så har jag märkt att jag är väldigt spänd i käkarna. När jag får dem att slappna av (jag använder reiki) så tystnar ljudet markant. Nästan så att jag kan framkalla ljudet när jag spänner käkarna…
Menar _inte_ att det är så enkelt för alla, men det kanske hjälper någon. Avslappning är ju tidigare inlägg också inne på.
Jag tror absolut stress är den största faktorn. Och spänning i käkarna är verkligen ett stort problem för mig. Tandläkaren har slipat ner käktänder för att jag biter ihop så hårt.
Läkaren tror inte att de är en fysisk skada och har sagt att de finns hopp.
Tack så jätte mycket för era fina råd.
Fick ett tips häromdagen. Om du tar en vinkork och sätter lodrätt mellan tänderna och slappnar av i käkarna. Sitt så i 10 minuter.
Men somna inte så att du sätter korken i halsen. 
Härligt tips, Majlar! Det måste jag prova - men då måste jag ju korka upp en vinpava först… och innehållet kanske hinner göra mig avslappnad först…
(förlåt, kunde inte motstå att skoja lite…).
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

hehe värt att testa Tack igen =0)
Har du provat bettskena?