Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 945 ggr
[walkinbeauti]
0

Endast kärleken segrar !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker mig ha mött så mycket av det mörka pratet inom andligheten och ofta ser man människor som med skrämsel vill få oss att tro vi är besatta och lurade av andevärlden.Dessa människor skyr inga medel att i sin väg sätta skräck i sökande.

Det är på tiden att kärlekens budskap enbart får segra.Som Shaman är jag väl medveten om en mörkare  verklighet men väljer att vandra med ljuset och föra kärleken vidare.Min uppmaning är att hör du någon som vill få dig att tro du är besatt då är det den människan själv som lever med mörkret inombords inte du som valt ljuset och kärleken framför allt.

Jag vill dela med mig en text som jag som ung lyssnade på,den är Kristen men säger oerhört mycket om hur viktig kärleken är och hur hat och ondksa fräter sönder.

Ju mer man tänker i mörkrets bana ju mer fyller man sin själ med detta istället ska vi fylla oss med ljus för hur det är kan aldrig mörker övervinna kärlekens ljus .

Text och musik Cahrlotte Höglund,här är texten som jag tycker är så vacker och säger allt att - Endast kärleken segrar över ondska och hat Kyss

powerofthebass
0

amor omnia vincit

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

powerofthebass
1

fin text åsså , och vist  jag har åsså möt personer som tycker att det är mörker man håller på med. men vissa har ändrat syn på det när jag har pratat om det.

flertalet personer som lyssnar till när jag pratar om vissa saker  tycker jag har en djup visdom . bland annat här på iFokus ,  men min farafar som jag ej räffat på 13 år sa det till mig . några andra personer där med . och det har get mig styrkan att inse att rätta vägen att gå är i ljus och omtanke om andra.

Gå med ljuset , dela ljuset . ljuset sprider sig  vidare och vidare ..

amor omnia  vincit

Kärleken  övervinner allt

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Indiania
0

Jag tycker precis som ni, att vandra i ljuset …..ha ljusa tankar och ge kärlek till livet är det bästa vi kan göra! Kyss Kärleken övergår alla hinder bara vi ger kärlek!

Tack för din fina dikt WB! GladKyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för "din" kloka text Wb.

Visst är det så!

"Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att se på saker"!Flört

[walkinbeauti]
0

Tack själva som läser Glad

Fick till mig så mycket om just detta under nattens utesittning,väntar på att mer ska dyka upp som är gott att sprida.Tänk vad en natt i trädgården med bara stjärnhimlen,trumman och en eldkorg kan tillföra.

Att under kontemplation få ta emot enbart ljus,man blir fylld av glädje och är inte det minsta trött tvärtom pigg som bara den.

Denna texten sjöngs in på vinyl under tidigt 80-tal och jag nötte denna skivan under en lång tid i min ungdom.Sen har texten kommit till och från och i natt gjorde den sig riktigt påmind.

Kärlekens budskap ska nå fram till alla som vill ta del av den Glad

[NeferNefer]
0

Så vackert, WB! Tack Kyss

Andina
0

Tack Walkin' för så sanna och bra ord! Och så oändligt viktiga!

Mörkrets förespråkare slår an på människors inre rädslor.
Mörkrets förespråkare ljuder sina egna inre rädslor. 
_Ljusets förespråkare lyser upp så mycket starkare! 
_Och i Ljuset ser vi klart - att Mörkrets budskap kväver.
Kärlek är Ljus! Så håll Ljuset brinnande!

(Så ser jag på det.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[walkinbeauti]
0

Så sant som ni skriver,det är just detta jag är ute efter så mycket rädsla har skapats och en kan övervinna och det är kärleken.

Gillar dina ord Andina och Gunillas klokord som hon delade med sig av för en tid sedan.Så sanna och djupa det ni alla skriver Glad

majlar
0

Kärleken övervinner allt. Tack för en fin dikt och artikel. Kram

Fjäril
0

Ja. Man stöter ibland på dem som "hånar" tron på att det finns något mer.

Det är ganska roligt, för folk har skapat sig en fördom genemot "medium/andliga personer" (eller hur man vill uttrycka det) och så möts de av mig. En blond tjej, mån av sitt utseènde och ser inte alls ut som ett medium "ska" göra.

Här kommer hon, som jag trodde var en dryg tjej, (för att jag ser på andra på det sättet jag ser mig själjv)  en "diva" och så säger hon alla dessa saker (som jag själv funderat på) Flört

Man möts självklart av de mest negativa, de som bara tror på logiken, men där väljer jag att inget säga (om de inte frågar) då min slutsatts är: Den som söker, den finner klarhet och med det har man också ett intresse Och en kunskap.

Att övertyga någon, är som att gå i sin egen fälla. Vi behöver inget bevisa, det fantastiska är att den som vill ha svar, den leds också mot ljuset.

Fin dikt du delat med dig av också och återigen, jag är så glad att jag har er här!

Sajtvärd på Övernaturligt

[rore]
0

Mmmm, Vacker text WbKyss

[GunillaF]
0

Glad