God morgon 17 September !
Go'Morron alla sömntutor, morgonfåglar och allt däremellan!
Jaa, svamp är så gott! Och ändå har jag inte tagit mig ut i skogen på några år för att leta rätt på lite gottigt… Jag har inte heller nå'n särskild koll på svampsorter, men kantareller, trattisar och trumpetsvamp är favoriterna o lätta att känna igen så det räcker gott med dem. Trumpetsvamp och trattkantareller brukade jag torka för att ha i såser m m.
Det lär inte bli nå'n svampplockning för mig idag heller - men jag tröstar mig med att fylla på kaffekoppen igen! :)
Ha en riktigt härlig och frisk höstlördag allihop!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Ja, tänk den som visste vilka svampar man kan äta… Känner bara igen Karl-Johan och kantarell…
Var ute för två veckor sedan och skulle plocka svamp med en häxsyster men det blev en resa istället… Svårt att fokusera på svampar när skogen är så full av småfolk och energier så att allt liksom vibrerar…
Hoppas alla får en fin dag.
Kram Danda
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God morgon på er!
Svamp ja… Jag var ut för ett par helger sedan och plockade KarlJohan. Kantareller plockade och torkade jag i fjol så jag har för flera år
I natt har det varit frost. Jag hoppas att de blommor jag har kvar ute på altanen har klarat sig
Nu skiner solen så gott och det verkar den ska göra hela helgen.
Fin dag på er!
Godmorgon alla!
Solen skiner så det blir nog lite mer trädgårdsarbete i dag.
Tänk vi har inte varit ute och plockat kantareller en endaste gång i år? Men vi har kvar i frysen sedan förra året. Smörstekta kantareller med lite hackad lök är ju så himla gott.
Ha det härligt hela Lördagen! 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Nu har jag varit ute och tagit vara på dill, persilja, citronmeliss och citrontimjan.
Har sågat ner tre stora ölandstokar så nu är det vila som gäller. 
" Var nära naturen - var när dig själv "

God kväll !
Har jobbat idag och känner mig rätt mör i ben och fötter.
Det enda jag komme ihåg av min dröm är att jag var i en lgh och stod i vardagsrummet och tittade mot altandörren och ut, hade flera människor runt mig men vet inte vilka dom var, irriterande att inte komma ihåg allt
Ha nu en fin fortsättning på kvällen

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här har jag visst glömt att skriva idag ser jag!
Då passar jag istället på att önska alla en god natts sömn och på återseende imorgon (eller senare idag…
)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus