Besvär med ögonen..
Hej!
I inlägget "energi-healing inför morgondagen" glömde jag nämna att jag har besvärligt med ögonen igen. Vaknade imorse med ena ögat rött och det har inte gett med sig under dagen, som det många gånger gör. Tar ju mina ögondroppar (mot torra ögon + allergitabl) varje dag. Nu är båda mina ögon torra och kliar, blir tyngd av detta mentalt och särskilt när vi har lite "gemensamt möte" o dyl med ny chef imorgon..
Finns nog en hel del för mig att ta upp här men det blir för mycket att skriva. Nämner bara min dåliga självkänsla, dominant arb-kompis som tar energi. Jag är en som inte "tar plats" el "tar för mig". Inte så pratför..
Har fått veta från apoteket att licenspreparatet (från USA) kommer nån gång i sept..så om det går planenligt ska jag väl ha det under sept mån, tyvärr är jag nog lite negativ och skeptisk, har ju tagit ända sedan i april…även om ögonläk sa att det skulle ta tid..
okkrip56
Hoppas verkligen, Okkrip, att din ögonmedicin kommer in nu i september! Nu har du dragit på dina besvär länge nog!
Jag tror att du kommer att unna dig själv att "ta lite mer plats" så småningom, du är ju så medveten om vad du behöver bygga upp inom dig. Det är första steget.
Jag skickar 'healingbubblor' till dig också för ögonen ikväll. Och imorgon.
Hoppas att dina ögon hämtar sig snart! Och önskar dig all Lycka till - du får en liten lyckospark i baken också inför imorgon! 
Kram på dig!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej okkrip. Jag sänder reikiänglar till dig, så de får hjälpa dig på bästa sätt. Jag håller tummarna för dig så allt går bra imorgon.
HEj!
Tack till Er båda Andina och Christina_46! Jag blir rörd av orden och det värmer mitt hjärta!
Hjärtliga kramar
okkrip56
#3 Det kommer att gå bra i morgon! Massor av goa bubblor till dig!
ställer frågan- vad är det du inte vill se eller vågar se? sköt om dig
Sänder massor med ljus och styrka i din väg ,hoppas du får dina droppar till ögonen nu i September 
Det är inte så att det är datorskärmen som gör dina ögon irriterade? Fick den tanken… skickar lite healing så jag hoppas det snart känns bättre!
Sänder en stråle av ljus och kärlek till din situation.
Hej!
Korsett: Förstår inte riktigt din fråga? Men jag har alltid haft svårt att prata på möten, även om det blivit bättre med åren, men är ändå fortfarande nervös. Svårt med koncentrationen, kunna ta in och skriva anteckningar som jag o min kollega alltid får göra (sekr), Dålig självkänsla… Jag är bara inte en sån person som vill utmärka mig, roffa åt mig arb.uppg/saker. Vill inte vara i rampljuset. En beskrivning i korthet.
Amandla: Jag har haft mina allergiska ögonbesvär i många år, men har gradvis blivit sämre sista åren med torra slemhinnor, kliar och därmed ännu rödare ögon, men visst jag har själv tänkt att datorskärmen kanske inte gör saken bättre. Och tack för healingen!
Majlar: Tack för det du skänkt mig oxå!
Lite bättre har ögonen varit idag, men jag är fortfarande lite i obalans, skör i mitt psyke, lite gråt i halsen…
Kram
okkrip56
Jo ögon symboliserar det vi ser eller blir sett och då kan man få problem med ögonen av andra orsaker än rent fysiska. Det du beskriver kan mycket väl vara en orsak till dina ögonproblem. Du vill inte stå i rampljuset, dvs du vill inte bli sedd, andra ser dig och tänk om du inte lever upp till deras krav osv.
Samtidigt hör gråt och framförallt kvävd gråt ihop med ögonproblem. Tårar kommer från ögonen och gråt som inte kommer ut hämmar ögonens produktion.
Jobba med din självkänsla och leta upp saker som du känner dig trygg i så du känner hur det känns. Sen kan du sticka ut huvudet lite och ta ett litet steg ut i det okända, det som känns läskigt. När du gör så vidgas din tryghetssfär. Minns hur det var när du skulle lära dig att cykla eller köra bil. Någon gång är första gången. Med det inte sagt att du ska ut direkt på "stora scenen" för det kanske inte är något för dig men de små stegen, till den där lilla, lilla scenen.
Hej!
Korsett: Okey, det var intressant det du säger, kan ju ligga nåt i det. Har ju astma o allergi sedan barnsben. Astman blivit bättre. ögonbesvären kom för många år sen,men tilltagit sista åren för att särskilt år 2010 och 2011 blivit mycket sämre. Min dåliga självkänsla och dåligt självförtroende har jag alltid haft i alla år. Har gått på samtal i omgångar i mitt vuxna liv. och visst det har blivit bättre med åren. Men det är ändå en röd tråd, särskilt på fikaraster, möten där man blir tillfrågad, el ska prata så är det fortfarande jobbigt.
Jag önskar att när jag känner för att prata o öppna munnen på möten, fikaraster så skulle jag vilja våga, vilja kunna berätta något, vilja kunna delger något. Jag strävar inte efter att bli en talare, men att jag känner mig ännu tryggare o säkrare inom mig själv i sådana sammanhang, tryggare vid presentationer av mig själv, tryggare o säkrare när nya människor börjar på arbplatsen och man ska presentera sig själv o berätta om sig själv o förevisa den nya personen dennes nya arb.pl (lite handledning s a s) Upplever att jag har lite sociala svårigheter..
Ja det var lite reflektioner från min sida..
okkrip 56
Hej!
Jag skickade lite healing till dig nu i kväll. Under healingen fick jag en tyngd känsla i skallbenet ovanför nacken? Min fråga om orsaken blev ett svar att du i ett tidigar liv som kvinna blev oskyldigt dömd och halshuggen? Kanske du skulle söka hjälp av någon som kan det där med regression om du tror på tidigare liv vill säga :-)
Kram på dig och hoppas besvären försvinner,
Stina
Hej Feh!
Oj! Men tack för att du skickade healing till mig! Menar du att jag har eller kan ha blivit halshuggen i ett tidigare liv? Usch så hemskt!
Men jag ska tänka på detta att söka hjälp av någon som kan regression, det måste vara någon med stor kunnighet i alla fall, o så är jag rädd att uppleva själva händelsen under regressionen, men jag tror på tidigare liv.
Ja, o tack än en gång!
Kram