Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 615 ggr
zzTCM
0

Ägande

Lite reflektioner kring ägande

Jag är övertygad om att vi bara har "saker och ting" till låns. Allt är energi. Men egentligen så äger vi inte ens den kropp som vi för tillfället befinner oss i. Även den är till låns.

Själv så tror jag att vi "prövas" enligt universums osynliga lag om orsak och verkan.

Vad tror ni?

//Lisbeth

MariaJ
0

Jag håller fullständigt med dig Lisbeth. Jag anser ochså att vi ska vara rädda om allt vi har för det är en del i hela existensen. Om vi inte hanterar saker, människor, djur, natur --ja allt med värdighet och kärlek så slår det tillbaka på oss igen.

Mina tankar om energi är just som du säger att allt är uppbyggt av energi. Allt har energifält. det är bara olika vibrationer på det. Om vi pratar om allt på jorden så ligger det på en energifrekvens, och pratar vi andevärlden så ligger den på en annan vibrationsfrekvens..Änglarna omkring oss ligger på ytterligae högre frekvens och dimession. Så alla som har utvecklat ett seende, är öppna för dessa olika energifrekvenser som vårt kosmos har.

Vi ska hantera allt med kärlek och inte ta något förgivet, så någon äganderätt på något, har vi inte enligt min mening heller !

Hur ser alla ni andra på just denna fråga ? Roligt att höra alla era tankar och funderingar omkring detta ämnet.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

LisaL
0

Jag tror också att vi har allt till låns. Kroppen är uppbyggd av materia som i sin tur bara är energi.

Vår själ det är vårt mednetna jag. Det är den som säger till oss hur bra vi är eller hur illa vi mår allt beroende vår balans i kroppen.

Anden i sin tur är den som går vidare som kan leva liv efter liv och lära sig nya saker för att bli starkare.

Detta är min syn på saken.

Mvh LisaL

zzTCM
0

Instämmer i det ni säger.

Jag önskar att alla som erkänner en andlig kraft och alla andra som ju ändå kanske tror på livet? låter sin egen kraft sträckas ut och omfatta ALLT levande.

Det är så lätt för oss att prata om andlighet men att inte i praktiken vara den. Vi är bara människor alla med fel och brister.

Det enda vi behöver göra tror jag är att hjälpas åt att bevara denna planet så gott vi kan, var och en utan pekpinnar men i glädje. Det är nog därför vi är här.

Vad tror ni?